Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Baldrick
#3024450
Onze York doet het af en toe: Sleetjerijden. Op z'n kont zichzelf voortrekken.
Normaliter zie je dit gedrag bij wat oudere honden, die brokken eten, die last hebben van de anaalklieren.
York is echter pas 5,5 maanden, en heeft zijn hele leven vrijwel niks anders dan KVV gehad.
Kan het zijn dat zijn ontlasting soms te hard is?

Echt vaak doet hij het niet, paar keer per week ofzo, maar toch.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3024463
Kunnen ook zijn anaalklieren zijn. Rauw voeren betekent niet automatisch geen last van gevulde anaalklieren. Mijn blonde reu, vanaf 7 weken alleen barf gegeten, ging een tijd geleden (toen hij puber was) ook geregeld op zijn kontje zitten. Bij inspectie was zijn linker anaalklier overvol (de dierenarts heeft hem geleegd). Bij een controle na enkele maanden was die linker klier weer gevuld. Sindsdien geef ik hem iets meer vleesbot waardoor zijn ontlasting harder is en deze zijn anaalklieren beter kan legen. Hij heeft nu al bijna 2 jaar geen last meer gehad.
Door tt-tjes
#3024575
Mijn ouwe man heeft het zijn hele leven gedaan, controle van zijn anaalklieren wees uit dat dit het niet was. Waarom dan wel?? Ik weet het niet.
Maar normaal als ze dit doen zijn het de anaalklieren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door