Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door mariellep
#3018674
Wij voeren nu een half jaartje kvv. Onze hond is een slechte eter, hij eet met vlagen zijn bak leeg. Ik probeer veel af te wisselen van merk en diersoort maar er is weinig peil op te trekken wat hij nou wel of niet lekker vindt.
Af en toe heeft hij slechte adem...
Ik dacht juist dat brokken slecht voor het gebit zijn en dat honden door tandsteenaanslag een slechte adem krijgen...maar onze hond eet nu alleen maar kvv maar heeft sindsdien een slechte adem.
Hoe komt dit?

Hoe kan ik de kvv aantrekkelijker maken dat hij beter gaat eten?
Ik moet soms gewoon vlees weggooien.
Hij is sowieso een beetje mieperig met eten want als ik hem een stukje worst geef ofzo dan eet hij dat ook niet :o
Gebruikersavatar
Door Radja
#3018934
Jij schrijft dat jouw hond eigenlijk al heel lang een slechte eter is! Hoe lang en hoe oud is jouw hondje ( heb jij in het voorstel topic er niet bijgeschreven!
Soms eet hij zijn bak leeg,maar vaak ook niet en zelfs een stukje worst eet hij niet op en dat lusten de meeste honden echt wel!

Ik denk dat er iets anders aan de hand is,bijvb pijn in zijn bekkie,rotte kies ofzo,maar een slechte adem kan ook uit zijn maag komen en misschien wel maagproblemen heeft,of darm problemen!

Ik zou je dan ook aanraden om hem eerst eens heel goed laten onderzoeken door een goede DA of een holistische DA! Want ik denk niet dat hij miept om zijn eten,maar dat hij ergens pijn heeft! En dat moet je toch eerst uitzoeken!

Succes en ik hoop dat er ook nog anderen reageren!
Gebruikersavatar
Door mariellep
#3019083
Mika is een welsh terrier van 1 1/2 jaar oud.
Hij eet al sinds pup slecht...met moeite hebben we hem nu op gewicht en dat is dankzij kvv.
We hebben onlangs zijn ontlasting laten testen...ik wacht nog op de uitslag...
Hij stinkt niet altijd uit zijn bek...de dierenarts zegt dat zijn gebit goed is en verder is het een drukke en levendige welsh terrier zoals een jonge hond zou moeten zijn...
Met vlagen stinkt hij en ik kan er niet achter komen of dat met een bepaald merk of smaak kvv is...
Door Tobi Kooiker
#3019103
Drinkt en plast hij ook veel?
Ik wil je niet bang maken, maar uit de bek stinken en slecht eten kunnen ook syptomen van nierfalen zijn.
Ik zou ook willen uitsluiten dat er iets aan de hand is...
Gebruikersavatar
Door mariellep
#3019162
Hij functioneert verder prima, niks mis met hem...
We hebben wel de bloeduitslagen binnen en de schildklier en vit B-12 gehalte is goed.
Omdat hij een grijzige vacht heeft hebben we dit laten testen.
Wel blijkt dat hij een foliumzuur tekort heeft en dat hij misschien EPI heeft.
We moeten binnenkort zijn bloedenzymen laten testen voor een TLI bepaling...
Maar dat was meer allemaal voor zijn vachtproblemen en zijn slechte eetgedrag dan voor zijn slechte adem...

Maar als je het hondje ziet is het een hele actieve gezonde jonge hond....maar toch lijkt er wat mis te zijn...
Door RTMZ
#3019716
Hier hetzelfde..
Mijn 6 maanden oude pup heeft sinds ik hem heb KVV gekregen. De laatste 2 weken begint hij steeds meer uit zijn bek te stinken, terwijl dit eerder nooit het geval was. Ja, hij is aan het wisselen, en dit zou een oorzaak kunnen zijn. Zijn ontlasting is goed, en heb geen tandsteen e.d. kunnen ontdekken. Op internet lees ik veelal dat tandenpoetsen kan helpen, maar ik vraag mij af er wellicht een meer natuurlijke oplossing is dwz iets wat ik kan toevoegen aan zn dieet. Ik las dat er Beaphar DOG A DENT kauwtabletten zijn die chlorophyll bevatten wat zou helpen (wat eigenlijk zou betekenen dat je gewoon algen in het eten zou bij kunnen voegen). Daarnaast opperde iemand om kummel korreltjes toe te voegen. Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door mariellep
#3021029
Ik geef wel regelmatig dentastix...
Nu is zijn adem weer goed...maar soms stinkt hij echt... :(
Hij krijgt ook gedroogde luchtpijpen...dat stinkt als hij het eet maar daarna is de lucht weg...
Misschien moet hij toch meer kluiven ofzo...wat adviseren jullie?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3021034
Dentasticks is de grootste troep!!
Google maar eens op dentasticks of gebruik de zoekfunctie hier op het forum.
Af en toe een eendennekje, kipkarkasje, parelhoenkarkasje, konijnkarkasje is veel beter voor de tandjes en slechte adem.
Net waar je gemakkelijk aan kunt komen.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 14 nov 2014, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door CelineS
#3021041
[quote="RTMZ"]
Ik las dat er Beaphar DOG A DENT kauwtabletten zijn die chlorophyll bevatten wat zou helpen (wat eigenlijk zou betekenen dat je gewoon algen in het eten zou bij kunnen voegen). Daarnaast opperde iemand om kummel korreltjes toe te voegen. Iemand hier ervaring mee?
[/quote]Dat zou ik dus nooit aan mijn hondjes durven geven.Volgens mij is dat chemische troep.Ik poets een paar keer per week de tandjes,dat doe ik van pup af aan en ze vinden het prima.

Aan ts;Is het niet het baardje/sik/snor wat je ruikt?Mijn Shih tzu's hebben ook af en toe een zurige lucht aan hun snor van het vlees.Maar die gaan iedere 14 dagen in bad,en dagelijks maken we de snorretjes schoon.
Gebruikersavatar
Door mariellep
#3021253
mijn hond eet geen karkasjes of nekjes...hij haalt er zijn neus voor op... :'( :-\
Eigenlijk voor alles haalt hij zijn neus op...
Ik ben echt al blij als ik er iets van eten inkrijg... :(
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3021283
Dan liet ik een second opinion doen door een andere dierenarts.
Als een hond niet wil eten is er echt wat aan de hand.
Zoals Radja in een eerdere post schrijft: wel eens aan maag/darmproblemen gedacht?
Door keetje
#3021412
Keet had ook eigenlik haar hele leven een rotmeur uit haar bekkie.
Na heel veel onderzoeken bleek er dus een maagklep te kieren. Het probleem is nooit opgelost maar we wisten wel waar het vandaan kwam. :biggrin2:
Door wolfdolf
#3024566
Misschien is er iets dat hij niet goed verteerd.
Welke kvv geef je nu? En wat kreeg hij voor de kvv te eten?
Door Cockerlover
#3025410
Hier een herplaatser die brokken kreeg bij de vorige baasjes. Al vanaf de eerste avond hoefde ze die brokken niet meer, ze had het versvlees van de andere cockers geroken.  :) Voor mij geen probleem, ze kreeg ook meteen KVV, maar het valt mij op dat deze hond wel een heel slechte adem heeft. Aan de tanden ligt het niet, ik weet ook niet of ze het ook had toen ze brokken at. Verder is ze graatmager, ik noem haar mijn "soepkip" omdat ze geen gram aankomt. Ze is wel heel energiek, racet door het bos en lijkt mij verder gezond: ze eet heel goed, geen diarree. Maar door die slechte adem wordt het een hele "opgave" om het hondje te knuffelen. Het is zo'n beetje de geur van een wc, niet echt aangenaam dus.  :P
Gebruikersavatar
Door mariellep
#3027023
We geven verschillende merken KVV.
Ik ben bezig met een overzicht zodat ik kan achterhalen wanneer hij zo stinkt. Misschien is het een bepaald merk of een bepaalde diersoort/smaak.
Hij eet alleen zo slecht dus er zit ook weinig regelmaat in...
Merk wel dat hij beter eet met 1 portie per dag in plaats van 2 porties verdeeld in ochtend en avond.
Hij heeft het eerste jaar van zijn leven brok gegeten. Royal Canine. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door