Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3020712
Toen er een uitbraak was van de mexicaanse griep werden mensen die in de risicogroep zaten massaal opgeroepen om zich te laten vaccineren.

En nu?

Zo'n 5 jaar later hoor en lees ik dit:
http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/552 ... anse_griep

Ik vind het heel erg dat er toch redelijk veel kinderen deze akelige ziekte er aan over gehouden hebben. Ouders dachten er goed aan te doen om hun kind te vaccineren en nu heeft hun kind een slaapstoornis.
Volgens mij werd in de tijd dat de mexicaanse griep heerste gezegd dat het vaccin veilig en getest was. Dat is toch iets wat ze ons altijd willen laten geloven!?
Misschien word er nu (weer) door een grote groep ouders bewuster nagedacht over het enten van hun kind(eren).

Ik ben maar wat blij dat ik mijn dochters niet heb laten enten (die vielen toen ook in de risicogroep).
#3020716
Volgens mij is het in een land als Finland nog erger omdat daar iedereen is ingeënt tegen Mexicaanse griep. Verschil met Nederland is dat het daar al wordt erkend en in Nederland (nog) niet. Is eerst nog verder onderzoek nodig voor erkenning (en schadevergoeding).
Vertelden ze in het televisie item van eenvandaag ;-)
#3020777
Tsjah, met dit soort dingen doe je het altijd fout.
Als mijn hond nu lepto zou krijgen heb ik ook een foute keuze gemaakt.
Wel denk ik, hoe zeldzamer de ziekte, hoe onveiliger het vaccin. Ik zou me nooit voor Mexicaanse griep hebben gevaccineerd en ga me (mocht het mogelijk zijn) ook niet vaccineren tegen ebola.
#3020826
inge58 schreef: Mijn neef heeft zich ooit laten enten omdat hij naar een tropisch werelddeel ging.
Sindsdien heeft hij ernstige narcoleptie...... :(
Oh bah joh! Weet hij ook waardoor het precies komt, door welke stof in de enting, of welke reactie?
#3020863
dinky89 schreef: Volgens mij is het in een land als Finland nog erger omdat daar iedereen is ingeënt tegen Mexicaanse griep. Verschil met Nederland is dat het daar al wordt erkend en in Nederland (nog) niet. Is eerst nog verder onderzoek nodig voor erkenning (en schadevergoeding).
Vertelden ze in het televisie item van eenvandaag ;-)
Dat had ik ook gehoord ja. Met nog de vermelding erbij dat het erg moeilijk aan te tonen is dat het daadwerkelijk het vaccin is wat de ziekte heeft veroorzaakt. Dus land 1 herkent het, en land 2 gaat het nog maar een keer onderzoeken.  En vervolgens zullen we wel jarenlang het houtjetouwtje getrek krijgen van welk onderzoek wel/niet deugd.

Maar ondertussen heeft jouw kind er wel een nare aandoening aan overgehouden. :-\
#3020973
Esther Q schreef: Oh bah joh! Weet hij ook waardoor het precies komt, door welke stof in de enting, of welke reactie?
Hij is er zeker van dat het door die vaccinaties komt,maar hoe en wat wordt overal natuurlijk tegen gesproken.
Gebruikersavatar
Door nova
#3021037
Fenixjuh schreef: Tsjah, met dit soort dingen doe je het altijd fout.
Als mijn hond nu lepto zou krijgen heb ik ook een foute keuze gemaakt.
Wel denk ik, hoe zeldzamer de ziekte, hoe onveiliger het vaccin. Ik zou me nooit voor Mexicaanse griep hebben gevaccineerd en ga me (mocht het mogelijk zijn) ook niet vaccineren tegen ebola.
Kijk  maar eens naar  de gevolgen van de inentingen die de Amerikaanse militairen kregen omdat ze naar oorlogsgebieden gestuurd worden...  :-X
Mannen die chronisch ziek blijven, of hun leven mogen slijten op bed wat in een zuurstoftent staat.
Te erg voor woorden wat de farmaceutische industrie als "veilig" verkoopt.
Ze mogen bloeden van mij,  tot de dood er op volgt ( figuurlijk gesproken dan  ;) )
#3021060
Ik ben gewoon geen voorstander van enten...
Misschien gaan wij dood aan de griep, Sofi door lepto en de poezen door katten- of niesziekte...?
Dat is dan maar zo...
Ik vind dat er veel te veel en veel te gemakkelijk voor van alles wordt geënt.
Goed te zien dat veel jonge ouders hier kritisch naar kijken!
#3021073
Borke schreef: Ik ben gewoon geen voorstander van enten...
Misschien gaan wij dood aan de griep, Sofi door lepto en de poezen door katten- of niesziekte...?
Dat is dan maar zo...
Ik vind dat er veel te veel en veel te gemakkelijk voor van alles wordt geënt.
Goed te zien dat veel jonge ouders hier kritisch naar kijken!
Me like! +1 en +2 en +10.987, helemaal eens, en you for president :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3021076
Borke schreef: Ik ben gewoon geen voorstander van enten...
Misschien gaan wij dood aan de griep, Sofi door lepto en de poezen door katten- of niesziekte...?
Dat is dan maar zo...
Ik vind dat er veel te veel en veel te gemakkelijk voor van alles wordt geënt.
Goed te zien dat veel jonge ouders hier kritisch naar kijken!
zoals mijn opa altijd zei "je mot errugens an kapot gaan"  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door