Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3020813
Wij hebben een grote recirculatie afzuigkap met koolstof filters, deze is door de vorige bewoners zelf gemonteerd.. Alleen.. ik vind hem niet goed genoeg werken. :-\ Hij maakt enorm veel herrie en filtert niet voldoende, als je hem aanzet op 1 is het net of je naast een landende heli staat en op 3 vliegt die heli om je oren. :( We wonen in een relatief nieuwbouwhuis, bouwdatum 1997.  Tegenwoordig zet ik hem liever niet eens meer aan, maar kook met het raam open maar daar word het nu te koud voor.
Wie heeft zo'n kap en hoe doen jullie dat met dat lawaai tijdens het koken?
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3020865
Els&Flow schreef: Wij hebben een grote recirculatie afzuigkap met koolstof filters, deze is door de vorige bewoners zelf gemonteerd.. Alleen.. ik vind hem niet goed genoeg werken. :-\ Hij maakt enorm veel herrie en filtert niet voldoende, als je hem aanzet op 1 is het net of je naast een landende heli staat en op 3 vliegt die heli om je oren. :( We wonen in een relatief nieuwbouwhuis, bouwdatum 1997.  Tegenwoordig zet ik hem liever niet eens meer aan, maar kook met het raam open maar daar word het nu te koud voor.
Wie heeft zo'n kap en hoe doen jullie dat met dat lawaai tijdens het koken?
Wanneer heb je voor het laatst je filters vervangen? Die dingen hebben niet het eeuwige leven volgens mij.
Door sella
#3020879
Angelique schreef: Kliko open...kap erin...kliko dicht.
+1
Wij hebben een motorloze afzuigkap en een motor op zolder geplaatst zodat het een stuk stiller is en de zuigkracht ook veel beter is en blijft.
Met de wasbare roosters is het ook veel makkelijker reinigen.
Door Lida. S
#3020985
Volgende week moet ik een afzuigkap gaan  bestellen, dus ik lees graag even mee. Wij zijn wel op zoek naar een grote kap (1,4 x1,3m) voor het kookeiland. Ik ben ook heel benieuwd naar jullie ervaringen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3021015
Wij hebben dan wel geen recirculerende kap,  maar hij maakt toch ook te veel lawaai naar mijn goesting.
Misschien (waarschijnlijk) maakt die van jou nog meer herrie, maar ik vind de mijne ook niet aangenaam. Heb er zelf ook nog niets beters op gevonden dan misschien hem eens weg te doen en te vervangen. Maar das nog niet voor direct, daar is hij nog veel te nieuw voor.

En het is 1 ding om een luidruchtige afzuigkap te hebben in een open keuken naast je eetkamer, maar een ander dat hij ook nog pas een aantal minuten na het afzetten werkelijk afslaat.
Dat is waarschijnlijk om handig te zijn omdat het nuttig is nog een tijdje af te zuigen ook nadat het eten er vanonder is, maar met die herrie is dat dus super irritant dat die nog blijft draaien.  Je kan hem op geen enkele manier meteen afzetten.  >:(
Dus als je een nieuwe wil kopen: koop dat dan niet!!
Nu moet ik er altijd aan denken een aantal minuten voor het eten klaar is hem al af te zetten, maar das ook niet erg handig en streeft zijn doel natuurlijk helemaal voorbij...  ::)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3021163
De kliko theorie hebben we al besproken, daar is de zeeman nog niet echt voor te porren. Nieuwe filters hebben we al geprobeerd, maar dat was niet de oplossing. Voor een echte kap met afvoer naar buiten zullen we aardig moeten gaan verbouwen, met een koof in de gang en de afvoer komt dan naast de voordeur naar buiten. Niet ideaal maar goed dat is het nu ook absoluut niet.

@Sella: wat voor merk hebben jullie?

Maakt dat trouwens uberhaubt verschil of je zo'n ding bij de Ikea haalt of bij een grote keukenboer oid?
Door Borke
#3021204
Els&Flow schreef: De kliko theorie hebben we al besproken, daar is de zeeman nog niet echt voor te porren.
Nee, natuurlijk - als je weinig thuis bent, dan liggen je prioriteiten hier niet bij...  :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3021209
Els&Flow schreef: Wij hebben een grote recirculatie afzuigkap met koolstof filters, deze is door de vorige bewoners zelf gemonteerd.. Alleen.. ik vind hem niet goed genoeg werken. :-\ Hij maakt enorm veel herrie en filtert niet voldoende, als je hem aanzet op 1 is het net of je naast een landende heli staat en op 3 vliegt die heli om je oren. :( We wonen in een relatief nieuwbouwhuis, bouwdatum 1997.  Tegenwoordig zet ik hem liever niet eens meer aan, maar kook met het raam open maar daar word het nu te koud voor.
Wie heeft zo'n kap en hoe doen jullie dat met dat lawaai tijdens het koken?
Oooh ja, ik ken het. Alleen kan die van ons niet meer op stand 1 of 2, dan loopt hij vast.
Het is gewoonweg niet te doen. Ik kook nu met het raam open, en als dat niet gaat zet ik hem alleen aan als ik vlees aanbraad. Hij gaat ooit echt de kliko in, maar die kliko is te klein voor de rest van de keuken. Keuken is 40 jaar oud en moet dus echt vervangen. We willen er nu geen kosten aan maken maar ik vind het werkelijk waar een drama!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3021240
koekje schreef: Wat is er mis met etensluchten in huis? Ik vind dat altijd wel lekker.
Ik vind het niet erg fijn om snel te moeten schilderen  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door