Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3024163
Vanmorgen tijdens het uit laten van Saar en Teun werd Marco aangesproken door de wijkagent, of hij ook weleens tussen half 11 en half 12 's avonds de honden uit liet. De wijkagent had namelijk een klacht gekregen dat iemand uit onze straat 2 agressieve honden los liet lopen. Nu zijn wij de enige in onze straat met 2 honden, maar punt 1: Ze lopen nooit los en punt 2: We hebben geen incidenten meegemaakt met agressie.
Teun kan wel blaffen naar andere honden en soms is hij mans, maar we laten hem nooit bij andere honden komen, behalve de honden die we kennen en waarvan we weten dat hij er mee gaat spelen.

Iemand heeft dus geklaagd over ons en de doggies, maar wij hebben nog nooit een klacht ontvangen. Je zou toch denken dat je als volwassen mensen eerst met elkaar in gesprek gaat over een probleem, maar goed daar is geen aanleiding voor want ze lopen nooit los...... lastig dan om ons aan te spreken op gedrag wat we niet doen.... waarom dan wel klagen bij de wijkagent  ???

Overigens hoop ik dat de wijkagent met zeer grote regelmaat gaat surveilleren, dan ziet hij vanzelf dat Teun en Saar altijd aangelijnd zijn.

Marco heeft ons huisnummer aan de wijkgegeven en gezegd dat als mensen ergens een probleem mee hebben ze contact met ons op kunnen nemen, ik vrees dat we daar geen reactie op krijgen.

Rare mensen toch...  :-\
Door Lizzy
#3024167
Bizar......... En dan loop je met twee Spaniels, zo'n beetje de liefste honden van de wereld (liep je daar nog met 2 blaffende klapkaken, kan ik me voorstellen dat mensen het een beetje spannend vinden maar dan nog is dat niet genoeg om naar de wijkagent te gaan). Bleh. Wat een gezeik :-\ :-*
Gebruikersavatar
Door Riek
#3024172
Balen is fat zeg.
Laten ze het lef hebben om jou of je man aan te spreken.
Maar ja, ze hebben niet eens recht van spreken, want ze l*llen gewoon een stuk in de ruimte dus.

wel vervelend, want je gaat toch lopen denken over wie dat nu kan zijn.
#3024183
Niet toevallig een incident geweest met mensen die misschien 's avonds wel eens een rondje door jullie wijk lopen? Ik kan me voorstellen dat je je aangesproken voelt als je denkt de enige te zijn maar met jullie honden en het feit dat je ze altijd aangelijnd hebt kan ik me niet voorstellen dat jullie bedoeld worden! ??? Maar je hebt er inderdaad mensen tussen zitten... :-X
Gebruikersavatar
Door pike
#3024184
Gewoon zielig toch?

Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt, ging alleen niet over honden. Wijkbeheer kwam aan de deur, iemand had geklaagd over groen dat over de weg hing want er viel troep uit op de auto. Tsss kan die iemand dan niet gewoon even aanbellen en vragen gos buur zou je die takken willen afzagen, er valt rommel op mijn auto. Ik was accuut de zaag gaan halen. Er werd niet gezegd wie het was maar dat was wel duidelijk, iemand met een auto en er was er maar ??n met auto aan de overkant. Ik zei nou laat die persoon maar even aanbellen ik bijt niet en mijn teckel ook niet. Mag hij zelf aanwijzen welke takken hij kwijt wil. Lijkt me dat je eerst even gaat aanbellen alvorens te gaan klagen bij het wijkbeheer.
Gebruikersavatar
Door Sher
#3024186
Het zou zomaar kunnen hoor. Ik heb wel eens met mijn aangelijnde Tilly gelopen en dan staken er spontaan mensen de straat over. Je weet maar nooit of zo'n gevaarlijke Bolognezer je niet in je kuiten bijt.
Wel heel vervelend als je het idee hebt dat mensen zo over je kletsen.  :-\
Door Lida. S
#3024191
Niets van aantrekken. Je hebt inderdaad een hoop rare mensen rondlopen in de wereld.
Ik heb hier ook de politie aan de telefoon gehad om dat er geklaagd was over (het geblaf van) mijn honden. Geluidsoverlast. Door 'buren' die hier meer dan 1 km vandaan wonen. Mijn naaste buren  (links en rechts op  ca 500 m) hebben geen last. Dat heb ik specifiek nog een keer gevraagd. De politie weet hoe afgelegen wij hier zitten en zei alleen maar  dat ze naar aanleiding van de klacht wel contact met mij moesten opnemen, maar dat ze degene die de klacht had ingediend ook wel kende. Je hebt nu eenmaal zeurpieten.
Door M@rina
#3024192
Kim_S schreef: Zeker weten dat het over jullie ging? Kan me dat echt niet voorstellen bij braaf aangelijnde cockers...  :-\
Zeker weten niet nee, maar de wijkagent noemde onze straat en had het over mensen met 2 honden, wij zijn de enige met 2 honden.. Kort straatje met maar 1 flatgebouw, verder woont er een hele lieve Golden en een klein fluffy keffertje.... geen enkele hond voldoet aan de beschrijving agressief.

Je gaat inderdaad steeds lopen denken wie dit nou kan zijn :-\ en waarom
Door K&D
#3024193
Nou, ze konden van mij de pip krijgen. Wij krijgen ook wel eens commentaar van de buren...'ja ze blaffen zo' als we voorbij lopen. Ja? En? In ons eigen huis, geen directe buren, overdag. So what.
Meestal zeg ik; 'daar hebben we ze ook voor; voor bewaking van ons huis!'
Duhhh...twee Shelties die alert zijn en keffen.  :P :biggrin2:
Als jullie niets verkeerds doen, dan zou ik me er niets van aantrekken.
Door M@rina
#3024199
DJ en Doerak schreef: Niet toevallig een incident geweest met mensen die misschien 's avonds wel eens een rondje door jullie wijk lopen? Ik kan me voorstellen dat je je aangesproken voelt als je denkt de enige te zijn maar met jullie honden en het feit dat je ze altijd aangelijnd hebt kan ik me niet voorstellen dat jullie bedoeld worden! ??? Maar je hebt er inderdaad mensen tussen zitten... :-X
Ik kan me geen incidenten voor de geest halen. Zoals ik al schreef Teun kan blaffen en mans zijn naar andere honden, maar we zorgen er voor dat hij niet naar die honden toe kan. Ik steek desnoods de straat over om die andere hond dan te ontwijken.

Je moet toch wel verknipt zijn om de wijkagent met een leugen op ons af te sturen... ik vraag me af wat zo iemand bezield.
Gebruikersavatar
Door pike
#3024226
K&D schreef: Nou, ze konden van mij de pip krijgen. Wij krijgen ook wel eens commentaar van de buren...'ja ze blaffen zo' als we voorbij lopen. Ja? En? In ons eigen huis, geen directe buren, overdag. So what.
Meestal zeg ik; 'daar hebben we ze ook voor; voor bewaking van ons huis!'
Duhhh...twee Shelties die alert zijn en keffen.  :P :biggrin2:
Als jullie niets verkeerds doen, dan zou ik me er niets van aantrekken.
Van mij ook in zo'n geval!
#3024251
Maar het zou toch kunnen dat er andere mensen met hun honden in jouw straat komen wandelen? Daarom hoef jij ze nog niet toevallig tegengekomen zijn... 
Of kan dat niet?
Geen graspleintje in de buurt?
Want ik kan me zomaar voorstellen als het een doodlopende straat is met weinig verkeer, dat mensen daar geneigd zijn hun honden al los te laten als ze vb een balletje gaan gooien op een grasplein...
Sommige mensen vinden nu eenmaal dat hun honden nooooit iemand kwaad doen...  ::)

Als je zou denken dat het over Teun gaat, dan is het dus enkel bij die twee andere honden die in je straat wonen.  Dan zou het al 1 van die mensen moeten zijn?
Wel een beetje vreemd toch?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door