Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3023494
ook vers te gaan voeren aan haar toekomstige puppie?

Ze zijn vandaag geboren. De Americaanse Buldogpups waar mijn zus er één van uit gaat kiezen. Het zal een teefje gaan worden.
Zo rond half of eind januari mag de pup bij hun in huis komen.

Ik kon het natuurlijk niet laten om te vragen wat ze ging voeren.  ;)

Ze is daar zelf nog niet over uit. Ze hebben een rottweiler gehad en die kreeg 'gewoon' brokken. Dat is al wat jaren geleden, nog voor ik Baiko had en vers voerde. Nu met de wetenschap die ik de afgelopen jaren heb opgedaan hoop ik dat ook zij vers gaat voeren aan haar hond.

Ze weet hoe wij onze honden voeren, dat is niet echt hun ding. Maar KVV zal toch moeten lukken?!

Ik heb ze Barfplaats natuurlijk voorgesteld. En Kassa Groen aflevering van afgelopen maandag toegestuurd samen met de uitzending van Keuringsdienst van Waarde van een tijdje geleden over 'dierlijke bijproducten'.

We zullen het er vast en zeker nog over gaan hebben, ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
Laatst gewijzigd door WillyP op di 18 nov 2014, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#3023675
lianneke schreef: Het is mij niet gelukt bij mn zus die een asielhondje heeft geadopteerd.
Nee hoor, in het asiel kreeg ze ook brokken en die vind ze lekker. Ja maar..nee hoor, jaha maaaar..
Nee hoor, jahaaaa maarrrr, NEE. (Punt)
De stijfharsus.
Nou, zo werkt het inderdaad niet denk ik hoor. Accepteren wat zij voeren, zodat zij accepteren wat wij voeren, en je daar dan over kunt praten. Zodat je op je gemak de voordelen en nadelen kunt vertellen (want he, die zijn er ook aan versvoeren!).

Ben wel benieuwd hoe lang 'de mijne' het vol gaat houden, maar ik was best trots toen ik laatst de geportioneerde pakjes kvv in hun vriezer zag  8)
#3023676
eelke schreef: Nou, zo werkt het inderdaad niet denk ik hoor. Accepteren wat zij voeren, zodat zij accepteren wat wij voeren, en je daar dan over kunt praten. Zodat je op je gemak de voordelen en nadelen kunt vertellen (want he, die zijn er ook aan versvoeren!).

Ben wel benieuwd hoe lang 'de mijne' het vol gaat houden, maar ik was best trots toen ik laatst de geportioneerde pakjes kvv in hun vriezer zag  8)
Maar ik ben ook heel aardig begonnen hoor..  8)
#3023717
Mijn zus helaas niet zo ver kunnen krijgen en mijn ouders ook niet ( nou ja mijn ouders wel de kat weigerde vers te eten  >:().
Wel geven ze beide taste of the wild brokken ipv wiskas brokjes dus daar ben ik ook al heel blij mee.

Wel geven ze snoepjes die ik maak aan de katten en honden dus die zijn in ieder geval gezond  :biggrin2:
#3023733
Laat haar maar mailen...hoor 2 x AB hier...gestart met Barf vanwege enorme huidproblemen jeuk etc. en ik vind persoonlijk dat bulldoggen daar gevoelig voor zijn..van de hel in de hemel..je hoeft niet met een schep de straat op voor de ontlasting..ik ruim gewoon "chiwawa keutels"hahaha..
#3023750
Hier hetzelfde hoor.
Hondjes van mijn zus hebben allebei flinke allergie en overgewicht (ook op dieetbrok), slechte vacht en andere gezondheidsproblemen. Maar neee... ligt écht niet aan de brok.

Andere hond van de familie is helemáál een drama. Hond is werkelijk doodziek, altijd, elke dag.
Krijgt 6 keer per dag een handje brok, is altijd misselijk en spuugt veel. Heeft een heel arsenaal aan medicatie, heeft een abonnement bij de da die gesponsord wordt door rc en ze hebben hun hele leven aan hem aangepast, want krijgt hij een keer een uurtje te laat eten dan is het mis. Maar nee, ook dat ligt echt 100% zeker te weten niet aan het voer.
#3023814
Ik zit ook vaak met kromme tenen. Mijn beste vriendin met haar kruising. Jeuk, kaalheid, slecht gedrag. Ja, op de kvv deed hij het super, gedrag werd ook rustiger. Maar ja dat is duur (klopt bij een grote hond) en lastig en vies en en en  ze zijn dus 8 brokkenmerken en veel da kosten verder  :'(

Ze weet wat ik voer en ze weet dat het goed is en verder hebben wij het niet over voer. Als we bij elkaar op visite komen krijgen de honden apart van elkaar te eten en ik zeg niets over brokken en zij niet over vlees. Leven en laten leven. Bij mijn ouders heeft het ook lang geduurd voordat ze over gingen op vers. Ook nooit gepusht. Pa geeft nu trouwens overwegend blikvoer  :-X :-X :-X :-X hij weet hoe het werkt, heeft zelf meegemaakt met Boris en de toenmalige kat wat vers met de gezondheid doet en als hij niet bereid is om kvv te voeren aan zijn hondje, zijn allesje, dan is dat zijn keuze. Ga ik hem niet de les over lezen.
#3023849
eelke schreef: Haha jaaaa maar je moet aardig blijvuuh!

Dan nog lukt t niet altijd hoor. Mijn moeder voert nu 5 jaar brok...  :-\
;) Spannen mijn schoonouders de kroon.
Die voeren al 15 jaar brokkies, terwijl er 2 grote vriezers  in hun schuur staan met barf en KVV.
Mogen ze pakken en voeren. Alleen ff noteren wat er dan uit gaat. Doen ze niet.
Afgelopen jaar is de oudste russel (van 15) erg gaan invallen en niet willen eten, dochterlief (12) werd heel dik(ja die vrat bakkie van mama wel leeg)
Toen hebben ze (nadat manlief er wat van zei) wel even KVV gevoerd, want dat werd wel erg.
Nu ze weer op gewicht is, is dat weer over .
Schoonma vind het vies.  :-\
Tja dan houd het op.
#3023857
Ik denk dat als mijn ouders weer een hond nemen ik ze wel zover krijgt. Op voorwaarde dat ik vlees aankoop, de pakketjes samenstel en ze maar uit te nemen hebben.  Nu wil ik dat wel graag doen, want dan kan ik zelf ook groter aankopen voor mijn katten...  :biggrin2:
Nu duurt 10kg karkas me toch wel net iets te lang (soms tot een jaar  :-[) voor het volledig op is. Al goed dat ik het heel goed verpak zodat er vrijwel geen vriesbrand op komt, maar iets sneller opvoeren is toch beter...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door