Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door omadisney
#3022080
Ik krijg binnenkort een nieuwe pup. Mijn vorige en huidige honden eten gewoon brok. Nu wil ik best op barf of KVV over stappen, maar wij staan erg regelmatig een paar weekjes op de camping. Vrieskisten is onmogelijk ivm ampère! Dat geeft dus wat problemen. Kan ik ook een combi maken van brok en barf cq KVV?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3022278
Kvv kun je in Nederland in bijna elke dierenwinkel of supermarkt wel krijgen. In de koelkast kun je het dan een dag of 3 bewaren.  In het buitenland schijnt barf vaak erg goed te verkrijgen in de supermarkten.
Als koeling lastig is kun je ook nog Renske (gestoomd), ziwipeak of k9 overwegen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3022815
omadisney schreef: Ik krijg binnenkort een nieuwe pup. Mijn vorige en huidige honden eten gewoon brok. Nu wil ik best op barf of KVV over stappen, maar wij staan erg regelmatig een paar weekjes op de camping. Vrieskisten is onmogelijk ivm ampère! Dat geeft dus wat problemen. Kan ik ook een combi maken van brok en barf cq KVV?
Een combi van brok en barf is ten zeerste af te raden. Beide soorten voer verteren heel verschillend en de combi kan leiden tot ernstige verstoppingen. De brok zorgt namelijk voor een hogere ph-waarde in de maag waarbij het bot niet meer kan verteren.

Je kan op de camping electrische koelboxen gebruiken. Ik heb er een die koelt 30 graden onder omgevingstemperatuur. Het is geen vrieskist natuurlijk, maar je kan er gemakkelijk een tijdlang vlees in goedhouden. Zelf neem ik in zo'n box voor 3 honden voor 10 dagen eten mee. En dat blijft goed tot de laatste dag. Helaas gaat er niet meer in. Als het op is ga ik over op botten, vlees en organen uit de supermarkten en dierenwinkels in de omgeving. Boodschappen doen moeten we toch, dus kunnen we ook wat voor de honden meenemen. Wij zitten in het buitenland dan daar is kvv een niet zo voor de hand liggend produkt. Blijf je in Nederland kan je overal kvv's krijgen.
Door bedaan
#3022891
Ik had afgelopen jaar een camping koelkasten mee, hier bleef het vlees mooi bevroren in.
Vorig jaar in Frankrijk hadden we voor 5 honden mee en het net gered voor die 2 weken.
Voor nood neem ik wat brok mee, zolang je het niet in 1 maaltijd geeft is dat geen probleem.
2 jaar geleden in Duitsland ergens rundvlees kunnen krijgen, hadden we dat niet gevonden dan hadden ze de rest van de vakantie gewoon brok gegeten. (We hadden 1 hond mee die 's morgens brok at, we moesten echt wat eten vinden want 100 gram brok is wat weinig voor 5 honden)
Door Fransosowitz
#3022932
Wij nemen op vakantie een kleine vrieskastje mee voor het eten van onze twee hondjes. Dit is dus een echte vriezer (geen koelkast) die prima bevalt. Tot nu toe hebben we nog nooit problemen gehad met het stroomverbruik cq vermogen wat deze vriest nodig heeft.
Dat kan ook eigenlijk niet: volgens de brochure verbruikt de klasse A+ vriezer 90Watt --> nog geen 0,5 ampère. Geen enkel probleem dus! :-)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door