Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Debbie123
#3023789
Toen onze chi zo rond de 3 maanden was begon d'r koppie te verkleuren ze zat niet goed in d'r vacht dus hop naar de da. Afkrabsel genomen en daaruit bleek dat ze demodex had. Met advocate begonnen en iedere 2 weken opnieuw afkrabsel genomen. Na 3 maanden was ze vrij. Nu is ze loops,verminderde weerstand, en zie ik haar koppie weer verkleuren. Net afspraak gemaakt bij da voor afkrabsel. Ik hoop dat er niks uitkomt. Maar weet iemand of er ook alternatieve geneesmiddelen zijn mocht het er wel weer zitten? :-[
Door tt-tjes
#3023811
Ik zou sowieso beginnen met haar weerstand te verhogen. Zoals echinecea van bloem, of weerstandscompositum van de groene os.
Door Debbie123
#3023881
Toen ik voor de laatste keer bij da was heb ik gevraagd wat ik kan doen om haar weerstand te verhogen als ze bv loops word,ze zei dat het niet nodig was,had waarschijnlijk toch mijn gevoel moeten volgen.  En weerstandcompositum van groene os, hoelang geef je dat?
En eind januari word ze geholpen is het dan iets om haar dat van te voren te geven? Dat zijn dingen waar ik niet veel van af weet, moet me nog in gaan lezen.
Door Debbie123
#3023893
Oke dank je wel, ga even op hun site kijken.
Ik kan vanmiddag om half 3 bij da komen....hoop er maar het beste van,demodex is niks maar die troep die er op moet ook zeker niet.
Door Lizzy
#3023902
Ik heb er (gelukkig) zelf geen ervaring mee maar er is een lijstje aan natuurlijke middelen die je kunt geven ter ondersteuning en dingen die je kunt doen om te ondersteunen:

* Quercetin (weerstandverhoger - supplementen zijn meestal in combinatie met vitamine C en dat is prima. Dosering: ik zou 1/4 van de volwassen mensen dosering geven).
* Sprayen met biologische appelazijn (ongefilterd). Spray maken van 50% water en 50% appelazijn. Ook een theelepel appelazijn door het eten doen.
* BARF oftewel zelf samengestelde voeding. Absoluut 100% graanvrij. Dus ook geen rijst. Niet teveel fruit en niet teveel groenten met koolhydraat er in (wortel, bataat, etc).
* Probiotica! Zeer belangrijk! Solgar is heel goed.
* Verminder stress.
* Veel buitenlucht.
* Gemalen pompoenpitten voor zink.
* Absoluut niet meer vaccineren!
* Ik zou ook borage olie geven. Dat werkt goed op de hormonen maar is ook goed voor de huid.
Door Lizzy
#3023924
smulpaap schreef: En zeer voorzichtig zijn met ontwormingskuren past ook wel in het lijstje thuis denk ik
Ik denk dat je heel erg gelijk hebt. Gewoon alleen ontwormen als er ook echt wormen zijn (dus mestonderzoeken laten uitvoeren).
Door Debbie123
#3023936
Bedankt voor de informatie, ga vanmiddag spullen bestellen.
Over het ontwormen had ik idd al wat gelezen en gister op een site gekeken over monsters voor ontlasting, is dat wat je ieder jaar moet doen,daar kwam ik eigenlijk niet uit.

Sprayen met appelazijn of probiotica is echt ter ondersteuning, ik kom niet onder die advocate uit, of begrijp ik het verkeerd
Door Lizzy
#3023941
Debbie123 schreef: Bedankt voor de informatie, ga vanmiddag spullen bestellen.
Over het ontwormen had ik idd al wat gelezen en gister op een site gekeken over monsters voor ontlasting, is dat wat je ieder jaar moet doen,daar kwam ik eigenlijk niet uit.

Sprayen met appelazijn of probiotica is echt ter ondersteuning, ik kom niet onder die advocate uit, of begrijp ik het verkeerd
Er zijn websites die schrijven dat je het met een oplossing van waterstofperoxide en borax kunt verhelpen.

* A mixture of hydrogen peroxide and borax is one of the best remedies used for mange. However, be sure to not confuse borax with boric acid. Use one to two tablespoons of borax for every 500 cc of 1% hydrogen peroxide, making sure that it thoroughly dissolves. Bathe the dog in it once a week. Do not rinse off and do not wipe the dog dry. Let the solution dry naturally so that it can be absorbed by the skin. Please note that this treatment should not be used longer than a two month period.

Learn more: http://www.naturalnews.com/029853_canin ... z3JW6nT2il

Tja. Weet je, ik heb dus geen idee of dat werkt/helpt.....
Door Debbie123
#3024110
De eerste 2 afkrabsels op koppie daar zat bloed bij, bij d'r poten had ik mn twijfels over,dat waren haartjes ervan afgeschraapt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door