Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#302087
Ik vind/denk dat Lothar raar loopt met zijn achterpoten. Ik denk dit al een paar weken te zien.
Mijn vriend zei steeds van niet maar nu zie ik het toch echt.
Als hij gerend heeft, loopt hij daarna heel stijfjes, vooral met 1 poot.
Vandaag rende hij helemaal raar, hij ontzag die ene poot een beetje en hupste heel vreemd en kwam ook niet echt hard vooruit, had geen lol in het rennen zeg maar.
Verder lijkt hij geen pijn te hebben. Zou het kunen dat hij gewoon een spier heeft verrekt (en zo ja, kan hij daar zo lang last van hebben) of zou er meer aan de hand kunnen zijn?
Ik heb voor morgen een afspraak maar omdat hij zo panisch is voor de dierenarts en ik me afvraag of hij wel naar die poten kan kijken, zou ik graag willen weten waar ik hier thuis nog meer op kan letten en het eventueel morgen aan de dierenarts vertellen.

Ik vind het vooral zo vreemd omdat hij dus een hele poos geleden steeds gromde als je aan zijn achterhand kwam, maar of dat nou angst of pijn was weet ik niet en de da ook niet.
Ook heeft hij als pup verkeerde antibiotica gehad die hij niet mocht hebben en waarvan zijn botten aangetast konden worden (helaas weet ik niet meer welke dit was)
dus vandaar..........
Laatst gewijzigd door Lind@ op ma 11 apr 2005, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#302143
Moeilijk om er iets over te zeggen op een afstandje :-\.
Als jij vindt dat er al een tijdje iets is, zit je er vaak niet naast maar is dat ook zo. Jij kent jouw hond het beste.
Heeft Lothar de laatste tijd zich verstapt? Of misschien een overbelasting?
Ik ben benieuwd wat de D.A. morgen zegt.
Beterschap voor Lothar :-*
Door Lind@
#302186
Dank je ;)
Terwijl ik zat te typen dacht ik ook; hoe ga ik dit neerzetten, er zou eigenlijk een filmpje bij moeten he!
Mijn vriendin had het erover of hij goed op kan staan ed. en dat lukt goed.
Ik hoor morgen vast meer.
Door Truus
#302193
Lind@ schreef: Dank je ;)
Terwijl ik zat te typen dacht ik ook; hoe ga ik dit neerzetten, er zou eigenlijk een filmpje bij moeten he!
Mijn vriendin had het erover of hij goed op kan staan ed. en dat lukt goed.
Ik hoor morgen vast meer.
Heeft hij de laatste tijd niet meer gedaan dan anders?
Door Yari
#302323
Is inderdaad altijd moeilijk zo te zeggen wat het is (spier/of peesblessure, kniebanden verrekt, HD, blessure sesambeentjes, OCD hak of knie, zelfs evt. rugproblemen kunnen dergelijke klachten geven).
Merk je dat als je meer doet dat hij dan na een tijdje rust moeilijker opstaat of niet? En zie je verschil in 's avonds opstaan of 's ochtends?
Of wordt het dus tijdens het lopen al erger? Dat maak ik op uit je verhaal?
En wat bedoel je met hupsen? Als een konijn zeg maar? Een beetje met 2 achterpoten tegelijk?

Hopelijk lukt het je DA toch te achterhalen waar het probleem zit. Zowiezo lijkt het me verstandig even wat rustiger aan te doen en het voornamelijk bij rechtlijnige beweging (wandelen aan de lijn of fietsen) en evt. zwemmen te houden en het los lopen en ravotten met andere honden even achterwege te houden.
En hoe gaat het als je een paar dgn alleen maar even naar buiten gaat voor het plassen en poepen en dan weer naar binnen? Is het dan beter?
Zo ja, dan zou ik dat eventjes een paar dgn volhouden en dan met een minuutje per dag ofzo het weer op gaan bouwen en weer een stapje terug als je merkt dat het weer slechter gaat.
Hopelijk heb je snel duidelijkheid en is het inderdaad een verrekking o.i.d.
Verrekkingen of peesblessures kunnen soms zelfs maanden aanhouden, behoorlijk lange revalidatietijd dus...spreek helaas uit ervaring... ::)
Hoe oud is hij eigenlijk?
Doe in ieder geval maar effe rustig aan en hopelijk rent hij binnen de kortste keren weer vrolijk rond!!
Beterschap ermee. ;)
Door Lind@
#302392
Dank je voor je reaktie.
Dus een verrekking kan ook lang duren.... ik was zo bang voor HD.
Ik zie het alleen nadat hij heeft gerend, dan loopt hij stijf. Lijn ik hem aan en laat ik hem daarna weer los, dan hupst hij, en daarmee bedoel ik dus zoals jij beschrijft een beetje met twee poten tegelijk waarbij hij 1 poot een beetje omhoog houdt of ontziet. (dit zag ik dus vandaag)
Misschien ben ik overbezorgd zoals mijn vriend zegt, maar als hij na het rennen naast me aan de riem loopt, lijkt het alsof zijn poot raar vanuit zijn heup draait. He, een filmpje zou echt handig zijn! Maar zoals ik al zei, mischien let ik er teveel op.
O, ja, hij wordt deze maand 2 jaar.
Door Lind@
#303162
Pffffff toen mijn vriend gisteren thuis kwam vertelde ik hem dat hij morgen (vandaag dus) met Lothar naar de da mocht omdat 'ie hinkte. Dat vond hij erg leuk :-\ omdat hij de vorige keer met een dikke bloedlip thuiskwam omdat Lothar helemaal in paniek was geraakt.
's Avonds laat opeens: ''Ooooh ja! Linda, gisteren liep Lothar los te rennen en opeens piepte hij heel hard.''

Vandaar dus dat hij opeens zo raar liep gisteren >:(
Nu denk ik dat stijfjes lopen na het rennen wel al langer te zien, maar verder heeft hij volgens mij geen pijn, hij staat ook gewoon makkelijk op enzo.
Zou dat stijf lopen na het rennen ook door de inspanning kunnen komen??? Of vermoeidheid???
Aan zijn poot is niks te zien, vandaag liep hij weer vrij normaal. Dus kijken we het even aan.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#303240
Een hond die anders loopt als normaal heeft volgens mij altijd pijn, anders loopt ie wel normaal ;).
Maar voordat je naar een DA gaat, kun je natuurlijk eerst kijken hoe hij op rust reageert.
Zelf kijk ik het in zulke gevallen het ongeveer 2 weken aan, maar pas de beweging dan wel aan, niet teveel wandelen, alles in een rustig tempo en alles aan de lijn. Zie ik dan geen verbetering optreden dan ga ik naar de DA.
Beterschap met Lothar.
Door Lind@
#303364
Dank je ;)
Maar inderdaad kijk ik het even aan, ook omdat ik nu niet zo goed aan die poot kan komen waarmee hij waarschijnlijk ergens in is getrapt, zou ik nu naar de da gaan, dan krijgt hij misschien een verkeerd beeld. ;)
Door lyadh
#303520
Onze duitse staande is heel wild en aktief verstapt zich zeer regelmatig of overneemt zich.Ik geef hem dan van VSM Ruta Graveolens D 12(verstappen enz)En bij overbelasten(verzuurde spieren)Rhus toxicodendron D 4 .Homeopatisch geneesmiddelen van A.Vogel kunnen natuurlijk ook.

Onze cocker had 's nachts iets uitgespookt ,lag met gestrekte poot in haar mand bewoog niet had echt pijn maar omdat ze bijt kon ik haar niet benaderen Gaf haar de hele dag - met tussenpozen natuurlijk - ruta 's nachts 4 uur moest ze erg NODIG plassen, ze kon een beetje strompelen. De volgende dag ging het al veel beter.
Door Yari
#303679
Nitus schreef: Een hond die anders loopt als normaal heeft volgens mij altijd pijn, anders loopt ie wel normaal ;).
Maar voordat je naar een DA gaat, kun je natuurlijk eerst kijken hoe hij op rust reageert.
Zelf kijk ik het in zulke gevallen het ongeveer 2 weken aan, maar pas de beweging dan wel aan, niet teveel wandelen, alles in een rustig tempo en alles aan de lijn. Zie ik dan geen verbetering optreden dan ga ik naar de DA.
Mee eens.
Gewoon eerst even kijken hoe het gaat met rust en vervolgens heel langzaam aan opbouwen. Komen de klachten terug of betert het niet, dan alsnog naar de DA.
Dat hupsen zie je trouwens vaak bij honden met HD.
Niet meteen panieken hoor, ze kunnen ook zo gaan lopen als ze ergens anders pijn hebben in een poot.
Beterschap met Lothar en hou ons op de hoogte hè?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door