Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3023915
uhh, is dat niet iets als volgt:
Knolselder schillen en in blokken snijden. Tot snot koken. Woest stampen met de stamper. Naar wens zout en peper en boter en slagroom ofzo.
Door Lizzy
#3023922
Ik dacht "lekker bij dit":

Kapucijners met appel en ui


Ingrediënten:
1 grote rode appel
1 grote ui
olie of boter om te bakken
1 eetl. suiker
1 theel. kerrie
zout
versgemalen peper
1 eetl. citroensap of azijn
1 pot kapucijners van circa 400 g
piccalilly
 
Voorbereiding:
Snijd de gewassen appel met de schil in kwarten en snijd de kwarten zonder het klokhuis in niet te dunne parten. Snijd de gehalveerde ui in de lengte in repen.
 
Bereiding:
Verhit de olie of de boter in een koekenpan met een antiaanbaklaag en roer er de suiker door. Laat de ui omscheppend in de boter glazig fruiten. Voeg de parten appel toe, bestrooi met de kerrie en wat zout en peper en laat omscheppend op middelhoog vuur bakken tot de appel begint te kleuren. Breng op smaak met het citroensap of de azijn. Verwarm intussen de kapucijners in een pan in hun eigen vocht, giet ze af en laat ze uitlekken. Schep de kapucijners door het appel-uienmengsel. Geef er gekookte aardappelen of aardappelpuree bij en zet de piccalilly op tafel.

Maar niet dus.... Mmmm.... Ik heb geen zin in aardappelen erbij. Ik heb een beetje teveel stamppotten op.
Door Lizzy
#3024040
Anne in Duitsland schreef: Wij aten de kapucijners vroeger altijd gewoon als eenpansmaaltijd, zonder aardappelen. Da's ook nog een mogelijkheid, en niet de duurste! :biggrin2:
Bij ons thuis ook. Maar wat ging er ook alweer in?
Door Anne in Zweden
#3024046
Lizzy schreef: Bij ons thuis ook. Maar wat ging er ook alweer in?
Een groot stuk wit spek in blokjes. :P Maar zonder gekheid: ik weet het niet meer. Zal 's goegelen. Heette het vroegah niet 'Captain's Dinner'?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3024051
Lizzy schreef: Ik dacht "lekker bij dit":

Kapucijners met appel en ui


Ingrediënten:
1 grote rode appel
1 grote ui
olie of boter om te bakken
1 eetl. suiker
1 theel. kerrie
zout
versgemalen peper
1 eetl. citroensap of azijn
1 pot kapucijners van circa 400 g
piccalilly
 
Voorbereiding:
Snijd de gewassen appel met de schil in kwarten en snijd de kwarten zonder het klokhuis in niet te dunne parten. Snijd de gehalveerde ui in de lengte in repen.
 
Bereiding:
Verhit de olie of de boter in een koekenpan met een antiaanbaklaag en roer er de suiker door. Laat de ui omscheppend in de boter glazig fruiten. Voeg de parten appel toe, bestrooi met de kerrie en wat zout en peper en laat omscheppend op middelhoog vuur bakken tot de appel begint te kleuren. Breng op smaak met het citroensap of de azijn. Verwarm intussen de kapucijners in een pan in hun eigen vocht, giet ze af en laat ze uitlekken. Schep de kapucijners door het appel-uienmengsel. Geef er gekookte aardappelen of aardappelpuree bij en zet de piccalilly op tafel.

Maar niet dus.... Mmmm.... Ik heb geen zin in aardappelen erbij. Ik heb een beetje teveel stamppotten op.
Lijkt me er heerlijk bij!
kilo knolselderij en een 350gram aardappels (gelijke stukken) gaar koken in melk met evt wat zout. Afgieten en pureren,op smaak maken met zout,peper en wat nootmuskaat!

Eet smakelijk!
Laatst gewijzigd door Radja op wo 19 nov 2014, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door