Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sabrina
#301944
Hoi,
laat ik mezelf even voorstellen ik ben Sabrina en heb een golden retriever van bijna 2 jaar. Vorige week heeft mijn hond Jana een epiliptische aanval gehad. Na onderzoek is gebleken dat ze iets aan haar nieren had. Verder symtomen van nierfalen zijn er niet aanwezig. Jana is een speelse hond. Wat de oorzaak is (aangeboren of niet) weet de veearts niet. Ze is dan 2 dagen in observatie geweest en heeft aan het infuus gelegen om de nierwaarden te doen dalen maar dat is niet gelukt. Dus stelde de veearts voor om haar een spuitje te geven. Maar zolang Jana geen specifiek klachten heeft, vindt ik dit absoluut niet nodig. Ze moet nu speciale voeding eten (Eubanuba) en medicatie (Fortekor) nemen. Op de site had ik gelezen dat versvlees beter is dan die speciale voeding. Heeft er iemand daar ervaring mee en wat mogen ze dan juist eten. Heeft er ook iemand evetueel ervaring met homeapatie?

Groetjes
Sabrina en een dikke knuf van Jana
Door Peet
#301946
yep....Beau heeft ook nierfalen....maar mijn DA weet inmiddels beter dan mij dieetbrok aan te smeren...

Voor een hond met nierproblemen, zijn 2 dingen heel belangrijk:

* voer dat bestaat uit hoogwaardige, lichtverteerbaare eiwitten (dus kip, vis, lam, eieren) en voer met zo min mogelijk ballaststoffen erin (dus geen brok, ook geen dieetbrok, ondanks dat de DA's dat meestal meegeven, brok zit vol met ballast en de hond kan deze niet goed afbreken). Bibi Kip/Lam, Carnibest Kip of lam is veel beter voor ze.

* Drainage van afvalstoffen bevorderen. Omdat de nieren hun werk niet goed doen, stijgt de bloeddruk en de concentratie van afvalstoffen. Hierdoor wordt de hond steeds zieker. Dus 3 maal daags 30 druppels Solidago complex (Dr Vogel) geven, en in het drinkwater elke keer 2 capsules Brandetel of Koemis Koetjing oplossen. Vinden ze niet lekker, maar is een kwestie van wennen. Als ze het apert weigert, doe je de capsules voor het voer.

Ik hoop dat je je hond hier mee kunt helpen. Alle genoemde middelen zijn te koop in reformwinkels, De Tuinen en DA Drogisten die het merk ArkoCaps of Vitelle verkopen.
Door luca
#304004
Mijn 14 jarige terrier Maily heeft chronische nierinsufficientie. Ze krijgt Duck lam& rijst. Sinds enkele weken geef ik haar homeopathie ( dank aan Peet voor het advies). Haar toestand is echt opmerkelijk verbeterd. Ze had vaak geen zin om te wandelen, nu is ze niet meer te houden. Het lijkt net alsof ze aan een tweede jeugd is begonnen.
Door sabrina
#310214
Helaas heb ik slecht nieuws. Vorige vrijdag heb ik Jana moeten laten inslapen. De laatste dagen was haar toestand enorm verslechterd. Ze wilde niet meer eten, was enorm suf. Daarop heb ik het advies van een andere veearts gevraagd. Ze heeft dan terug bloed genomen. De ureum en creatinine waarde enorm verhoogd, Jana heeft dan terug 3 dagen aan het infuus gelegen. Donderdag is er dan terug bloed geprikt maar de resultaten waren alles behalve. De creatinine was nog gestegen. Volgens de veearts kunnen er 2 oorzaken zijn leukemie maar waarschijnlijk zal het een aangeboren afwijking zijn, haar nieren zullen waarschijnlijk nooit gegroeid zijn. Doordat de waarden niet daalden was er maar 1 oplossing, hoe jammer dan ook. Ik mis haar enorm.

Sabrina
Door Lizzy
#310219
Oh jeetje.... wat ongelofelijk triest en verdrietig om dit te lezen..... :'( :'( :'( :'(. Zo jong..... Ik wens je heel erg veel sterkte om dit te verwerken.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door