Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Naat
#3019523
Met mijn honden volg ik cursussen. Omdat ik met 1 van de honden heel veel ellende heb gehad met voeding en snacks uit de winkels, maak ik nu alles zelf voor ze. Ook de trainings snacks.
Tot zover droogde ik steeds lamslong. Is lekker makkelijk, snel klaar en ideaal voor het trainen. Voor de afwisseling heb ik laatst rundernier gedroogd, maar dat was niet zo'n succes. Duurde lang voordat het klaar was en beschimmelde al vrij snel waardoor ik heel veel weg kon gooien.

Omdat de lamslong nogal eentonig is, wil ik wat anders gaan drogen als trainings snacks.
Wie heeft er een goede tip?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3019792
En anders stukjes vlees, bijvoorbeeld kip of rund.

Dingen die je niet helemaal goed droog krijgt zou je ook in de vriezer in kleine porties kunnen bewaren, zodat het niet kan beschimmelen.
Door san :)
#3020746
ik heb de duck plakken ontdekt! de rund lever kip bijvoorbeeld is een glutenvrije variant. droogt snel en is ook makkelijk te breken.
Smuldier ging ook altijd goed trouwens.
Door Tobi Kooiker
#3020782
Voor het trainen snij ik kleine stukjes koolvis, runderhart, kippenhart en kippenmaag, daar maak ik een mix van.
In principe kun je natuurlijk van alles klein snijden en drogen.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3020822
hart droogt wel mooi en is ook in ontdooide toestand redelijk makkelijk te snijden vind ik.
Maar ja kunt natuurlijk zoveel snijden en drogen. Als het beschimmeld heb je het niet lang genoeg in de droger gehad, dan zit er nog vocht in wat kan schimmelen.
Pens is iets wat vaak ook erg snel droog is (als het niet te vet is) maar is lastiger in kleine stukjes te krijgen.

Ik zou eens hart proberen!
Gebruikersavatar
Door nova
#3021621
Kalkoenmaagjes zijn ook vast van structuur, net als runderhart. Laat zich goed snijden, zeker als er nog wat vorst in zit
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3021892
Ik gooi de runderhart door de gehaktmolen en verspreid ik het over de roosters. Krijg je mooie stukjes die je heel makkelijk in elk formaat kan breken.
Gebruikersavatar
Door nova
#3022029
DebbieV schreef: Ik gooi de runderhart door de gehaktmolen en verspreid ik het over de roosters. Krijg je mooie stukjes die je heel makkelijk in elk formaat kan breken.
Komt het bij jou dan grof gemalen uit de molen?
Hier is het dan erg fijn,
Gebruikersavatar
Door Walter
#3022059
hoi
ik droog kippenhartjes lamshartjes voor beloningsnacks
Gister nog mijn espression 24 uur laten draaien op stand 1 in de keuken.
Daarna op keukenpapier gelegd om aftekoelen waarbij eventueel vet in het papier kon trekken.
Vervolgens handvol rijst in de weckpot gedaan en daar de snacks in
Hoelang het dan goed blijft ? geen idee na week of 2 is het al op  :)
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3022904
Grofste  maalschijf deed ik het altijd. De laatste keer heb ik bij herby kant en klaar gemalen runderhart besteld, dat beviel prima :)
Gebruikersavatar
Door choopy
#3023451
Met (voor mij) de laatste levering van konijn heb ik een deel MDM in de droger gedaan. Rekken vol gelegd met mdm, beetje uitgesmeerd tot 4-5 mm dikte ongeveer?? Dit is na het drogen heel makkelijk te breken in kleine stukjes. En blijft hier tot nu toe hartstikke goed. Staat nu al een week of 5 in een open bak op de vriezer, maar ziet er nog super uit.
Gebruikersavatar
Door nova
#3025563
Ik heb ook kabeljouwvellen gedroogd.
Mijn honden vinden ze helemaal geweldig

De vellen heb ik wat opgedraaid, net als een koordje. Als ze goed droog zijn, dan kun je ze in een hand houden als een potlood, en er gemakkelijk stukjes vanaf breken. Ideaal tijdens trainingen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door