Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#3019574
Met Sint Maarten?

Hier zijn veeeeel kinderen aan de deur geweest. Echt veel.. Ik kon ze niet tellen. Allemaal zongen ze prachtig. Uiteraard had ik ook wat voor ze.
Ik vind het geweldig. Die lampionnetjes, koude gezichtjes, twinkelende oogjes. Ze waren ook allemaal super beleefd.

Ik heb snoep uitgedeeld. Ondanks ik vind dat een gezonde voeding belangrijk is en snoep er minimaal in thuis hoort vind ik bij Sint Maarten snoep 'horen'. Ouders mogen dit verder begeleiden. Maar die opwinding van de kindertjes hopen wat te scoren. Leuk toch?
Aysa mocht elke keer  mee naar de deur. Ook zij vond het erg leuk :)

Wat geven jullie? Fruit of snoep? En komen ze bij jullie aan de deur?
Elders in de straat werden appels gegeven die door een paar kindjes meteen geheten werden.
Door smulpaap
#3019579
Ik had deze keer mandarijntjes voor de kids .
Maar ik geef ook weleens snoep hoor . Wel verpakt .
Toen mijn eigen kids klein waren vond ik het ook nooit erg fris als ze onverpakt spul kregen
Hier is het ook wel aardig druk geweest . Heel veel 3 tot 7 jarige kids . Ik hoorde ook weer nieuwe liedjes . Erg leuk .
Wat mij de laatste jaren ook opvalt met de wat oudere kinderen is dat er een ouder mee is .
Het is nogal eens een ""sport "" om kinderen hun snoepgoed af te pakken .
En hier gaan de twee jongste dametjes ook graag mee naar de deur . Want kinderen uit de buurt weten ..... daar wonen die hondjes
Noa heeft de drukte dit jaar niet meegekregen , die lag te pitten
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3019595
Ja gewoon snoep hoor, dat hoort er gewoon bij, wel voorverpakt. Idd, aan de ouders om dit te begeleiden.  :)

Het laatste groepje waren wat oudere jongens, die verzuchtten dat ze al zó veel chocola voorbij hadden zien komen. Ze hebben ook nog een appel meegekregen, omdat ze dat graag wilden.  ;D

Na de derde keer bellen was Moyra het wel zat, die slaat dan nog wel even aan maar staat verder alleen maar gezellig te kijken. Ik laat wel de onderdeur dicht, anders staat ze midden tussen de kindertjes en niet iedereen vind dat leuk. Moyra wel, die doet niets liever.  ;)
Door DJ_Doerak_Tucker
#3019625
Mini's 3-tal schreef: In Apeldoorn en Deventer doen ze daar niet aan, gelukkig. Dus al 12/13 jaar geen last meer van :biggrin2:
Het is volgens mij ook echt iets van bepaalde streken, ik woonde eerder vlakbij Hardenberg, daar kende ik het ook niet (maar was ook een klein gehucht, kilometers lopen als je al wat snoep zou willen scoren :biggrin2:). Hier in Drenthe doen ze het dan weer wel en denk ik er dus totaal niet aan om wat in huis te hebben, gelukkig wonen we hier ook niet midden in een dorp en komen alleen de buurkinderen die ook blij waren met een appel en een mandarijn :).
Door keetje
#3019637
Hier is nog nooit iemand aan de deur geweest. En gisterenavond opeens een hele grote groep, nouja kind of 10, hier voor de deur.
Tja, wat doe je dan? Snel de garage ingerend en een zak spekjes gegrepen die ik toevallig die middag tegen gekomen was tijdens het opruimen van de plank.
Ze waren net aan datum en de kinderen grepen driftig in de zak, ook gelijk leeg. Gelukkig niemand meer geweest verder. Hoewel, ik had nog 2 mandarijntjes en 1 banaan in de fruitbak liggen.

Volgend jaar maar even iets kopen voor het geval dat.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3019638
Sint Maarten is volgens mij vooral iets van boven de rivieren waar ze geen carnaval vieren?

Bij mijn ouders in het dorp was het altijd erg druk met kinderen (woonden daar ook in nieuwbouwwijk met veel jonge gezinnen). Hier in de stad heb ik in 6 jaar tijd 1 keer een kindje aan de deur gehad.
Eerste jaar had ik dus veel snoep over  ;D
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3019647
Ik heb tot mijn 6e in Gootebroek gewoond, daar werd er wel aan gedaan.
Vanaf mijn 6e in Hoogland(bij Amersfoort) gewoond, daar was geen Sint Maarten, maar.... daar werd dan wel weer heel stevig carnaval gevierd, dus dat zou de theorie onderschrijven
(maar ik denk zomaar dat er bij Nadia ook stevig carnaval wordt gevierd  ;D Dan klopt ie weer niet  ;) )
Door Tanna
#3019711
-Annemarie- schreef: Ja gewoon snoep hoor, dat hoort er gewoon bij, wel voorverpakt. Idd, aan de ouders om dit te begeleiden.  :)

Het laatste groepje waren wat oudere jongens, die verzuchtten dat ze al zó veel chocola voorbij hadden zien komen. Ze hebben ook nog een appel meegekregen, omdat ze dat graag wilden.  ;D

Na de derde keer bellen was Moyra het wel zat, die slaat dan nog wel even aan maar staat verder alleen maar gezellig te kijken. Ik laat wel de onderdeur dicht, anders staat ze midden tussen de kindertjes en niet iedereen vind dat leuk. Moyra wel, die doet niets liever.  ;)
Ach, ik zie haar staan, de schat!
Door Ike
#3019751
Ik heb ook op t punt gestaan om fruit te kopen maar uiteindelijk toch
gekozen voor mini KitKat, met hetzelfde idee als Nadia, het hoort er bij en ouders mogen
zelf de wijze les over "gezond eten/snoepen"  bijbrengen aan hun kids  :)
Door Roef & Hidde
#3019757
"gewoon" snoep,fruit krijgen ze als het goed is thuis wel en 1 x per jaar mag het wel eens lekker onverantwoord zijn  :)
toen mijn kinderen nog langs de deuren gingen en de "buit" daarna gingen bekijken werd het fruit gelijk in de fruitschaal gelegt(dat telde niet mee in de score ;))
wel vond ik het na een paar straten wel genoeg en dan gingen we weer naar huis,ik zag en zie er genoeg die 3 uur door de wijk trekken en krom lopen zo wat door het gewicht van hun tas.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3019764
hier niks, terwijl het wel nationale feestdag was!
Maar eh hoeveel huizen gaan die kinderen dan af? Vlgs mij heb je zo een jaar lang snoepvoorraad  :o (bederft toch niet  :P )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door