Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3021360
Het stikt van de berichten over voeding, entingen, gebruik van allerlei stoffen in de industrie, stralingen en wat al niet meer, waarin beweerd wordt dat van alles dat we al jaren, decennia, eten, gebruiken en doen 'nu ineens' slecht is. Het maakt ons ziek en ons milieu gaat eraan.
Nemen jullie de berichten serieus? Houd je je er veel mee bezig, of juist niet? Zet het aan tot het maken van andere keuzes? Of juist niet? Vind je het allemaal onzin? Stoor je je eraan? Of vind je het goed dat er aandacht voor is? Of meer genuanceerd, het ene daar kun/doe je wel iets mee, en het andere niet? Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken :)
Door CelineS
#3021363
Ik lees het wel,maar doe er niks mee.Om eerlijk te zijn steek ik mijn kop in het zand en doe maar gewoon wat ik altijd al deed en wat ik altijd al at.En of dat goed zal zijn op lange termijn dat zie ik dan wel weer.Ik eet redelijk gezond(min.6 dagen per week groente en fruit),maar overdrijf er niet in.Ik wil graag iedere avond een koekje bij de koffie,en in het weekends gebak en een chippie,en wekelijks een patatje vind ik ook wel lekker.En verder denk ik er maar niet over na. :-\
Door lianneke
#3021377
Ik denk,(vind) dat het als zoveel dingen in het leven gaat, met pieken en dalen. Dan wordt iets de hemel in geprezen, een poosje later afgebrand. Een aantal jaren later herhaald zich dit.
Om wat voor, soms commerciele, reden dan ook.
Ik lees en luister en doe er mijn voordeel mee, al dan niet gestaafd op ervaring.
En gebruik vooral mn boerenverstand.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3021378
Ik lees het niet eens meer. Als je alle berichten naast elkaar legt moet je verhuizen naar een onbewoond eiland. Daar waar ze geen enkel menselijke invloed uitoefenen en je kan eten zoals moeder natuur het bedoeld heeft.

Ik eet gezond. Dat wil zeggen weinig slecht vet, zo min mogelijk suiker, maak zoveel mogelijk vers. Ik probeer daar waar ik kan rekening te houden met dierenwelzijn, fairtrade en milieu. Als ik zin heb ik chips, dan eet ik een keer chips. We gaan toch uiteindelijk ergens dood aan, dan doe ik dat liever na een leven waarin ik heb kunnen genieten. Alles echt met mate, maar als je alle berichten serieus neemt ga je misschien wel dood van de stress.
Door inge58
#3021393
Ik trek me er ook niet echt iets van aan.
Probeer gezond te eten en keuzes te maken,maar dat lukt lang niet altijd en daar lig ik niet wakker van.
Bovendien zijn al die biologische en fair trade artikelen veel te duur,dat kunnen wij echt niet betalen!
Door Martine-Tom
#3021403
Ik lees veel maar neem niet alles serieus, hoe ging ie ookweer "leest alles en behoud het goede" oid?  Zoiets dus.
Ik gebruik geen magnetron, vooral omdat ik eten uit de magnetron niet te knagen vind en ten tweede omdat het ook niet fijn voelt. Ik eet vlees, maar met mate, biologisch waar mogelijk. Zuilvel eet ik zelden tot nooit, vooral omdat mijn darmen er slecht op reageren maar ook omdat ik denk dat het helemaal zo goed niet is voor een mens.
Kcal tellen geloof ik ook niet in, wel in de stelling "als je niet snapt wat er op de ingredientenlijst staat van een product...koop het dan niet" maar even zo goed als ik zin heb in chip, koop ik dat wel, ondanks dat daar ook aardig wat abracadabra op staat  :biggrin2:
Ik maak zoveel mogelijk vers, koop nagenoeg geen pakjes van Honig ed, doe niet aan aspartaam en consorten, ik frituur zelden maar gooi alles in de oven.
Ik heb zo mijn weg gevonden tussen alles wat je niet meer zou mogen en wat ik vind dat moet kunnen  :)
Door K&D
#3021420
lianneke schreef: Ik lees en luister en doe er mijn voordeel mee, al dan niet gestaafd op ervaring.
En gebruik vooral mn boerenverstand.
Dat dus. En proberen zo milieuvriendelijk en diervriendelijk te leven, al lukt dat in de wereld waar wij wonen lang niet (meer) omdat bijna alles om € en $ draait. Dus om zelf ook in leven te blijven zullen er concessies gedaan moeten worden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3021433
Ik vind het moeilijk. Ik ben een moeilijke eter, ik lust niet veel. Dus dat wat ik aan gezond eten lust, is voor mij heel belangrijk. Zo lust ik weinig fruit, maar wel appels. En dan eet ik een keer een appel, lees je prompt dat gewone appels zo ongeveer vergif zijn van alle pesticide. Drink ik vers geperste sinasappelsap, lees je daar weer negatieve dingen over. Tja, dan baal ik wel.

Al met al laat ik het dus maar. Ik ga er vanuit dat groente en fruit gezond is en verder maar niet teveel overdrijven met ongezonde waar. En dat lukt al tijden voor geen meter, maar dat ligt niet aan mijn kennis of aan de berichtgeving.
Gebruikersavatar
Door joel
#3021436
Juist goed al deze berichten, sommigen weten niet eens wat ze eten of hoe ongezond hun levenswijze is  ::) Je moet mensen bewust maken van hetgeen wat ze eten, kopen end.
Maar ook dan moet je je eigen keus kunnen maken, je kan supergezond eten en onder een auto lopen, ben je ook klaar met je leuke leven.
Ben ook van doe maar normaal, is gek genoeg en alles met mate, het heeft imo geen zin om je 3 maanden uit te hongeren omdat je gewicht kwijt moet oid om vervolgens alle remmen los te laten en weer verder te gaan waar je gebleven bent. Maak de keuze waar je je voor langere tijd aan kan houden.

Ik ben altijd van het uitpluizen van informatie., ben gek op nieuwe berichten als het gaat om gezondheid, werkgerelateerde items end...als ik iets gelezen heb mbt iets wat mijn interesse wekt of ik ben zelf ergens naar op zoek dan ga ik eerst info verzamelen/navragen en daaruit ga ik mijn keuze dan maken, probeer zoveel mogelijk mijn keuze te maken waar ik me lekker bij voel en wat ik zelf haalbaar vind (bv ben zeker voor bio-vlees maar met een gezin van 6 is dat niet financieel haalbaar, dan liever een keer biologische dag, de andere keer niet biologisch of we eten een keer vegetarisch ;-) )

Net zo met het voeren van Barf aan Qadir, niemand kon me helpen met hem en zijn eeuwige diaree, dan ga je zoeken en kom je hier terecht ;-) Dan zie je de logica ervan in en ga je ervoor. Precies als met het titeren/gepast vaccineren. Ik ben nu nog bezig met het evt gebruiken van Kurkuma, ben er nog niet uit, ben nog verder aan het inlezen end, dus loop niet gelijk achter de meute aan omdat er ergens een goed resultaat mee behaald is.
Dus ...... ik ben van het zelf info zoeken/navragen en dan je EIGEN beslissing of keuze maken.
Door Lil
#3021472
Esther Q schreef: Opvallend hoe er tot nu toe bijna alleen op voeding wordt ingegaan!
Inderdaad.

Ik was meer aan het denken aan straling, omdat ik daar volgens mij last van heb.

Wifi gaat vaak uit ('s nachts helemaal). De telefoon vaker op vliegtuigmodus of simpelweg wifi uit en gps staat nooit aan (of ik moet toevallig verdwaald zijn) etc.

Verder kan ik ook alweer niet zonder die apparaten, maar draag ze niet te dicht op mij en zet ze vaak uit uit (computer met zo'n schakelkast).

Het enige waar ik een oplossing voor moet vinden: op mijn werk zit ik recht in de lijn van een radiozendmast en ik heb het idee dat ik last heb van dat kreng en geen idee hoe ik dat moet oplossen.
Door Martine-Tom
#3021481
Enten ben ik al jaren klaar mee, ik doe wat ik nodig acht, heb geen kinderen, zelf heb ik tetanus gehaald na een kattenbeet, zou ik de volgende keer ook weer doen, Tom krijgt rabies en meer niet, de katten niks meer. Ik vind die berichtgeving interessant maar lees het niet meer omdat ik voor mezelf al een besluit heb genomen waar ik achter sta.
Straling vind ik ook een ding, daarom heb ik dus geen magnetron, maar met mijn mobiel let ik er dan weer niet op, ik zou nooit onder een hoogspanningsmast gaan wonen, maar dat is vooral omdat ik zie hoor zoemen en daar gek van word.
En met schoonmaakmiddelen houd ik er te weinig rekening mee, maar dat is vooral omdat bewuste middelen gewoon te duur zijn, wel gebruik ik zo min mogelijk en bleek, ammoniak en dat soort heftige spullen komen er hier niet in, alleen voor de kattenbak gebruik ik bleek omdat mijn sproeikater dat een geweldig aantrekkelijke geur vind en dat voorkomt dat mijn halve huis ondergepiest word  :P
Door Martine-Tom
#3021483
Lil schreef: Inderdaad.

Ik was meer aan het denken aan straling, omdat ik daar volgens mij last van heb.

Wifi gaat vaak uit ('s nachts helemaal). De telefoon vaker op vliegtuigmodus of simpelweg wifi uit en gps staat nooit aan (of ik moet toevallig verdwaald zijn) etc.

Verder kan ik ook alweer niet zonder die apparaten, maar draag ze niet te dicht op mij en zet ze vaak uit uit (computer met zo'n schakelkast).

Het enige waar ik een oplossing voor moet vinden: op mijn werk zit ik recht in de lijn van een radiozendmast en ik heb het idee dat ik last heb van dat kreng en geen idee hoe ik dat moet oplossen.
Ik weet dat je oa stralingswerend raamfolie hebt, geen idee of dat in jouw geval toepasbaar is, maar mss zijn er wel meer dingen die straling afweren of ombuigen oid  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door