Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shidou
#3024395
Mijn hond zit nu zo'n 2 maanden op KVV en dat gaat prima maar de laatste tijd viel me ineens iets raars op aan z'n vacht.

Tijdens het aanhalen voelde ik een soort bultje. Ik maar meteen aandachtig lopen kijken wat het nu was en ik zag tot mij verbazing een soort korstje/schilferig iets zitten.

Is beetje moeilijk om het uit te leggen maar soms is het een korstje en soms lijkt het veel op schilfering van oude huid.  Als je dit eenmaal weghaalt dan is het meteen een kaal plekje en is het 1 dag redelijk rood.... naarmate de tijd verstrekt wordt het steeds minder en uiteindelijk groeit er ook wel weer haar op.

De plekjes zijn niet groter dan 2mm a 4mm en het zijn er in totaal maar 6 op verschillende plekken.

Tijdens een bezoekje aan de DA had ik dit probleem ook al aangekaart maar hij zei dat het niet ernstig is aangezien mijn hond er ook geen last van heeft door te gaan likken, krabben of bijten en dat het haar ook weer netjes terug groeit. Zou een eventuele allergie kunnen zijn..

Toen ik nog brokken gaf had ik dit probleem nooit en nu vraag ik me dus af wat dit nu kan zijn... Mogelijke ontgifting aangezien ik nog niet zo lang op KVV zit? Had ook ineens een oorontsteking misschien dat met elkaar in verband staat?

Ben wel benieuwd of iemand dit herkend want ondanks dat mijn hond er geen last van heeft vind ik het toch wel storend dat die kale plekjes heeft..

Hij krijgt als toevoeging op z'n KVV: zeewier en ga deze week ook proberen met kokos.
Door Shidou
#3024588
Ik geef Natuur en Dier en een paar rollen Naturis.

Kwa diersoorten geef ik dit: paard, konijn, lam, eend, rund, kip en vis. Vis is soms makreel en soms haring met paling (Naturis KVV rollen)

Ik dacht misschien komt het door kip maar dit zat ook in z'n brokken (dog lovers gold) en daar had die dus geen reactie bij.

Had de vraag nog aan de DA gesteld of het misschien schurft ofzo was maar hij zei dat het dat niet is aangezien hij er geen last van heeft en ook niet loop te krabben, bijten of likken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door