Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3019814
Omdat ik wilde weten hoe het met de ellebogen en heupen van Boy ( Duitse Herder van 7 maanden) is gesteld heb ik afgelopen maandag foto's laten maken door Daan Kranendonk in Putten. En wat ik totaal niet verwacht had was ED/LPC en HD D/E. Rug was gelukkig wel goed. Boy wordt volgende week dinsdag aan de LPC geopereerd.
Daarna zal hij d.m.v. training een goede spiermassa moeten kweken voor de heupen.
Nu wil ik hem als ondersteuning Puur Glucosamine Compleet en Puur Spieropbouw gaan geven. Zit ik hiermee op het juiste spoor of hebben jullie nog andere/meer suggesties. Daan Kranendonk heeft goede resultaten met 1-TDC. Kennen jullie dat? Ik kan er n.l. niet zoveel over vinden, komt uit Amerika naar het schijnt. De ingredienten bevallen mij niet zo. Er zit in Carob, Fish oil, Gelatin, Glycerin, Purified Water en Soybean Oil.

Nog even verder gegoogled op 1-tdc Dual Action(www.cleanrun.com) is een nieuwe generatie vetzuur olieen.

Edit: naam da aangepast.
Laatst gewijzigd door Greece op di 25 nov 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3019861
Oh bah, wat een vervelende uitslag.

Is er gesproken over de prognose van de HD? Worden er later nog foto's gemaakt om te zien hoe het ontwikkeld of operatieve ingrepen overwogen? Ik weet niet hoe dat gaat op een leeftijd van 7 maanden, maar er zal vast wat over gezegd zijn.

Wij hebben Oscar vanaf de diagnose HD (hij was toen 3) doils joint en phytonics joint comp gegeven. Dat laatste hebben we een tijd geleden vervangen door glucosamine/gondriotine tabletten van de dierenarts, omdat hij aangaf dat de dosis minimaal 1000 mg moet zijn en dat red je met de phytonics niet.
Oscar heeft aan 1 kant een bekkenkanteling gehad en daarna 3 maanden hydrotherapie (op een lopende band in een waterbak) om zijn spieren weer goed terug op peil te krijgen. Sindsdien zijn we bewust bezig met fietsen, om zijn bespiering goed te houden. Zwemmen doet hij niet, maar dit is bij HD ook heel erg goed.

Sterkte!
Door Greece
#3019879
Neen er is niet gesproken over een prognose. Althans hij zei dat inslapen niet aan de orde is.  Wel dat hij, nog, ergere gevallen heeft gezien en mbv supplementen en goede bespiering er veel te bereiken is. Dit laatste heb ik al eens met een hond meegemaakt. Bekkenkanteling wilde hij niet. Mss omdat de kommen heel ondiep zijn. Foto's op latere leeftijd kan natuurlijk altijd. Fietsen word idd aangeraden, zwemmen wordt lastig. Verkeerde seizoen. En natuurlijk wandelen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3019914
Ik zou persoonlijk wel graag precies willen weten waarom je iets al dan niet doet. Ik ben bij de eerste dierenarts weggestuurd met wat supplementen en de tweede zei dat een operatie goed mogelijk was en Oscar zijn toekomst er heel anders uit zou laten zien. Ik ben heel blij dat ik verder heb gekeken. Niet dat ik wil zeggen dat je maar moet opereren, absoluut niet. Maar ik zou dan wel goed geïnformeerd willen zijn.

Zwemmen kan ook in een hondenzwembad en hydrotraining word ook op steeds meer plekken aangeboden. Maar je zal toch ook eerst de revalidatie van de LPC door moeten. Ik heb geen idee of hydrotraining daarbij op zijn plek is. Ik weet dat Monique van de twee blonde labradors een uitgebreid verslag rondom de LPC operatie van een van de twee honden online heeft. Ongetwijfeld de moeite waard om te lezen. 
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3019924
Wat een ruk uitslag zeg  :(

Als je het verloop van diagnose tot herstel van LPC eens door wil lezen om te zien hoe het kan verlopen, kun je het blog van onze Daan lezen op onze site.
Hier hebben wij vanaf de diagnose bijgehouden hoe het met Daan ging, welke tegenslagen wij hadden, maar met een happy end  ;)

Wil je heel veel sterkte wensen voor jou en je kanjer
Door Greece
#3019948
Kaela schreef: Ik zou persoonlijk wel graag precies willen weten waarom je iets al dan niet doet. Ik ben bij de eerste dierenarts weggestuurd met wat supplementen en de tweede zei dat een operatie goed mogelijk was en Oscar zijn toekomst er heel anders uit zou laten zien. Ik ben heel blij dat ik verder heb gekeken. Niet dat ik wil zeggen dat je maar moet opereren, absoluut niet. Maar ik zou dan wel goed geïnformeerd willen zijn.

Zwemmen kan ook in een hondenzwembad en hydrotraining word ook op steeds meer plekken aangeboden. Maar je zal toch ook eerst de revalidatie van de LPC door moeten. Ik heb geen idee of hydrotraining daarbij op zijn plek is. Ik weet dat Monique van de twee blonde labradors een uitgebreid verslag rondom de LPC operatie van een van de twee honden online heeft. Ongetwijfeld de moeite waard om te lezen.
Waarom niet dat ga ik nog wel vragen. Ik volg jou topic over Oscar en ook andere ervaringen lees ik. Maar eerst de operatie voor de LPC.
Monique77 schreef: Wat een ruk uitslag zeg  :(

Als je het verloop van diagnose tot herstel van LPC eens door wil lezen om te zien hoe het kan verlopen, kun je het blog van onze Daan lezen op onze site.
Hier hebben wij vanaf de diagnose bijgehouden hoe het met Daan ging, welke tegenslagen wij hadden, maar met een happy end  ;)

Wil je heel veel sterkte wensen voor jou en je kanjer
Mss kijk ik erover heen maar welke site?
Door Greece
#3019988
Monique77 schreef: Als je op mijn wereldbolletje klikt, dan kom je op onze site
Onder het tabblad "LPC en dan" kun je het hele blog lezen
Het hele verhaal gelezen. Pfff....vooral de revalidatietijd. Ik zie er nu al tegenop. Zolang allerlei beperkingen. Ook niet goed voor zijn spieren, die er al nagenoeg niet zijn.
Maar er zal niets anders opzitten. Ik hou me vast aan jouw verhaal en wat de da zei n.l. hij kan prima als huishond verder.

Maar ik vind maar geen aquatraining of hondenzwembad een beetje in buurt. Balen.

@papalou: thnx.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door