Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Deesje
#3024047
Na een heleboel pech (2014 is duidelijk niet 'mijn' jaar) eindelijk weer een (heel) groot geluksmoment..

Blendertroubles... Het begon in april ergens toen mijn Blendtec na 3,5 jaar de geest gaf... hij deed het soms nog even maar riep telkens al snel 'overloaded', ook als er nauwelijks iets in zat... Contact opgenomen met verkoper (in UK) helaas garantie voorbij en hij kon niets voor me betekenen, ik kon de blender evt opsturen (a 60gbp) dan konden zij kijken wat de oorzaak was. Contact opgenomen met Blendtec, die boden aan om telefonisch contact te hebben om te 'luisteren' en zo te bepalen wat er mis was.. maar een blender die niets doet en helemaal geen geluid maakt is niet echt te beluisteren ;-) Filmpje gemaakt en opgestuurd..
De blender kon naar een Blendtec-punt opgestuurd worden en dan zou er gekeken worden wat er eventueel aan reparatiemogelijkheden bestond. Opsturen echter naar engeland of Hamburg (Duitsland) en met het aardige gewicht van het ding zeker niet goedkoop.. dan zouden daar nog onderzoeks- en reparatiekosten bij komen......  :-[ Uiteindelijk een technische vriend het ding laten open maken en bleek een sleuf van de motor iets wijder te zijn  ???

Afbeelding

Contact met blendtec... tuurlijk kreeg ik op mijn kop dat ik de blender niet had mogen open maken (niet dat het veel voorstelt), de technische meneer verbaasde zich enorm dat zo'n simpel ding zoooo duur was (en stuk na iets meer dan 3 jaar)

Uiteindelijk, als ik op internet lees nu, niet echt veel verder gekomen met Blendtec en gezien ik inmiddels een half jaar verder ben (een half jaar met reisblender lopen klooien) besloten dat ik niet zonder blender kan (en wil) en heb ik (voor kerst  :biggrin2:) een nieuwe gekocht... de nieuwe Vitamix!!!

Na jarenlang op de oude 'reeks' gedraaid te hebben is Vitamix inmiddels met een vernieuwde versie gekomen, https://www.vitamix.com/shop/Profession ... s-750.aspx
Deze is vanaf half 2015 in nederland verkrijgbaar (vanaf nu ook in Duitsland) en ik heb mezelf maar weer eens lekker verwend en heb de nieuwe gekocht en jullie begrijpen..... kerstmis is vroeg dit jaar  ;)

Afbeelding

En het grappige is dat hij uit de doos komt en mijn vriend al zegt, nou die ziet er in ieder geval al veel degelijker uit. En inderdaad, ik moet zeggen, hij voelt beter en steviger, is mooier (beter?) afgewerkt, en maakt om heel eerlijk te zijn ook nog mooiere smoothies dan de blendtec (hij heeft nog geen heftig noten/dadel-werk hoeven doen). Het allergrootste voordeel is dat er een 2l kan bij zit, tov 1,5l bij de blendtec, dus nog makkelijker een grotere hoeveelheid maken..

Ik heb er nooit over nagedacht om de service-reviews van een merk/producent vooraf te lezen maar weet nu wel beter... voor iedereen die overweegt een apparaat van buitenlandse fabricage aan te schaffen, zeker vanuit amerika willen er nog wel eens wat kleine lettertjes in de garantie bestaan. Zo blijkt dat de garantie van 7 jaar die blendtec inmiddels uit geeft, enkel binnen amerika geldt en niet in het buitenland (dat vertelt niemand je bij de aanschaf erbij)..

en hier istie in actie  8) :biggrin2:
#3024207
Dat is waarom ik een half jaar met mijn reisblender gedaan heb... ik was alleen 6 keer zo lang bezig, en betrapte dat ik veel minder blenderde dan ik eigenlijk wilde, daarnaast kan de reisblender geen dadels en noten aan. Dus uiteindelijk maar een tijdje gespaard en de rekening geplunderd... (en nu maar hopen dat deze het wat langer vol houdt, want bij de blendtec dacht ik ook dat ie de investering waard zou zijn  ::))
Ik weet voor mezelf dat ik de blender genoeg gebruik, en ik geef weinig geld uit aan andere dingen dus dat scheelt hihi

@Iris, ik hoop dat jou blendtec nog een hele tijd mee gaat zonder verdere problemen
#3024249
Irish schreef: Ik hoop het ook!
Wat gebruikte jij als reisblender? Bestaan er ook juicers in reisformaat trouwens?
Ik heb de tribest personal blender http://www.tribest-holland.nl/personal-blender.html

Ik vind hem top, functioneert goed, niet teveel vermogen bij wel goed blend-resultaat (hij gaat hier mee naar de camping  8))
Dop erop en je neemt je smoothie zo mee, weinig afwas (alleen mesje even spoelen)

natuurlijk niet vergelijkbaar met de blendtec en vitamix, maar tov de huis tuin en keukenblender doet ie het echt heel goed

Sapmachines ken ik niet in reisuitvoering
#3024302
Deesje schreef: Ik heb de tribest personal blender http://www.tribest-holland.nl/personal-blender.html

Ik vind hem top, functioneert goed, niet teveel vermogen bij wel goed blend-resultaat (hij gaat hier mee naar de camping  8))
Dop erop en je neemt je smoothie zo mee, weinig afwas (alleen mesje even spoelen)

natuurlijk niet vergelijkbaar met de blendtec en vitamix, maar tov de huis tuin en keukenblender doet ie het echt heel goed

Sapmachines ken ik niet in reisuitvoering
Eens! Ik heb de Personal Blender er ook bij voor de dagelijkse snelle smoothie, en hij is geweldig! Ook heb ik het oude model Vitamex (TNC5200), voldoet echt fantastisch. Ik heb hem via een Duitse website gekocht en die adverteert ook met 7 jaar garantie, dus zal dat ook werkelijk 7 jaar zijn.

De enige "sapmachine" die je wellicht op reis zou kunnen meenemen is een handmolen: http://www.perfektegesundheit.de/z-star ... esse-z-710
Kost gelukkig niks... ::)
#3024360
Dankje! Die personal blender van tribest lijkt veel op die van princes die ik heb. Bevalt heel erg goed en idd best wat vermogen! Bevroren spinazie was geen enkel probleem!
Ik ga die reissapper is bekijken Anne, jij ook bedankt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door