Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#3021955
Ons dekbed is aan vervanging toe. We hadden dons, maar daar lees ik veel slechte berichten over. Heeft er iemand ervaring met wollen dekbedden?
Door Lil
#3021957
Doen!!!!!!!!!!!!!!!! En je wilt echt nooit meer anders.

Ik heb dus de vulling van 100% scheerwol en de omtrek zeg maar van 100% katoenen tijk. Heerlijk, altijd warm, nooit zweterig. 1 keer per jaar bij de Aldi voor een heel erg leuk bedrag (1-persoons voor zo'n 50 euro).
Door Rianne145
#3021960
Wij hebben een wollen dekbed 4 seizoenen dekbed van de Aldi, ik hoorde er altijd goede berichten over maar hij is niet super warm een ook heeeeeel zwaar nu beide delen er op liggen. Dat hij niet zo heel warm is, is tot nu toe niet zo lastig maar ik vrees dat als het kouder gaat worden we er echt niet genoeg aan hebben. Wij gaan weer voor een donzen waarschijnlijk.

Edit: Ik begin steeds meer te twijfelen of hij niet bij de Hema weg komt.
Laatst gewijzigd door Rianne145 op zo 16 nov 2014, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3021962
Ik heb voor het eerst in 6 jaar tijd 2 delen op. Normaal heb ik gedurende 2 weken per jaar 2 delen erop liggen en verder dus of het dunne deel of het dikke deel, maar nooit dat ik 2 tegelijkertijd nodig heb.
Het dekbed van Texelaar dat ik vroeger had was veel zwaarder dan dat van de Aldi.
Door Rianne145
#3021966
Dat had ik dus met mijn donzen voorganger, nooit beide delen er op gehad, ik heb het snel warm maar onder alleen het herfst deel heb ik het twee weken geleden al steen koud gehad. Heel vreemd
Door Cathy
#3021968
Ik zou zeggen doen , heb zelf een seizoenen ( 2 stuks ) en zou niet anders meer willen , is heerlijk warm , en wat ik belangrijk vind het is goed te reinigen bij de stomerij , ik doe dan eerst de ene helft en dan de andere helft .
Door Lil
#3021972
Cathy schreef: Ik zou zeggen doen , heb zelf een seizoenen ( 2 stuks ) en zou niet anders meer willen , is heerlijk warm , en wat ik belangrijk vind het is goed te reinigen bij de stomerij , ik doe dan eerst de ene helft en dan de andere helft .
Het reinigen is 40 euro, het complete dekbed 50 euro. Dus hier worden ze niet gereinigd, maar gaan ze verder als hondendekbed. Ze komen namelijk beetje vervilt uit de wasmachine.
Door K&D
#3021973
Cathy schreef: Ik zou zeggen doen , heb zelf een seizoenen ( 2 stuks ) en zou niet anders meer willen , is heerlijk warm , en wat ik belangrijk vind het is goed te reinigen bij de stomerij , ik doe dan eerst de ene helft en dan de andere helft .
+1.
Wij slapen nu nog onder het zomerdekbed met een gewatteerde dunne quilt erover. Als het nog iets kouder wordt gaat het herfstdeel er weer op. Beide hebben we (nog) nooit gedaan. Oh, en volgens mij komt die van ons bij de Aldi vandaan. Ik was ze trouwens ook zelf; met een wolwasprogramma en weinig zeep (speciaal voor wol). (past nét in onze wasmachine...)
Synthetisch vind ik te zweterig, en dons wordt niesen.
Door El_Kato
#3021989
Wij hebben vorig jaar (na een enthousiast topic hier  ::)) een wollen 4-seizoenen dekbed bij de Aldi gekocht 2.20x2.40. Een heerlijk dekbed maar vind hem idd erg zwaar als beide delen erop liggen lukt het mij niet om het dekbed in de hoes te krijgen mede omdat het zo groot is.

Kan me niet meer herinneren of ik het het koud heb gehad onder beide delen afgelopen winter… was geen koude winter dus denk het niet  ;)

Ga gelijk even op de ste van de Aldi kijken ze hadden goen ook van die wollen dekens voor op het matras maar die hadden ze niet meer in onze maat!
Door Lizzy
#3021998
Wij hebben een dekbed van Texeler en dat bevalt geweldig. Dat ding is al zo oud, ik durf niet eens te vertellen hoe oud :biggrin2:
Door hamada
#3022000
Hier bevalt het ook prima, we willen nooit meer anders.
Volgens mij heeft Groupdeal ze momenteel in de aanbieding.
Gebruikersavatar
Door nova
#3022019
Hier ook een wollen dekbed, gekocht in de dekbeddenfabriek  op Texel, tijdens een vacantie aldaar.
Voorheen had ik een donzen dekbed,  dat was wel lichter in gewicht, maar  geen 4 seizoenen uitvoering.
Het wollen dekbed doet al heel wat jaartjes dienst, ik wil geen ander meer.

En al helemáááááá'llll geen synthetisch, dan dobber ik mijn bed uit. :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door