Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3022574
Op dit moment geef ik al ruim 2 maanden KVV. Eerst Carnibest en nu is het een mix van Natuur en dier en Naturis waarbij Natuur en dier in de meerderheid is.

Nu lees ik overal dat het goed is verschillende merken te gaan geven alleen omdat het aanbod hier in de buurt redelijk beperkt is heb ik niet de meest uitgebreide keuze aan KVV die dan ook nog eens betaalbaar zijn.

Het KVV menu wat ik nu geef is:

*Kalkoen-paard
*Eend-rund
*Paard-konijn-lam
*Kip-rund-lam
*Kip-haring-paling
*Lam en daarvoor was het Geit

Kwa bot zit ik dan op het volgende: kalkoen, konijn, lam, kip en eend. Kwa organen zit ik op: paard, rund, lam.
Daarbij geef ik ook nog een aantal keer per week zeewier en 2x een rauw ei.

De merken waar ik aan kan komen zijn: Kiezenbrink, Tammenga/Spykie, Haaksbarf, Shaweca, Tinlo, Naturis, Natuur en Dier, Carnibest, Tamro en Darf

Helaas vallen er al een paar af vanwege de hoge kosten.
Ik zoek dus nog betaalbare merken die gewoon compleet zijn kwa samenstelling en waarbij ik dus niks bij hoef te doen kwa spiervlees of organen, gewoon serveren en klaar ik kees!

Het huidige menu wat ik heb zit rond de 60 a 67,- aan kosten en ik wil graag rond die prijs blijven.

Maar is het echt noodzakelijk om van merken te wisselen ook als je al zelf dingen erbij doet zoals zeewier en straks ook groentepapjes?
Naar mijn idee zit ik kwa afwisseling wel aardig goed! Krijgt verschillende soorten bot en organen. Zou zo nu en dan eens kunnen wisselen door de lam of geit te veranderen voor haas, hert of andere diersoort.

Graag advies!
#3022647
Je kan ze allemaal geven, behalve Kiezebrink. Daar moet je namelijk zelf spiervlees aan toevoegen.
Tammenga spykie en Tamro zullen het goedkoopste zijn van de merken die je noemt daarna darf en shaweca. Haaksbarf is belachelijk duur en sommige diersoorten van Tinlo ook.
Afwisselen vind ik echt wel belangrijk omdat je bij KVV nooit precies weet wat ze erin verwerken.

Van Tamro zou ik de eend en kalkoen nemen daar zit eend en kalkoenbot in in de andere zit alleen eendbot. Tammenga spykie heeft een complete mix van 5 diersoorten, die komt geloof ik op 3,10 per kg Tammro op 3,35 geloof ik.

Als je naast natuur en dier en naturis ook Tarmo en Tammenga geeft en 1x in d week darf of shaweca dan valt het met de kosten mee.
#3022981
Bij Tammenga Spykie staat er niet bij welk diersoort voor het bot is gebruikt en wat voor diersoort het orgaan is.

Voor de volgende bestelling zit in ieder geval 4x Tammenga erbij en de rest is Natuur en dier en Naturis.

Maar moet je elke maand verschillende KVV aanhouden of kan je ook gewoon per maand afwisselen? Eerste maand Natuur en dier en Naturis en tweede maand Tammenga en Shaweca etc etc? Ik bestel meteen in grote aantallen omdat ik er dan korting op krijg.


Het is jammer dat Naturis Barfdinner er niet meer is want dit was betaalbare KVV en allemaal enkelvoudig.
#3023317
[quote="M@rina"]

Van Tamro zou ik de eend en kalkoen nemen daar zit eend en kalkoenbot in in de andere zit alleen eendbot. Tammenga spykie heeft een complete mix van 5 diersoorten, die komt geloof ik op 3,10 per kg Tammro op 3,35 geloof ik
[/quote]
Tamro complete mix,kost bij mijn weten 2,95 per kg
#3023401
[quote="Lil"]
Je kunt ook per maand wisselen.
[/quote]
Ik zou juist wel afwisselen; minimaal 5 diersoorten in een maand, je voert namelijk complete kvv's en enkelvoudig door elkaar, niet meer dan een week dezelfde kvv geven. Geef je in 1 maand 3 enkelvoudige en 1complete mix zit je alsnog goed qua afwisseling. Teun van mij krijgt iedere dag een andere diersoort, 2 dagen achter elkear hetzelfde dan laat hij het de 2e dag staan, en het is al geen beste eter...


[quote="boskat"]
Tamro complete mix,kost bij mijn weten 2,95 per kg
#3023807
[quote="M@rina"]
Ik zou juist wel afwisselen; minimaal 5 diersoorten in een maand, je voert namelijk complete kvv's en enkelvoudig door elkaar, niet meer dan een week dezelfde kvv geven. Geef je in 1 maand 3 enkelvoudige en 1complete mix zit je alsnog goed qua afwisseling. Teun van mij krijgt iedere dag een andere diersoort, 2 dagen achter elkear hetzelfde dan laat hij het de 2e dag staan, en het is al geen beste eter...

[/quote]

Ja, zeker minimaal 5 diersoorten, maar de vraag was of je meerdere merken per maand moet voeren of dat je de ene maand merk x (verschillende diersoorten) en andere maand merk y en andere maand merk z kunt voeren. Dat kan volgens mij zonder problemen. Genoeg mensen die de merken kvv niet afwisselen en de hond alleen maar merk x krijgt en nooit merk y en z.

Ik houd niet van complete mix, ik heb liever de soorten waar geen premix in zit en die compleet zijn door af te wisselen. Die staan er tussen tinlo, haaksbarf als voorbeeld. Die zeggen zelf ook dat je minimaal 5 diersoorten moet voeren.

Darf bestaat al uit 4 of 5 diersoorten als ik mij niet vergis.
#3023872
[quote="Lil"]
Ja, zeker minimaal 5 diersoorten, maar de vraag was of je meerdere merken per maand moet voeren of dat je de ene maand merk x (verschillende diersoorten) en andere maand merk y en andere maand merk z kunt voeren. Dat kan volgens mij zonder problemen. Genoeg mensen die de merken kvv niet afwisselen en de hond alleen maar merk x krijgt en nooit merk y en z.

Ik houd niet van complete mix, ik heb liever de soorten waar geen premix in zit en die compleet zijn door af te wisselen. Die staan er tussen tinlo, haaksbarf als voorbeeld. Die zeggen zelf ook dat je minimaal 5 diersoorten moet voeren.

Darf bestaat al uit 4 of 5 diersoorten als ik mij niet vergis.
[/quote]
Ah okay!
Met een complete mix bedoel ik bijv. Darf of Tammenga, deze zijn compleet omdat ze 4 of 5 diersoorten bevatten, niet omdat ze een premix bevatten. Daar ben ik zelf ook geen voorstander van.
Laatst gewijzigd door M@rina op wo 19 nov 2014, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#3023875
Ik zal even wat dingen verduidelijken.

Het enigste wat ik aan compleet KVV geef zijn 4 rollen van Naturis. Per maand gaat er zo'n 18kg aan KVV doorheen. Dus hier krijgt die voornamelijk enkelvoudige KVV zonder premix.  De reden waarom ik 4 rollen gebruik van Naturis is vanwege hun vis mix en hun KVV dat bestaat uit 1 diersoort.

Kwa diersoorten zit ik wel aan de 5 soorten dus dat zit volgens mij wel goed en hij krijgt 3 dagen hetzelfde en daarna wissel ik weer af met een andere smaak. De reden waarom ik 3 dagen het zelfde geef is omdat het voor mij makkelijker uitkomt met de verdeling van de KVV rollen aangezien ik +/- 660gram per dag geef aan de hond. Alleen de vis mix is 1x per week en dan 500gram. Ontlasting is goed en gewicht is aardig stabiel.

Ik neem aan dat dit toch wel goed is of zie ik iets over het hoofd?

Deze nieuwe maand wil ik kijken hoe hij het doet op tammenga en daarom zal de huidige samenstelling nog wel het zelfde zijn, alleen komt daar dan nu 4x Tammenga rund bij vanwege dat ik kwa botsoorten nog geen rund heb.

Vind het alleen jammer dat bij Tammenga en dan de Spykie lijn niet wordt aangegeven wat er nou gebruikt is voor de botten, organen en vlees wat je bij andere merken wel kan vinden. Ook hun gemaild maar geen reactie.
Laatst gewijzigd door Shidou op wo 19 nov 2014, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#3025276
Ik heb gelukkig geen nare ervaringen met premix KVV's van Naturis en Carnibest,  maar ik ben nu ook rustig aan het kijken naar andere mogelijkheden die dan ook nog in mijn huidige budget gaan passen.

Hoop een goede reactie op Tammenga dan heb ik in ieder geval weer 1 erbij kwa merk en dan nog Shaweca en dan nog even kijken naar Tinlo maar die schijnt een te harde ontlasting te geven.

Moet ook nog een andere vis mix hebben want ik vind die van Naturis er niet echt heel smakelijk uitzien!

Gelukkig hoef ik alleen maar 4 rollen te vervangen die premix bevatten :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door