Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MDO
#3022829
Hallo allemaal,

Wij geven een keer in de twee weken een visvariant kvv. Nu ben ik benieuwd of er hier mensen weten wat voor zalm de diverse fabrikanten gebruiken voor hun mixen, gekweekt of wilde zalm? Het is bekend dat er in gekweekte zalm veel antibiotica zitten, vandaar de vraag.

Alaska zegt:Ze zeggen dat:
De ingrediënten komen van bedrijven die zalmen kweken voor de humane consumptie. De hele slachtlijn staat onder permanente veterinaire controle. De ingrediënten worden vers geleverd....


Nu vraag ik me af of de permanente veterinaire controle iets zegt over de kwaliteit van de gekweekte zalm en hoeveel antibiotica er is gebruikt?

Benieuwd naar jullie reacties...
Door spikkel
#3023150
Ik denk niet dat je daar achter komt, hoeveel antibiotica erin zit in de gekweekte zalm. je zult via kanalen op internet moeten zoeken. Foodwatch ofzo.
Etiketten kloppen vaak niet, bewust of onbewust. Ook zalm vers gevangen, schijnt vol te zitten met plastic deeltjes en andere kwalijke stoffen.
Het is helemaal niet meer zo gezond om vis te eten, zeker niet 2 of 3x per week (mensen).

In KVV weet je al helemaal niet wat voor kwaliteit vis je hebt lijkt mij. Eerlijk gezegd kan ik dat niet beoordelen, want ik barf.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3023229
[quote="MDO"]
Als je barft geef je dan geen vis?
[/quote]

Jawel. Ik geef zelf vooral haring, makreel en sardien. En zo af en toe een keer een zalmlijf.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3023241
[quote="MDO"]
Maar dan kopen jullie wel wilde zalm?
[/quote]

Ik denk het niet. Ik ga er vanuit dat de gebruikelijke aanbieders zoals degomeat gekweekte zalm aanbieden, tenzij anders vermeld. Daarom voer ik het ook niet heel vaak.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3024483
Ik geef wel wilde zalm, maar die komt rechtstreeks bij de visafslag vandaan. Het zal inderdaad moeilijk worden om te achterhalen of een gekochte vis kweek of wild is, maar ik neem aan dat de goede vishandelaren wilde zalm verkopen, of iig zalm zonder toevoegingen.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door