Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3022499
Wat ik me afvroeg, kan het zo zijn dat je hond zo veel van zijn voeding opneemt/verteert dat hij maar om de paar dagen poept?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 19 nov 2014, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3022504
Dat lijkt me wel héél erg weinig  :-\ Hier poepen ze toch zeker wel 1x per dag.
Ben ook benieuwd of het mogelijk is, en waar dat dan aan ligt.
Door tt-tjes
#3022530
Het is ook weinig. Balou poept op dit moment echter maar 1x in de 2 dagen, en dan ook maar een klein beetje. Hij krijgt al een hele poos 3% van zijn lichaamsgewicht te eten omday hij zo mager werd. Hij komt echter niet veel aan en poept zeer weinig. Vandaar dat ik me dit afvroeg.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3022533
Als hij niet aankomt zou ik hem gerust meer geven! Harrie (onze beauçeron van ruim 2 1/2 jaar) kreeg tot voor kort ruim 4%. Hij had dat gewoon nodig, want anders werd hij te mager. Hij at het ook vlot op.
Misschien dat hij wat te weinig krijgt en daardoor ook minder poept?
Door tt-tjes
#3022648
Balou is een paar ons aangekomen en weegt nu 11 kg. Hij krijgt 330 gram per dag. Hij voelt echt mager. Vandaag controle bij de DA gehad en zij vond hem ook mager.
Ik ga toch maar wat merr voeren.
Door charmed
#3023099
Ik denk dat je hem dan idd best wat meer kan geven en ook best een hoop. Prudence had ook ondergewicht, daar heb ik ongeveer een jaar over gedaan om het er bij te krijgen. Zij kreeg enorm veel te eten. Maar een hond met ondergewicht, moet 3 x zoveel eten om er iets bij te krijgen dan een hond met normaal gewicht. (is bij mensen ook zo) Ik hoop dat je hem snel wat dikker hebt.
tt-tjes schreef: Balou is een paar ons aangekomen en weegt nu 11 kg. Hij krijgt 330 gram per dag. Hij voelt echt mager. Vandaag controle bij de DA gehad en zij vond hem ook mager.
Ik ga toch maar wat merr voeren.
Door tt-tjes
#3024564
Maar het vreemde is dat hij altijd op 3% gestaan heeft en nooit mager is geweest. Verder heeft hij wel moeite met de botvertering. Hij krijgt nu maximaal 30% vleesbot, soms zelfs minder.
Het lijkt ook net of hij zijn ontlasting niet goed kwijt kan, terwijl hij echt geen harde barfkeutels heeft. Net of zijn darmperistaltiek niet goed meer is.
Ik heb psyllium vezels gegeven, maar dat geeft als resultaat dat zijn drollen 1 lange sliert vormen die hij bijna niet "afgeknepen" krijgt.

Zou het goed zijn om hem ook wat meer pens + probiotica te gaan geven?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 20 nov 2014, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door