Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ruisje
#3019029
Vroeger thuis. Mijn vader had een volière en daar liepen ook kwartels in. Elke zomer liep daar een hele rits kuikens achteraan. Net hommels waren het. ;D
Zelf heb ik ook een paar jaar een volière gehad met een ook een koppel chinese dwergkwartels. Hele gezellige vogels. :)

Nu alleen karkassen in de vriezer... :o
Door miik
#3019032
Wij hadden vroeger een koppeltje Virginische boomkwartels in de voiliere. Erg leuke vogeltjes, behoorlijk tam, ze maken een leuk geluid. Maar ze konden ook behoorlijk luidruchtig zijn !  ;)
Door Martine-Tom
#3019079
Mijn vorige buren hadden kwartels in de volliere, ik heb ze wat vervloekt, die dingen maakten de hele nacht herrie, ben zelfs van slaapkamer gewisseld omdat ik echt geen oog meer dicht deed....

Uiteindelijk kwam ze hier boos aan de deur omdat ze dacht dat mijn kat alle kwartels vermoord had (gat in de bodem gegraven en alle kwartels dood) half uur later bleek haar eigen hond de dader te zijn, die kwam met veertjes en bloed aan zijn snuit achter haar aan gehuppeld.
Door miik
#3019133
hannabelgje schreef: Zijn die makkelijk te houden? Ik vind ze wel geinig maar wil niet veel toestanden.
Het was de hobby van mn ex, maar volgens mij wel... het waren best grote vogels- niet zoals wij ze nu aan de katten voeren, maar meer een kleine kip... 's nachts gingen ze hoog zitten, en daardoor hadden ze volgens mij wat minder last van de kou en vocht...
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3019387
Ik heb kwarteltjes gehad in de voliere (de kleintjes idd) Wat een drama... Moeders bleef maar eieren leggen, zo'n 50 per seizoen waar nooit wat uitkwam. Je moet minstens 2 dames bij 1 haan zetten werd er gezegd. Ze hebben ruim 8m2 tot hun beschikking maar pikten elkaar nog tot hersenblootliggend de kopjes in.  :-\  Ik vond het echt zielig en heb het hennetje wat overbleef dan ook aan iemand anders gegeven die nog een haantje over had.
Door Ruisje
#3019426
zhiva schreef: Ik heb kwarteltjes gehad in de voliere (de kleintjes idd) Wat een drama... Moeders bleef maar eieren leggen, zo'n 50 per seizoen waar nooit wat uitkwam. Je moet minstens 2 dames bij 1 haan zetten werd er gezegd. Ze hebben ruim 8m2 tot hun beschikking maar pikten elkaar nog tot hersenblootliggend de kopjes in.  :-\  Ik vond het echt zielig en heb het hennetje wat overbleef dan ook aan iemand anders gegeven die nog een haantje over had.
Dat is het probleem bij de meeste van die kwartels. Eieren worden in een broedmachine uitgebroed en als die kuikens groot zijn weten ze van ze lang zal ze leven niet meer hoe je een gezin moet stichten. ;) Jaren later, generatie op generatie uit de broedmachine en de arme dieren weten niks meer. :(
Door kakocavi
#3019437
Ruisje schreef: Dat is het probleem bij de meeste van die kwartels. Eieren worden in een broedmachine uitgebroed en als die kuikens groot zijn weten ze van ze lang zal ze leven niet meer hoe je een gezin moet stichten. ;) Jaren later, generatie op generatie uit de broedmachine en de arme dieren weten niks meer. :(
Eigenlijk moet je er dan een zijdehoender bij nemen. Die hebben een enorm moederinstinct en gaan op elk ei zitten dat ze tegenkomen. En ze zijn heel sociaal naar mens en dier en makkelijk tam te krijgen. En ze zijn enorm sterk qua gezondheid en hebben weinig nodig om van te leven.

Als ik ooit vogels zou nemen, dan worden het zijdehoenders  :smitten:
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3019447
Zijdehoentjes lijken mij ook geweldig! Maar we hebben de voliere inmiddels verkleind omdat er nog maar 2 vogeltjes zijn en Babs het nijn. En daar vind ik de ruimte dan weer veel te klein voor nu (2m2)
Door Lizzy
#3019536
Mijn buren hebben kwartels. Volgens hen niet samen te houden met kippen. De haantjes maken giga veel lawaai en die is onlangs dus in de kwartelsoep beland...... Ze zijn wel leuk moet ik zeggen! Wij hebben er hier eens een in de opvang gehad, eventjes. Super tam leuk diertje om mee te maken!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door