Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3024681
Morgenmiddag ga ik een weekendje weg, naar Back at Sea, dat houd in dat we vrijdag en zaterdagavond 2 concerten hebben, we zijn dan om 19 uur weg en komen rond 00.00 weer thuis. Tom zou in principe naar mijn moeder gaan, maar eigenlijk wil ik hem heel graag meenemen  :-[
We zijn druk aan het trainen geweest en thuis kan hij nu 2 keer per week 3 uur alleen zijn, gaat goed  :)
Ik kan hem bij 1 vriendin, bij de buren en bij mijn moeder achter laten en dat gaat ook goed, dus zijn verlatingsangst gaat de goede kant op.

Echter...is het fair om hem dan in een vreemde omgeving 5 uur alleen te laten, de rest van de dag kan hij overal bij zijn, dus het gaat echt om die 5 uur in de avond...

Ik kan niet echt de knoop doorhakken, ben bang dat als ik hem meeneem ik hem tekort doe en dat wil ik ook niet...

Wat zouden jullie doen?

Klein detail, hij heeft last van tussenteenontsteking, en hoe lief mijn moeder ook is...medische verzorging doet ze gewoon niet, hij krijgt nu na elke wandeling een schoen aan en leem tussen zijn tenen, het gaat beter maar is nog niet volledig genezen, die schoen doet hij zelf uit  ::) Dus schoen aandoen en hem 3 dagen laten zitten word hem ook niet. Als ik hem bij mijn moeder breng zal ik haar nog wel kunnen vragen om na elke wandeling zijn pootje goed droog te maken maar meer dan dat zal ze niet doen. Tja ben ik het ook niet mee eens, maar goed, daar kan ik niks aan veranderen, als hij ineens iet mankeren gaat ofzo kan ik dus ook idd terug naar huis, wat al eens voorgekomen is  :P hij zou ook naar die vriendin kunnen, die zou het wel verzorgen, maar daar is hij nog nooit langer dan 3 uurtjes geweest....dus tja wat is wijsheid. En ja thuisblijven is ook de revue gepasseerd, vandaag de da even laten tjekken en het gaat echt de goede kant op met zijn pootje dus wat dat betreft niet echt reden om af te blazen, en hij vermoed ook dat 3 dagen niet verzorgen niet heel veel effect heeft, zolang ze het maar drooghoud.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3024686
Ik denk dat Tom niet veel vrolijker word van heel veel drukte en hij bij je moeder het beste af is. 5 uur alleen in een vreemde omgeving doe ik mn hond iig niet aan en die heeft geen verlatingsangst. :) Zolang je moeder de boel droogt houd is er m.i. niks aan de hand en kan hij prima uit logeren.
Door Martine-Tom
#3024690
Oh die drukte valt ensich nog mee, en dat vind hij meestal geweldig (hij weet ook niet beter he, vanaf 8 weken gaat ie overal al mee naartoe  :)) het zijn echt die 5 uur idd waar ik tegenaan hik, vind het eigenlijk ook te lang....
Door K&D
#3024692
Tom veilig bij je moeder achterlaten en zelf onbezorgd gaan genieten. Anders zit je toch maar te zenuwen of hij het nog wel aan kan. ;)
Door Ruisje
#3024693
Hij kan al een paar uurtjes alleen zijn, zeg je, maar dat is in een voor Tom vertrouwde omgeving. In een vreemde omgeving alleen laten, zou ik nu nog niet doen. Het zou jammer zijn als je wat je al bereikt hebt daarmee zou verknallen.

Dus logeren bij je moeder of een vriendin blijft over. Die keuze kun je denk ik het beste zelf maken. ;)

Gezellig weekend, Martine!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3024695
Stel je, je neemt hem mee. Zet hem 5 uur lang in een vreemde omgeving alleen. En bent aan het einde van de rit weer helemaal terug bij af qua angst. Kun je jezelf dat vergeven en kun je het over je hart verkrijgen dat Tom aan te doen, willens en wetens dat hij verlatingsangst heeft?
Door Lizzy
#3024698
Ik liet hem bij je moeder.... Daar zit hij veilig, is hij niet alleen en ja, dan moet je over een paar dagen even overnieuw beginnen met zijn tussenteentoestanden.
Door Martine-Tom
#3024699
Els&Flow schreef: Stel je, je neemt hem mee. Zet hem 5 uur lang in een vreemde omgeving alleen. En bent aan het einde van de rit weer helemaal terug bij af qua angst. Kun je jezelf dat vergeven en kun je het over je hart verkrijgen dat Tom aan te doen, willens en wetens dat hij verlatingsangst heeft?
Nee  ;)

Wil hem stiekem alleen zo graag bij me hebben dat ik hoopte dat het alleen tussen mijn oren zat...maar het lijkt nu redelijk unaniem :biggrin2:
Denk dat het hondenkind idd gewoon lekker naar mijn moeder gaat, dat is ie gewend en dat gaat prima, en dan idd vragen dat ze het droog houd.
Door Martine-Tom
#3024704
Ruisje schreef:
Gezellig weekend, Martine!
Dankje, dat zal wel lukken denk ik  :) :)
Door Ruisje
#3024710
Martine-Tom schreef: Nee  ;)

Wil hem stiekem alleen zo graag bij me hebben dat ik hoopte dat het alleen tussen mijn oren zat... maar het lijkt nu redelijk unaniem :biggrin2:
Denk dat het hondenkind idd gewoon lekker naar mijn moeder gaat, dat is ie gewend en dat gaat prima, en dan idd vragen dat ze het droog houd.
;D
Door Martine-Tom
#3024711
Lizzy schreef: Kom je terug, is zijn tussenteeneczeem over, wedden :biggrin2:

Geniet ervan meis :-*
Als dat nou eens waar zou zijn breng ik hem de volgende keer weer naar mn moeder voor een paar dagen  :biggrin2:

Tnx :-*
Door DJ_Doerak_Tucker
#3024801
Ik snap niet in welke vreemde omgeving hij dan 5u alleen moet zijn? Je wilt hem toch meenemen? (Voordat je besloot hem toch bij je moeder te laten  :biggrin2:). Ik heb het twee keer gelezen maar ben toch nieuwsgierig hoe je dat nu bedoelt ;D.
Door Lil
#3024806
Bij moeders! Boris zou sterven bij 5 minuten in een vreemde omgeving, hoewel hij thuis 12 uur ook geen probleem vindt (niet dat hij 12 uur alleen moet zijn, maar het is eens voorgekomen en ze reageerden niet anders dan na 1 uur alleen). met die teen loopt vast los. Geniet ze!!!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door