Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3021382
Ik vind energique echt niks... sorry... (als je hond niets anders verdraagt dan is het niet anders, maar ben dan wel benieuwd wat je verder eogeprobeerd hebt) het is net karton/paté die te lang gelegen heeft.Ze don er een premix van synthetische vitamine en mineralen in, daar bn ik ok al geen voorstander van.
Tinlo is wel één van de beter samengestelde kvv's, al vind ik het ook erg nat.

Ik zou naast Tinlo,nog even verder kijken naar verschillende merken en hun samenstelling
Door CelineS
#3021395
[quote="M@rina"]
Ik vind energique echt niks... sorry... (als je hond niets anders verdraagt dan is het niet anders, maar ben dan wel benieuwd wat je verder eogeprobeerd hebt) het is net karton/paté die te lang gelegen heeft.Ze don er een premix van synthetische vitamine en mineralen in, daar bn ik ok al geen voorstander van.
Tinlo is wel één van de beter samengestelde kvv's, al vind ik het ook erg nat.

Ik zou naast Tinlo,nog even verder kijken naar verschillende merken en hun samenstelling
[/quote]Hoe iets er uitziet zegt niets over de kwaliteit.Ik heb diverse andere opties geprobeerd en op Energique gaat het goed,dus dan zoek ik niet meer verder.Mijn andere 4 honden eten al ruim 10 jaar Cb,en ik vind een premix geen bezwaar.Kwa uitelijk zijn het twee verschillende kvv's,maar het is echt niet zo dat de 4 honden die Cb eten wat er vleziger uitzien,er beter uitzien of beter op presteren dan de hond op Energique.
#3021407
[quote="CelineS"]
Hoe iets er uitziet zegt niets over de kwaliteit.Ik heb diverse andere opties geprobeerd en op Energique gaat het goed,dus dan zoek ik niet meer verder.Mijn andere 4 honden eten al ruim 10 jaar Cb,en ik vind een premix geen bezwaar.Kwa uitelijk zijn het twee verschillende kvv's,maar het is echt niet zo dat de 4 honden die Cb eten wat er vleziger uitzien,er beter uitzien of beter op presteren dan de hond op Energique.
[/quote]

Dat jouw honden het er goed op doen is ontzettend fijn, maar wil niet zeggen dat het daarom goed of gezond is.
Er zijn ook heel veel honden die het goed doen op Aldi-brokken, maar daar gaat het hier niet om.

Een premix en / of calciumsupplement is niet de ideale voeding voor een hond. Dat zijn vitamines / mineralen uit vlees, en calcium uit botten. Als je het zo bekijkt is Enerqique dus niet ideaal. Wat niet betekent dat het slecht is.

En als ik vers vlees voer (en er flink voor betaal), wil ik ook dat het er uit ziet als vers vlees. Niet als gemalen karton.
#3021447
[quote="CelineS"]
Hoe iets er uitziet zegt niets over de kwaliteit.Ik heb diverse andere opties geprobeerd en op Energique gaat het goed,dus dan zoek ik niet meer verder.Mijn andere 4 honden eten al ruim 10 jaar Cb,en ik vind een premix geen bezwaar.Kwa uitelijk zijn het twee verschillende kvv's,maar het is echt niet zo dat de 4 honden die Cb eten wat er vleziger uitzien,er beter uitzien of beter op presteren dan de hond op Energique.
[/quote]
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor...  ;)
Dat ze er een premix in doen van god weet wat, dat is voor mij het grootste probleem, dat het net karton is. Tja.... het oog wil ook wat. Carnibest ziet er misschien beter uit dan energique maar ook zij voegen iets toe om het compleet te maken, CB is dan ook geen merk wat mijn voorkeur heeft. Als ik kijk naar merken als Darf tammenga, tamro, versvoer daar herken je tenminste vlees in, grote kans dat er dan ook "ïets" van vlees in zit.
Als je hond het goed doet op energique weet je niet of hij het niet nog beter doet op een combi van andere, betere merken., maar goed dat is mijn mening, ik denk dat dus dat je honden daar wel profijt van hebben.
Door Lil
#3021457
Tinlo ging hier prima. Hoor soms te harde ontlasting, maar daar hadden wij hier geen last van.

Energique zit veel en veel te veel graan in. Zouden ze hier accuut ziek van worden, dus dat heb ik echt nog nooit gevoerd.
Door CelineS
#3021515
[quote="Inge en Bono"]
Maar hoe komt het dat vlees er uit ziet als karton? Waarom ziet het er uit als karton?
Over de kwaliteit kan ik niks zeggen hoor; ik ken/voer het namelijk niet, maar die 2 dingen zou ik mij wel afvragen  ;)
[/quote]Geen idee,vraag het eens aan Energique en misschien kunnen zij het verklaren.
Door CelineS
#3021516
[quote="Kim_S"]
Dat jouw honden het er goed op doen is ontzettend fijn, maar wil niet zeggen dat het daarom goed of gezond is.
Er zijn ook heel veel honden die het goed doen op Aldi-brokken, maar daar gaat het hier niet om.
Goh wat een vergelijking....Aldi brokken of Energique....

Een premix en / of calciumsupplement is niet de ideale voeding voor een hond. Dat zijn vitamines / mineralen uit vlees, en calcium uit botten. Als je het zo bekijkt is Enerqique dus niet ideaal. Wat niet betekent dat het slecht is.Dat is toch mijn eigen keuze?Ik wil juist wel een premix.En CB en Energique hebben geen calciumsupplement.Ik wil geen tig merken afwisselen.We hebben al 10 jaar goede resultaten met CB en 6-7 jaar met Energique.

En als ik vers vlees voer (en er flink voor betaal), wil ik ook dat het er uit ziet als vers vlees. Niet als gemalen karton.
Dat is jouw keuze.Ik heb er geen bezwaar tegen hoe Energique er uit ziet.Mij gaat het om het resultaat hoe de hond er op gedijt en dat is meer dan goed,voor mij.
[/quote]
Door Martine-Tom
#3021517
[quote="CelineS"]
Geen idee,vraag het eens aan Energique en misschien kunnen zij het verklaren.
[/quote]Neuh, ik voer het niet dus heb er geen belang bij om het te weten  ;)
Voor mij is een ideale kvv iets wat eigenlijk alleen maar een gemalen beest is, in de juiste verhoudingen. Graan wil ik er absoluut niet in, groente hoeft niet maar zou wel mogen, andere toevoegingen hoeven voor mij ook niet, premix dus ook niet, al heb ik daar geen moeite mee als ze dat af en toe eens krijgen.
Energique is voor mij zelfs nog een stapje onder smuldier....
Door CelineS
#3021521
[quote="M@rina"]
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor...  ;)
Dat ze er een premix in doen van god weet wat, dat is voor mij het grootste probleem, dat het net karton is. Tja.... het oog wil ook wat. Carnibest ziet er misschien beter uit dan energique maar ook zij voegen iets toe om het compleet te maken, CB is dan ook geen merk wat mijn voorkeur heeft. Als ik kijk naar merken als Darf tammenga, tamro, versvoer daar herken je tenminste vlees in, grote kans dat er dan ook "ïets" van vlees in zit.
Als je hond het goed doet op energique weet je niet of hij het niet nog beter doet op een combi van andere, betere merken., maar goed dat is mijn mening, ik denk dat dus dat je honden daar wel profijt van hebben.
[/quote]Ik voel me absoluut niet aangevallen hoor. ;)En over het combineren van merken daar heb ik gewoon geen zin in.Wij zijn zo van never change a winning team,dus wat goed is=goed en waarom zou ik dan willen combineren.Jij zegt betere merken,maar voor mij zijn dit de betere merken.Een merk is zo goed als je hond het er op doet vind ik.En ik hoor mensen vaker over het uiterlijk van Energique maar dat is het laatste waar ik wakker van lig zolang ik geen vorkje hoef mee te prikken. :biggrin2: Wij blijven er dan ook bij.
#3021522
[quote="CelineS"]
Geen idee,vraag het eens aan Energique en misschien kunnen zij het verklaren.
[/quote]Ze hoeven het mij niet te verklaren :) Ik voer het nl niet; ik geef barf. Ik gaf alleen aan dat, áls ik zou overwegen het te voeren, ik mij dat, ook, af zou vragen :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door