Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3021886
heeft er iemand ervaring met loopplank,heb er 1 bestelt,vor hoofdzakelijk de berner,maar ook de sint wil ik het leren.
De berner is nogal onhandig  ::) lekkers erbij okee,maar meer tips?
Door miik
#3021887
Eerst gewoon op de grond leggen, dus plat, en dan dat gaan oefenen....
Pas als dat goed gaat langzaam wat hoger. En het is handig om iemand anders mee te laten lopen aan de andere kant van de plank. Zodat ze er aan die kant niet vanaf stappen...
Gebruikersavatar
Door kiara
#3021889
okee goeie tip,want de lomperd springt er zo naast en alsnog met een idioten sprong in de auto.
Dus net als bv met aanleren van de katteloop bij behendigheid?
Door Michelle Vrolijk
#3021890
Als de loopplank wordt bezorgd, deze rustig samen uitpakken en laten bekijken. Daarna inderdaad op de grond leggen en het daar laten liggen. Niet meteen mee gaan oefenen, stap voor stap zodat je er geen druk oplegt.
Door Lil
#3021900
Nadat op de grond goed gaat eerst op een opstapje of cementkuip leggen en een erachter om op uit te komen. Heb je trouwens wel of geen koekje in de hand als je ze over de loopplank begeleid?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3021918
Ik gebruik er 1 voor nelson en vind het ideaal. Eerst plat op de grond geoefend (meneer sprong er overheen de auto in  ;D ) en daarna een klein beetje verhoogd. Eerst op een stoeprand bijvoorbeeld.
Als ze het eenmaal kennen is het ideaal!
Door Lil
#3021951
Er zit veel verschil in prijs en in wat praktisch is. Ik moest rekening houden met de lengte (korte) van mijn auto en vond dat inschuiven erg vervelend. Heb nu eentje die je dubbel klapt, die is erg kort, maar wel dik in ingeklapte staat.

Nu heb ik deze:

Afbeelding

Ik had zo'n houten, maar die was zwaar en als het regende zette het hout uit en was hij moeilijker in en uit te schuiven. De houten was ook vele malen zwaarder dan de kunststof. Maar ik kan mij voorstellen dat voor velen het formaat van de kunststoffen onhandig is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3022003
Wij hebben er zelf een getimmerd, omdat Oscar op de achterbank zit en dan heb je maatwerk nodig. De eerste versie was te groot en zwaar, dus we hebben een nieuwe gemaakt die lichter en smaller is.

Qua gebruik: leer je hond er rustig overheen te lopen. Inderdaad eerst plat en dan een beetje schuin. We moeten bij Oscar ook wel opletten, als ie heel graag de auto uit wil, springt ie gewoon over de plank  ::). Dus we zijn streng, rustig aan en netjes over de plank!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3022005
:biggrin2: ik heb m'n auto aan de bejaarde aangepast.

Zonder gein, vroeger inderdaad een loopplank gehad, maar alledrie mijn honden vonden het geen succes. En ik vond het een hoop gesleep. Veel honden in en uit de auto getild en uiteindelijk een auto met lage instap voor Wodka aangeschaft.
Door Elvira
#3022201
ik  heb er 1, oorspronkelijk voor Zingaro gekocht. Hij ging er wel uit via de loopplank, maar erin vond hij een kontje lekkerder. En hij woog 45 KG. Maar hij vertikte het om de loopplank te gebruiken. Nelson gaat er in en eruit via de loopplank en toen ik Monty kreeg heb ik dit meteen van pup af aan geleerd. Hij gebuikt hem dus ook in en uit de auto. Ik vind het wel een gedoe, plank van de achterbank tillen (hij is toch flink zwaar). Aan de auto leggen, honden eruit, plank er weer in (ook heel onhandig met hond aan de lijn.
Door Michelle Vrolijk
#3022298
Ik heb de uitschuifvariant van Solv'it en deze bevalt prima. Ik had hiervoor een zwaardere uitvoering die in het midden scharniert maar ik kreeg een tennisarm van het gewicht  :-\ Het ligt ook een beetje aan je hond wat het beste is.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3022338
nou ik heb een houten bestelt met uiteraard antislip en kwa gewicht 6 kilo,belastbaar tot 80 kilo
Ga het eerst op de grond oefenen met lekkers,zelfde als bv de katteloop bij behendigheid.
Als het goed is heb ik hem eind volgende week
Door Parelridder
#3053103
Ik heb n.a.v. dit topic en aanvullende info van lieve leden via PB zojuist de 'Solvit Hondenloopplank Petramp de luxe' ontvangen (Petsonline). Wat een súper ding!!
Mijn Maartje heeft schade aan een pols en teen t.g.v. een auto ongeluk, waarbij zij een schuiver gemaakt heeft welke ze met een voorpoot opgevangen heeft :'( We hebben nu - dankzij orthopeed Lars Theyse) eindelijk de diagnose en aan de hand daarvan ondermeer die loopplank aangeschaft.
Ik heb netjes eerst de plank op de vloer gelegd, om te wennen. Na er een keer op gestaan te hebben met de ervaring daarop wat lekkers te krijgen, wilde ze graag 'nog een keer'. Vervolgens de plank tegen de bank gelegd, waarop ze de bank op mocht en terug via die plank (dubbel feest, want ze mogen alleen op uitnodiging op de bank). Maartje is niet het type dat over een plankje een sloot wenst over te steken, maar deze loopplank is appeltje eitje, geen punt! Het is dan ook een prettig brede én ruwe plank!! Goede aanschaf!!
De beide anderen - Merel en Daantje - mochten daarna ook de plank leren gebruiken, want als er 2 langs springen, wordt het natuurlijk een stuk lastiger voor Maartje om wel beheerst de plank te gebruiken. Nou, alsof ik ze mee nam naar 't pretpark ::) ;D Popeldepopel om die plank op en af te lopen, de auto in en uit. Stelletje malloten :biggrin2:
Wie een loopplank zoekt, dit is wat mij betreft een aanrader! Draagbaar gewicht, plat op te bergen, verstelbare lengte/helling, degelijk, goede anti-slip die ook bij nattigheid zal funktioneren.. En als ik Maartje zo zie lopen, gaat dit en ontzettend stuk schelen in e belasting van pols en teen! Z'n 124,95 euro dik waard :)
Laatst gewijzigd door Parelridder op za 10 jan 2015, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3053117
Ik heb er ook zo één voor Nelson.
Niet dat hij ergens last van heeft, maar ik heb een hoge auto en ik wil gewoon niet dat hij ergens last van gaat krijgen. Toen hij nog maar zes maanden was kreeg ik hem niet meer opgetild en sprong hij zelf de auto in omdat hij aan dat tillen een hekel had. Hij beschadigde de lak van mijn auto en ik vond het ook niet zo'n goed idee voor zijn poten.

Ik heb eens een filmpje gezien waarbij ze in slowmotion lieten zien hoe zwaar het lichaam belast word bij het springen uit de auto  :-X Na dat gezien te hebben besloot ik dat ik een loopplank wilde gebruiken, ook nu meneer een jaar is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door