Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3022287
*milyck* schreef: Die is momenteel druk met het vullen van haar zwembad...... :)
;D  :cold: :cold: :cold:

Als het goed is, wordt dinsdag of woensdag de pomp geïnstalleerd. Ze hebben uiteindelijk op 120 meter diepte een geschikt waterreservoir gevonden, dus ja, binnenkort verhuizen we weer naar de 21e eeuw! :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3022314
Anne in Duitsland schreef: ;D  :cold: :cold: :cold:

Als het goed is, wordt dinsdag of woensdag de pomp geïnstalleerd. Ze hebben uiteindelijk op 120 meter diepte een geschikt waterreservoir gevonden, dus ja, binnenkort verhuizen we weer naar de 21e eeuw! :biggrin2:
Ok, mooi, dus dan kan je ook eindeljk weer Youtube filmpjes kijken enzo?  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3022341
Martine-Tom schreef: Ok, mooi, dus dan kan je ook eindeljk weer Youtube filmpjes kijken enzo?  :biggrin2:
Oké, we verhuizen naar na 1951... :biggrin2: Youtube kan weer vanaf januari; een mens moet nooit te veel vooruitgang in een keer willen. :P
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3022346
Anne in Duitsland schreef: Oké, we verhuizen naar na 1951... :biggrin2: Youtube kan weer vanaf januari; een mens moet nooit te veel vooruitgang in een keer willen. :P
Rol je dan een kabeltje uit naar Leptsch?
Door Anne in Zweden
#3022362
Mini's 3-tal schreef: Rol je dan een kabeltje uit naar Leptsch?
Nee, drie postduiven in plaats van één. :biggrin2:
Door Esther Q
#3022383
:biggrin2:

Jemig de pemig zeg, 120 meter :o Dan moet je wel een goede pomp hebben!
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3022657
Lizzy schreef: Hoe heb je je tot nu toe gered?
Volgens mij water van de buren in jerrycan's.
Anne in Duitsland schreef: Nee, drie postduiven in plaats van één. :biggrin2:
Zo heyyyyy. Misschien kunnen we gewoon een postdienst opzetten. Dan stuur ik je een USB-tje met het internet erop en als je hier dan gepost hebt of een filmpje gekeken, dan stuur je het weer terug. Verwerk ik de wijzigingen, download de nieuwe versie weer en stuur ik het weer op. Is waarschijnlijk sneller ook :biggrin2:

Afbeelding
Door Esther Q
#3022660
Mini's 3-tal schreef: Volgens mij water van de buren in jerrycan's.

Zo heyyyyy. Misschien kunnen we gewoon een postdienst opzetten. Dan stuur ik je een USB-tje met het internet erop en als je hier dan gepost hebt of een filmpje gekeken, dan stuur je het weer terug. Verwerk ik de wijzigingen, download de nieuwe versie weer en stuur ik het weer op. Is waarschijnlijk sneller ook :biggrin2:

Afbeelding
Die past volgens mij heel goed in 1951 :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3022673
Mini's 3-tal schreef: Volgens mij water van de buren in jerrycan's.

Zo heyyyyy. Misschien kunnen we gewoon een postdienst opzetten. Dan stuur ik je een USB-tje met het internet erop en als je hier dan gepost hebt of een filmpje gekeken, dan stuur je het weer terug. Verwerk ik de wijzigingen, download de nieuwe versie weer en stuur ik het weer op. Is waarschijnlijk sneller ook :biggrin2:

Afbeelding
Da's een goed idee, Michiel, dank je! En als ik het internet dan gedownload heb, kom je gezellig een bakkie doen, oké? :biggrin2:

@Lizzy: om te koken, te drinken en af te wassen heb ik inderdaad water van de buren in jerrycans van de buren. Die hebben ook zo'n bergbron die 2400 liter per dag ophoest, dus net voldoende om met mij te delen.  :biggrin2: Voor het toilet gebruik ik water uit de regenton voor zover mogelijk (als het niet vriest, en als het geregend heeft, wat momenteel nauwelijks het geval is). In onze bestaande bron staat nog een 50 cm water. 's Ochtends wacht ik tot ik bloepbloepbloep hoor; dat is het teken dat de pomp het reservoir weer met pijn en moeite heeft volgepompt en dat ik snelsnelsnel onder de douche kan. Ik kan dus iedere dag douchen, en da's eigenlijk het enige wat ik echt heel erg zou missen als dat niet kon; ik heb die hete douche 's ochtends nodig om wakker te worden. ::) #verwendnest
Ik red me dus prima met de riemen die ik heb, maar na 6-7 weken zonder altijd stromend water heb ik er ook wel weer een beetje genoeg van. Iedere avond water koken voor de afwas, nooit weten of je je handen kunt wassen als je naar de wc bent geweest of een half hert hebt geslacht. Het enige voordeel is dat ik een prachtige smoes heb om het huis niet te dweilen, want dat vind ik zonde van het water. :biggrin2:
Door Esther Q
#3022676
Anne in Duitsland schreef:Het enige voordeel is dat ik een prachtige smoes heb om het huis niet te dweilen, want dat vind ik zonde van het water. :biggrin2:
Precies om die reden dweil ik ook nooit mijn huis :biggrin2:
Door K&D
#3022683
Jemig...120 meter diep om je vloertje te soppen... :P En er zit geen olie of gas, toevallig?
Door Anne in Zweden
#3022695
K&D schreef: Jemig...120 meter diep om je vloertje te soppen... :P En er zit geen olie of gas, toevallig?
Daar had ik ook op gehoopt, maar helaas. :biggrin2: Als ziet de tuin er wel uit alsof er een dikke laag ruwe olie overheen is gespoten, maar dat is het boorstof en stukjes berg vermengd met water. Alsof je in Pompeï rondloopt. :-X *ruikt mogelijkheden voor een toeristische attractie*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door