Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3023984
Nou ik ben aan het proberen gegaan de katten van brokken naar vlees  ;D de een vind het vlees heerlijk en de ander vind er niks aan..

Ik kan vlees mengen met de brokjes maar hij eet het echt niet. Indien ik alleen vlees neer zet eet hij gewoon niks  :-\
en als ik alleen brokjes neerzet kijkt nummer twee mij aan van ben jij nou gek waar is mijn vlees?

Iemand nog tips?  :D
#3024002
dinky89 schreef: Weet niet of je pasta van bijvoorbeeld gimpet in huis hebt? Dan zou je daar het vlees mee in kunnen smeren?
En wil de kieskeurige ook geen kvv eten?
Het is nog niet eens "echt vlees" maar kvv. Denk als ik er nu een stuk vlees in leg hij een hartaanval krijgt hahaha. Zijn broer eet wel kvv en zelfs al wat stukjes paarden spiervlees wat ik over had van de honden. Maar alleen kangoeroe smaak heb wat eenden smaak geprobeerd dat moest hij ook niet.

Maar hij wil echt alleen brokken, zelfs als ik het meng eet hij alleen de brokken er uit.
#3024005
Ja lastig die weigerende katten .  Ik heb er 1 die me 3 jaar lang aankeek dat ik hem wilde vergiftigen , zijn broer en mijn inmiddels overleden oude poes zijn altijd gek geweest op kvv of een nekje enzo . Maar ineens zag hij het licht toen ik eens een doosje darf  voor de poezels had besteld , hij eet niet meer hij vreet nu dus . Alleen mn excircuskater wil er nog altijd niks van weten wat ik er ook op smeer
#3024013
Sigbrid schreef: Ja lastig die weigerende katten . Ik heb er 1 die me 3 jaar lang aankeek dat ik hem wilde vergiftigen.
Hahaha ik kom niet meer bij, dat is hier ook zo. Hij kijkt in zijn bakje en dan kijkt hij mij echt zo aan van ik heb je echt wel door hoor raar mens. Denk maar niet dat ik dat ga eten :biggrin2:

Maar die van jou at het wel ineens?
#3024042
De weigeraar hoe denkt die over blikjesvoer [van die stinkdingetjes]?
Als dat lekker is : flinke schep blik [mousse/pate] mengen met een klein theelepeltje kvv in t bakje en heel heel langzaam de hoeveelheid kvv opvoeren.

Heb je m al eens een stukje ongemalen vlees aangeboden of 'per ongeluk' laten stelen , wellicht schuilt er een echte zelfknager in je moppie

Zou t helpen wanneer ze bv 2x daags beperkte eet-tijd krijgen? Hier was dat in de broktijd al t geval [vond/vind ik prettig zodat ik een beetje zicht heb op de hoeveelheden] maakt hier dat ze in ieder geval lekkere trek hebben rond etenstijd.
Verder heb je geduld nodig, heel veel geduld
#3024050
Ze krijgen heel soms een blikje vis ofzo dat eet hij wel van schessir. Dat zou ik kunnen proberen inderdaad. Verder krijgen ze twee keer per dag eten in de ochtend en in de avond. De weigeraar (Danilo) eet normaal ook de bakjes van zijn broer leeg. Met als resultaat dat hij te dik word. Maar vlees wil hij zo echt niet, stukje paarden vlees moest hij ook niet. Dus eigenlijk is het voor nu ook handig dat hij de brokjes eet zo kan ik hem beter controleren maar ik heb hem liever op vlees
#3024064
zit diep na te denken over de technieken die op t forum voorbij zijn gekomen de afgelopen jaren  :biggrin2:

-stukje vers naast de brokken leggen, elke dag/maaltijd weer schijnt voor sommigen te werken
-konijn , kwartel , haas schijnen veel katten erg lekker te vinden
-stukje vlees even heel snel dichtschroeien in hete pan en dan steeds wat rauwer
-ander merkje kvv of1 met maar 1 diersoort per rol of juist een mix. .
-beetje warm water door de kvv
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door