Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door PinkyPie
#3018774
Onze pup van 13 weken is ontdekkende qua KVV (en baasje ook  ;) ). Nu lijkt hij de laatste dagen zijn vlees minder te eten. Sterker nog, hij laat het staan. Ik haal het dan weg en bied het later op de dag nog eens aan maar ook dan haalt hij zijn neus op. Ik vind het echt zo zonde om weg te gooien..  :-\  Heb het keurig per portie voor een dag in de vriezer liggen, maar nu heb ik al een keer of 4 het vlees weg moeten gooien omdat het dan echt gaat stinken... Iemand nog de gouden tip ?


Ik wissel merken en smaken af. Op dit moment lijkt hij paard en zalm te laten staan...
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3018781
Geef je hem steeds iets anders dan?
Jacy eet nu al 3 dagen dezelfde bak, krijgt hij vanavond voor de derde keer.. Gister heeft hij wel wat muizenhapjes geprobeerd, maar het is nog niet op. Ik weet zeker dat hij het vanavond wel eet. Hij krijgt een halfuur en dan zet ik de bak gewoon weer in de koelkast..
Door kakocavi
#3018784
Ik heb soms hetzelfde probleem met twee kieskeurige katten. Als het echt gaat stinken zul je het niet te kort aanbieden denk ik. Nieuwe dingen klein inkopen helpt bij mij, dan hoef je weinig weg te gooien. Als je merkt dat bepaalde merken of diersoorten moeiijk op gaan kun je ervoor kiezen die niet meer te kopen. Je kunt het ook mengen met iets dat hij wel lekker vindt, zoals gemalen pens. Op die manier raak je er tenminste vanaf.
Gebruikersavatar
Door PinkyPie
#3018794
@Fenixjuh: nee, ik bied hem dan hetzelfde aan. Eerst kijken of ik dat erin krijg. Het kleinste wat je in kan kopen is 500 gr. Is toch 4 dagen eten voor mijn pup (krijgt 150 gr per dag). En dan vind ik het toch zonde.. Maar idd, mixen is een goede tip.
Door M@rina
#3018812
Je kan porties maken. de rol een beetje laten ontdooien en bijv in 5 snijden met een scherp vleesmes. doe dat met een paar rollen en je hebt voldoende porties op voorraad om regelmatig af te wisselen en toch niet heel veel weg te gooien.

Overigens heeft het merk NRV wel verpakkingen van 200 gram.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3019468
weggooien is zonde ...
als ze hier iets niet na 2 dagen niet eten gooi ik t ff of langer op de droger , zo leren ze nieuwe dingen toch op te eten ....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3021170
[quote="PinkyPie"]
Ik heb geen droger..
Alleen voor de was.  ;D :biggrin2:
[/quote]

Daar zou ik je kvv niet ingooien  :biggrin2:

Wat kan helpen is even een scheutje kokend water er overheen, dan komt er wat meer geur los. Verder niet miepen, aanbieden, niet eten is volgende beurt weer een kans. Als hij bepaalde smaken wel eet en bepaalde niet, dan lijkt het niet een medische oorzaak te hebben. Maar bij twijfel natuurlijk even naar de dierenarts.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door