Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3019343
Hoi

Vandaag weer een consult bij mijn homeopathische DA. Maag en darm van Mucho gaan een stuk beter door ander voer, maar rugklachten blijven.
Eind juli is vernauwing van ruggemerg geconstateerd, en wat extra botgroei rondom midden van zijn rug. Liep toen heel slecht, en kreeg metacam wsat niet goed ging en veel ellende heeft veroorzaakt.

inmiddels een paar maanden verder, van puur spondy naar puur rug gegaan, maar had zelf het idee dat het niet genoeg werkte. Is stijf bij opstaan, en na te intense boswandelingen waarbij hij niet rustig loopt maar heel enthousiast rent en springt (als ik met uitlaatclubje meewandel bv) heeft hij echt last erna. Ook heeft hij meermalen last van zijn voorpoot gehad, ws door zijn last van zijn rug (overbelasting andere gewrichten)

DA heeft hem weer onderzocht, en Mucho liet duidelijke pijnklachten zien bij zijn rug, en ook voorpoten. Advies is om nu over te stappen naar puur herny omdat hij ook dacht dat puur rug te weinig deed, en het meer hernia achtige klachten zijn.

nu zie ik dat in puur herny alleen valkruid zit en arnica, en geen duivelsklauw/boswelia/wilg.

ik geef hem al kurkuma en groenlip, en ook visolie (zijn deze laatste twee niet dubbelop trouwens?)
Kan ik nu zelf duivelsklauw/boswelia/wilg toevoegen, of 1van de 3, of is hier een speciale combi voor?
,
Daarbij was advies om ook acupuntuur te gaan doen voor zijn klachten, daar ga ik nu dus verder over lezen..ook erg benieuwd naar. Gelukkig mag ik wel blijven bewegen met hem, 4 a 5x max 45min per keer, maar even niet spelen en loslopen. Dat laatste mis ik wel, maar deed ik afgelopen maanden al niet, omdat als hij losloopt, hij echt zo ongelovelijk wild is...keihard rennen, stoppen, snuffelen, gewoon een beetje too much mucho zeg maar:)

maar vooralsnog even benieuwd of combi van duivelsklauw/boswelia/wilg handig is, of om alleen de puur herny te blijven geven.
hoop wel dat het wat meer gaat doen, want beiden wel aan toe om lekker los te lopen (heeft wel een lijn van 15 meter ofzo, en is dat ook wel gewend in de bossen waar hij niet los mag)

hopelijk hier weer goede tips!

Vandaag advies gek
#3019345
Jou hond was degene die van reguliere pijnstilling zo ziek werd he?

Wij krijgen morgen duivelsklauw van onze natuurgeneeskundige. Zij gaat ook met ons de dosering doorlopen. Wat mij is opgevallen in de meeste gemengde supplementen, is dat de dosering vaak erg laag is. Zo zat in de phytonics joint comp maar een goede 400 mg glucosamine, terwijl onze dierenarts zegt dat je een hond van Oscar zijn gewicht toch minstens 1000 mg moet geven.

Ik zou, als je regulier dus niets kan met pijnstiller, aan de slag gaan met doseringen die voor jou hond passen, in plaats van de puur mengsels. Die zijn prima ter ondersteuning, maar jou hond moet het er wel echt van hebben. Dus dan mag het wel wat specifieker op hem toegepast zijn naar mijn idee.
#3019408
ja dat denk ik ook...en klopt, Mucho kan niet goed tegen metacam en andere rommel...gevoelig beestje..

heb wel over 4 weken een herhaalconsult, en ben door Steven ook doorgestuurd naar acupuncturist in de praktijk waar Atjo (ook zo'n bekende homeopatische arts) werkt, dus ben wel benieuwd naar wat zij adviseren.

Grappige is dat ik hem groenlipmossel geef, en zelf ook die capsules voor mijn eigen rug ben gaan slikken..bij mij werkt het goed, maar bij hem twijfel ik erover..

las dat ze in de kliniek waar de acupunturist werkt, naast homeopathie ook meer aan natuurgeneesmiddelen doen, dus ben erg benieuwd. Heb wel alle vertrouwen in mijn homeopathische DA, maar hij is wel op homeopathie gericht, en soms twijfel ik dan wel of dat nu voldoende is..

wel fijn om het eerst zo te proberen, hij wil niet andere ontstekingsremmers proberen vanwege zijn nog steeds wat gevoelige maag/darmsysteem
#3019410
[quote="Kaela"]
Jou hond was degene die van reguliere pijnstilling zo ziek werd he?

Wij krijgen morgen duivelsklauw van onze natuurgeneeskundige. Zij gaat ook met ons de dosering doorlopen. Wat mij is opgevallen in de meeste gemengde supplementen, is dat de dosering vaak erg laag is. Zo zat in de phytonics joint comp maar een goede 400 mg glucosamine, terwijl onze dierenarts zegt dat je een hond van Oscar zijn gewicht toch minstens 1000 mg moet geven.

en ik ben wel benieuwd naar wat je voor advies krijgt over dosering!
#3019413
Papalou schreef: ja dat denk ik ook...en klopt, Mucho kan niet goed tegen metacam en andere rommel...gevoelig beestje..

heb wel over 4 weken een herhaalconsult, en ben door Steven ook doorgestuurd naar acupuncturist in de praktijk waar Atjo (ook zo'n bekende homeopatische arts) werkt, dus ben wel benieuwd naar wat zij adviseren.

Grappige is dat ik hem groenlipmossel geef, en zelf ook die capsules voor mijn eigen rug ben gaan slikken..bij mij werkt het goed, maar bij hem twijfel ik erover..

las dat ze in de kliniek waar de acupunturist werkt, naast homeopathie ook meer aan natuurgeneesmiddelen doen, dus ben erg benieuwd. Heb wel alle vertrouwen in mijn homeopathische DA, maar hij is wel op homeopathie gericht, en soms twijfel ik dan wel of dat nu voldoende is..

wel fijn om het eerst zo te proberen, hij wil niet andere ontstekingsremmers proberen vanwege zijn nog steeds wat gevoelige maag/darmsysteem
Hoeveel groenlipmossel geef je? En is het extract of echt van gedroogd mosselvlees? Bij Max deed het extract helemaal niets, en de aanbevolen onderhoudsdosis van de "goede soort" groenlipmossel ook niet. Pas toen ik de dosis verdriedubbelde (ongeveer, ik weet niet precies hoeveel hij nu krijgt, kan ik voor je nakijken), zag ik effect. Van een hond die de auto niet meer in kon springen werd hij weer een hond die zonder met de ogen te knipperen op hoge rotsblokken sprong.
#3019580
Anne in Duitsland schreef: Hoeveel groenlipmossel geef je? En is het extract of echt van gedroogd mosselvlees? Bij Max deed het extract helemaal niets, en de aanbevolen onderhoudsdosis van de "goede soort" groenlipmossel ook niet. Pas toen ik de dosis verdriedubbelde (ongeveer, ik weet niet precies hoeveel hij nu krijgt, kan ik voor je nakijken), zag ik effect. Van een hond die de auto niet meer in kon springen werd hij weer een hond die zonder met de ogen te knipperen op hoge rotsblokken sprong.

Ja, ik gee van wapiti, die werkt wel voor mezelf. GA nu die van aniforte maar eens proberen...of toch eerst acupuntuur? Wordt er een beetje moe van....ben ik toch weer dingen door elkaar aan het doen, maar wil hem ook zo graag nog beter zien dan hij nu is...wandleen is geen probleem, maar in huis zo moe....en het is ook niet zo dat hij met heeel veel moeite opstaat, maar wel degelijk stijf, en dat zie ik ook met het lopen.

daarbij is hij ook afgevallen. van 20,7 in 6 weken naar 20 en nu een week later 19,9. voor de 20,7 is hij in 3 weken tijd van 19,4(na ziek door metacam) naar 20,7 gegaan. Ik heb in periode van 19,4 naar 20,7 vettere diersoorten gevoerd, konijn en geit, zo'n 450 gram. Hierna overstap naar niet-overgevoelige dieren als haas/kalkoen/gans, en dus afgevallen. Geef hem nu afgelopen week ruim 500gram, zo'n 550, maar alsnog iets afgevallen....

ga dat dus ook heel goed in de gaten houden. Hiervoor at hij 350 gram lotgering, en ik snap dat dat heel vet was, maar vind het verschil nu wel groot....zit dus ook aan wormen te denken......kosten lopen hier wel aardig op helaas....maarja...toch maar nog een potje groenlip bestellen en een wormkit....kan ik ieg wormen uitsluiten....
#3019713
Ik heb heel goede ervaringen met accupunctuur bij pijnklachten, ook laser accupunctuur.
Daarmee kunnen ze ook de pijnpuntenreceptoren oid in het lichaam stimuleren meer endorfine aan te maken, waardoor ze zich beter voelen en de pijn afneemt.
Ook ondersteunen ze daar het hele lichaam mee.
Ik ben echt al 20 jaar fan voor de honden.
Zelf ook veel accupunctuur gehad en het helpt echt, ook al doet het soms verhipte zeer als de naald erin zit.
Ik heb zelfs verblijfnaaldjes gehad voor chronische klachten en dat werkte verbluffend.
#3019735
Hier de ervaring dat de dosering idd wel heeeeeeeeeel laag is meestal.

Dus ik pak dan liever geen supplement met een combi maar dan de losse dingen zodat je hoger kunt doseren. Of inderdaad heel goed lezen op etiket en hoger doseren.

MSM werkt ook wel eens goed om pijn te verminderen bij gewrichtsklachten.
#3020058
Papalou schreef: en ik ben wel benieuwd naar wat je voor advies krijgt over dosering!
We hebben een flesje gekregen en moeten 2 keer daags 10 druppels geven. Duurt wel even voordat het optimaal werkt, maar eenmaal op onderhoudsdosis kunnen we wel rondom activiteit meer geven en dat werkt dan wel vrij snel door.

Maar wat precies de sterkte is, geen idee, dus aan onze dosering zul je niet veel hebben. Het is een tinctuur, geen idee of daar verschil in zit.
#3021009
Kaela schreef: We hebben een flesje gekregen en moeten 2 keer daags 10 druppels geven. Duurt wel even voordat het optimaal werkt, maar eenmaal op onderhoudsdosis kunnen we wel rondom activiteit meer geven en dat werkt dan wel vrij snel door.

Maar wat precies de sterkte is, geen idee, dus aan onze dosering zul je niet veel hebben. Het is een tinctuur, geen idee of daar verschil in zit.

ok, wat kost zon flesje dan? Vind de homeopathische middeltjes best duur...flesje van 16 euro waar je nog geen maand mee doet....als puur herny niet werkt zit ik aan cox compositum te denken, maar das ook 3ml op een dag a flesje van 100ml van 40 euro...tja...dan toch maar kijken of ik gewoon duivelsklauw/boswelia en misschien nog iets bij de tuinen kan krijgen.

inmiddels wel de groenlip van aniforte besteld...en visolie kreeg hij al...

ik ben volgedne week een weekje met mijn bewoners op vakantie, en mucho gaat naar zijn oppas....schrikbarend hoeeveel flesjes ik uit de keukenla en vn de plank pak...bijna een koffer nodig voor zijn supplementen en andere hulpmiddelen:)
#3021177
Vergeet niet dat het altijd wel een aantal weken duurt voordat je effect ziet van een middel als groenlipmossel. Het werkt niet meteen de volgende dag. Ik zou het dus wel geven, in een hogere dosis. Max krijgt iedere dag 3 gram; de onderhoudsdosis voor Lunderland (vergelijkbare kwaliteit als Aniforte) is 1 gram voor een hond van zijn grootte. Op de verpakking van Lunderland staat dat je het ook als kuur kunt geven, meerdere malen per jaar, steeds voor minstens acht weken. Dat geeft al aan dat het geen middel is dat van vandaag op morgen werkt.
#3021187
Wat het kost weet ik nog niet, ik moet de factuur nog krijgen. Het is in ieder geval een groot flesje, hier zullen we lang mee kunnen doen. En als het werkt, dan gaat het de cortaphen vervangen en dat scheelt ook weer. Als ik het weet laat ik het wel even weten.
#3022178
Kaela schreef: De duivelsklauw is een schokkend 10,95 voor 100 ml en we geven 20 druppels per dag.

Dat valt wel in de categorie goeiekoop  :biggrin2:. Nu nog hopen dat het gaat werken!
ja haha..das zeker ok...kun je toch een paar maanden mee vooruit!
Volgende week, na mijn "werkvakantie"op bezoek bij de acupuncturist, eens kijken of zij daar dingen over weet. De DA raadt nl alles van puur aan, en degene die bioresonantie doet, doet meer met groenlip en krill.

maar eens rustig afwachten hoe het komende weken gaat, anders ga ik inderdaad kijken naar duivelsklauw en boswelia naast de groenlip.

Dank voor je bericht!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door