Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3017383
Onze Saarloospup maakt er een potje van (of wij  :-[ ) De eerste keer dat we een nieuwe KVV rol open maken eet madam wel en vol smaak. De 2de portie wordt al wat meer met lange tanden en de 3de portie eet ze gewoon niet meer.. 4x per dag voeren is me nog niet gelukt of ik nu de portie klein of groot maak. Soms eet ze maar 2x op een dag, als ik het de volgende ochtend dan weer aanbied loopt ze gewoon weg. Ze heeft echt wel honger want als je haar dan iets geeft (bijv. bij een training) dan eet ze bijna je vingers er bij op.

We voeren normaal (ik weet dat jullie dit niet willen horen  :-X ) geperste brok met KVV, ik heb het zonder brok gevoerd en zelfs dan eet ze het niet als ik dan brok neer leg eet ze wel een paar kleine happen brokken  :-\ (snappen jullie het nog)

Ik had kippen nekken als snack gekocht, dat gaat er echt in als koek, barfen zit er echt niet in. (geen ruimte voor een grote vriezer en het is ons gewoon te duur  :'( ) ze woog maandag 7,1 kg en ze is aankomende maandag 11 weken oud. De kippennekken krijgt ze niet iedere dag dus het is niet als of ze weet dat als ze nu niet eet ze wel iets anders krijgt. (Ik haal de bak na 10 min weer weg maar het maakt ook niet uit als ik hem direct weg haal als ze weg loopt. Ik bied het wel meerdere malen per dag aan. Er gaat kostbaar vlees zo de vuilnisbak in en dat vind ik heel erg zonde.

Nu mijn uit eindelijke vraag, hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Vol houden (De aanhouder wint?) Meer kippennekken gaan voeren (en hoeveel mag ze er per dag) *dat zou ik sowieso wel graag willen weten*

Liefs S.

P.S. We voeren al meerdere smaken maar wel per rol. *Dus 1 op en dan pas een nieuwe* Ik heb er 2 geopend en dan om en om gevoerd maar ook dat was geen groot succes...
Laatst gewijzigd door Saartje-88 op vr 07 nov 2014, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3017422
Ik heb 2x een ander merk geprobeerd en toen heb ik de rest van de dag een spugende hond gehad  ??? :(
Ik voer nu Naturis en dat lust ze (de eerste keer) erg graag. Bij het andere merk deed ze precies het zelfde
alleen hielt ze het dus niet binnen. (Carnibest & het andere merk weet ik zo even niet)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3017431
11 weken, dan zou 2x per dag al best kunnen. Zoals ik het lees herkent ze het dus niet als voer, aangezien ze de brok wel eet. Ik zou de kvv even iets aantrekkelijker proberen te maken door er wat gekookt/heet water overheen te gooien zodat er een wellicht wat aantrekkelijker lucht vanaf komt.  Ik zou niet meer kipnekken gaan voeren, dat is te eenzijdig. Dan zou ik ipv daarvan een lepeltje kvv aanbieden.

Kan natuurlijk ook nog zijn dat ze de door jouw gekozen kvv niet te vreten vindt.

Aangezien ze wel snackt e.d.lijkt het toch een kwestie van volhouden.
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3017452
Ze is afgespeend op KVV en brok dus ze zou het moeten kennen . Het is niet dat ze het niet lust zo als bij de zalm. (Die at ze gewoon niet) de rest eet ze vol smaak de eerste keer. Daarna bijna niet meer.  Misschien te veel op een dag maaR dan zou ze zich niet zo gulzig op gedroogde kipfilet moeten stortten. 

Ik ga gewoon volhouden. Uiteindelijk zal ze toch honger krijgen en eten. Voer van een ander eet ze wel, maar als die ander haar voer op eet staat ze nog steeds bij de brokken zak van die ander te bedelen. (Of ruikt aan het vlees en loopt dan weer weg) ik denk dat ik haar grwoon te verwend heb als ik ander voer geef eet ze dat een dag en dan is het ook niet meer interessant en eet ze dat weer niet.

Afwachten maar...
Gebruikersavatar
Door Ashena
#3017466
Wat ik zelf nog zou proberen is anders de rollen doormidden doen,  dat je iets eerder kunt wisselen van smaak om het spannend te houden. Rol uurtje buiten koelkast,  doormidden en helft terug in vriezer en met andere smaak ook.  En dan kip,  rund,  kip,  rund voeren Ipv kip,  kip,  rund,  rund (bij wijze van)  misschien dat het dan spannend blijft voor haar.
Door Ruisje
#3017475
[quote="Saartje-88"]
Ze is afgespeend op KVV en brok dus ze zou het moeten kennen . Het is niet dat ze het niet lust zo als bij de zalm. (Die at ze gewoon niet) de rest eet ze vol smaak de eerste keer. Daarna bijna niet meer.  Misschien te veel op een dag maaR dan zou ze zich niet zo gulzig op gedroogde kipfilet moeten stortten. 

Ik ga gewoon volhouden. Uiteindelijk zal ze toch honger krijgen en eten. Voer van een ander eet ze wel, maar als die ander haar voer op eet staat ze nog steeds bij de brokken zak van die ander te bedelen. (Of ruikt aan het vlees en loopt dan weer weg) ik denk dat ik haar grwoon te verwend heb als ik ander voer geef eet ze dat een dag en dan is het ook niet meer interessant en eet ze dat weer niet.

Afwachten maar...
[/quote]
Je bent haar inderdaad aan het 'verwennen' en madammeke maakt daar slim misbruik van. ;) Tuurlijk moet ze goed eten, maar ik zou de gedroogde snacks niet in plaats van kvv gaan geven als ze d'r bak niet leeg heeft. Wij kregen vroeger ook geen toetje als we niet eerst onze bord leeg hadden. :biggrin2:

Hoeveel voer je totaal per dag eigenlijk? Kijk, dat ze die gedroogde snack wel opeet, zegt niets als dat 'lekkere trek' is.
Door Martine-Tom
#3017563
Ik zou strenger worden, terug naar 2 keer per dag en aanbieden....na 2 minuten niet gegeten...pech hebben en bakje weghalen tot de volgende ronde.
En mss een ander merk, zou idd zomaar kunnen dat ze dit gewoon niet te eten vind, Naturis vinden ze hier puur vergif in elk geval  :-X
Gebruikersavatar
Door PinkyPie
#3017815
Onze pup van nu 13 weken weken en 3 kg. begint ook een beetje te tutten. Ik voer hem nu 2 x per dag. Paard wilde hij vandaag niet (nog niets gegeten vandaag) en zalm haalde hij afgelopen dagen ook de neus voor op. Ik zet het idd ook dan weer terug in de koelkast. Hij is nu aan de wandel met de baas ;-) en dan bied ik het nog eens aan. Maar dan heeft hij zijn kans gehad zeg maar. Ik heb ook een vriesla vol met smaken (van de week een HaaksBarf pakket t.w.v. E 50,- gewonnen :-) en we hebben verschillende merken (Dinapet, Alaska, HaaksBarf) en smaken. Rund at hij van de week wel heel goed. Soms wil een rauw eitje erover wel helpen. Ik vind het alleen zo zonde als hij het zo lang laat staan dat ik het weg moet gooien... :-(
Door bloemetje
#3018095
vriendin van mij had vijf saarlozen. die konden ook mega zeuren met eten (barf). ik zou t dus nu meteen aanpakken en echt streng zijn! anders wordt t straks misschien ook zo een zeur en wil ze alleen nog biefstuk van de slager lol
Gebruikersavatar
Door PinkyPie
#3018773
Onze pup heeft ook echt wel voorkeur.. Paard laat hij links liggen... Eendennek ging er werkelijk als koek in vandaag.
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3019148
Ja kippennekken (die houd ik nog wel vast want die slikt mevrouw zo door) worden super goed gegeten en verteerd. Vanochtend heeft ze goed gegeten,  had een portie klaar gemaakt maar ze luste nog wel meer dus dat heb ik haar gegeven. (Ze woog gis ter 8.2 kg) ik vind haar aan de magere kant. (Miss ook omdat ik meer dikke honden ken dan normale honden) maar ik zie de ribbetjes liever niet.

Stiekem heb ik wel het idee dat ze nog honger heeft gezien ze wel gulzig is met koekjes (ik probeer haar nu ook uit gulzig koek happen betekend honger, dus nog een keer eten proberen. Niet eten is geen koekjes of andere snacks)

Gezien we het erg leuk vinden dat ze zo goed eet (de kippennekken) wil ik graag wat groters gaan proberen!  Miss dat ik mijn vriend toch kan overtuigen te gaan barfen. (Denk het niet, gezien de grote vriezer niet past en het kostbaar is maar je weet het nooit) wat kan ik dan het beste geven? Kippenpoten? Kipkarkas lijkt me nog zo groot...  :-\

Iig super bedankt voor de tips! 
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3025160
Nog steeds eet ze niet echt goed. Brok niet maar KVV ook niet. Vandaag maar een keer Farmfood KVV gehaald. Dat ga ik haar morgen voor de eerste keer geven. (Dus nog geen idee wat ze daar van vind)

Ik heb een proefverpakking van Naturis menu puppy gehad en ik heb haar nog nooit zo hard zien eten. Het ziet er uit als pate (geen vlees in te bekennen) maar ze at. Ik heb gewoon geen idee mee wat ik met het eten aan moet. Voer van een ander (brok) als of ze nooit wat te eten krijgt. Haar eigen brok (geperst maar ook de oude gebakken brok niet) vertikt ze gewoon om te eten. Carnibest geprobeerd maar dat was ook een tegenvaller. (Ik kan met mijn handen in de bak, ik kan haar aaien maar zou het misschien voernijt kunnen zijn?) Het interseerd haar dan weer niet als andere honden haar brok op eten maar ze moet en zal wat van het andere voer hebben heb ik het idee..

Ik geef haar voer, laat het max 10 min staan en haal het dan weg. Smiddags bied ik het nogmaals aan en haal het dan ook weer naar 10 min weg en savonds het zelfde. Soms eet ze over de hele dag misschien maar 100 gram andere dagen eet ze 250 /300 gram vlees maar ze kan ook gewoon 2 dagen heel slecht eten.


Iemand nog tips
Door CelineS
#3025191
Onze Shih tzu pup is nu 14 weken en die kan ook een beetje een zeikerdje zijn,vooral als het te koud is naar haar zin.Dus nu 4 sec.in de magnetron en dan eet ze het wel.Maar soms wil ze juist weer uit de hand gevoerd worden,en dan gaat wel alles op.Het zijn fases, ik heb het met alle honden gehad en het gaat wel over.Ik laat mijn pup wel tussen de andere 4 honden eten,zodat ze ziet dat er gegeten word en dat helpt ook wel.Tussendoortjes beperk ik tot 1 half koekje per dag en een half pensstaafje.Wij voeren nog wel 4x per dag.Zeker als het al een zeur is met eten dan heeft het naar mijn idee geen zin om dan 2x een grote portie neer te zetten,maar juist 4x een beetje.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3025193
Ik zou eens beginnen met 1 of 2 merken uitkiezen, en dat eens langer dan 2 dagen voeren.
Zoals ik het nu lees, voer je steeds iets anders als ze niet wil eten. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Heeft ze wel genoeg rust tijdens het eten? Of zijn er steeds mensen / honden bij? Of zijn er veel geluiden? Stress kan er voor zorgen dat ze niet wil eten denk ik.
Hoe is haar gedrag verder?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door