Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door esther
#3015
Deze week ga ik proberen om ze maar 1 keer per dag te voeren. Ginger gaat op dit moment zo goed, ze eet zo graag (is altijd anders geweest) dat ze met twee keer een half portie per dag gewoon geen genoegen neemt... Even aan kijken dus hoe dit gaat, en anders gewoon weer op de twee keer per dag...

Maandag hebben ze gehad...

Ginger = 300 gram bibi natuurmix met 125 gram fytomix
Scooby = 700 gram bibi natuurmix met 125 gram fytomix

Dinsdag hebben ze gehad...

Ginger = 300 gram rundergehakt
Scooby = 500 gram rundergehakt

Ieder met 150 gram mix prutje van...

Noten, andijvie, wortel, appel, banaan, bloemkool, peterselie, knoflook, gember, selderij blad, gember, biogarde en een schep hutekase

Woensdag krijgen ze...

Ginger =  400 gram bibi
Scooby = 600 gram bibi

Donderdag krijgen ze...

Ginger = 300 gram vuile pens met 100 gram rijst
Scooby = 700 gram vuile pens

Vrijdag krijgen ze...

Ginger = 300 gram bibi
Scooby = 700 gram bibi

Zaterdag krijgen ze...

Ginger = 300 gram vis mix (kabeljauw, sardientje, zalm)
Scooby = 600 gram vis mix (kabeljauw, sardientjes, zalm)

Vers en heel !!!

Daarnaast krijgen ze nog een toetje van biogarde met geparkte banaan....

Naats dit alles krijgen ze tussendoor, stukjes kaas als beloning, Ginger af en toe een boterham, en 3 keer per week visolie capsules...
Door ine
#3016
Ik ben geen barfster (nog niet), maar ik mis de zondag, en op die 2 dagen, dat ze geen bibi krijgen, krijgen ze dan geen botjes?
Oeps, dit is geen aanmerking hoor, maar een opmerking en vraag!! ;)
Ben benieuwd!! :)
Door esther
#3017
Klopt...

De zondag gaat deze week een vasten dag worden. We gaan een heerlijke lange wandeling maken...Mijn ervaring is dat mijn honden na zo'n lange inspannende dag alles eruit kotsen, ook al hebben ze al twee uur stil gelegen ofzo. Ben het er vergeten bij te zetten, dus vandaar...

Nee ik geef zelf ook nog geen botten. Binnenkort wil ik de eerste kippennek gaan geven. Ik dacht zelf dat ik ze voor deze twee dagen geen extra calcium preparaat nodig hadden  :-[ Of is dit wel zo? Ik heb gistocal staan (eigenlijk voor mijn hagedissen, whahaha)
Door ine
#3018
Esther, ik heb even geen idee. Maar daar Bibi kompleet is, lijkt het me, dat je zeker 1x per week een bot zou moeten geven, om de rest ook kompleet te maken.
Maar Lizzy zal nog wel reageren, dus wacht maar af! ;)
Door Lizzy
#3020
Hoi Esther, je zou deze dagen een half tot 3/4 theelepeltje gemalen eierschil (tot poeder gemalen) kunnen toe voegen aan het gehakt en de pens (pens kan iets minder - 1/2 is genoeg. Pens bevat iets meer Ca). Als je op deze dagen ook kippennek gaat geven (en later mogelijk andere botten), dan kun je de eierschil weer laten vervallen!
Groetjes, Lizzy
Door esther
#3021
Thanx Lizzy...

Ow ik vind het zo leuk worden !!! Ik zie hoe mijn honden veranderen, met hoeveel smaak nu vooral de kleinste eet, hoe veel meer mooier ze worden...

Ow ken het gewoon niet genoeg zeggen, maar ben zo blij dat ik dit forum heb gevonden  :-*

Scoob, de golden met huidaandoeningen en granen allegie ziet er veel mooier uit. Valt heel langzaam maar zeker af. Zijn huid is gezond, geen schilfers, hij word weer zacht en het dode haar laat allemaal los. Hij gaat gewoon eindelijk weer eens glimmen...

Ginger eet nu echt met smaak en heel haar bak leeg. Langzaam maar zeker komt ze aan en ook zij zit beter in dr vacht en glimt meer.

Als ze zien dat ik eten voor ze ga klaarmaken bestormen ze zowat de keuken en blijven zitten voordat ze toe mogen happen word steeds moeilijker. Nadat ze klaar zijn gaan ze standaar ook nog even bij elkaar in de bak kijken of die wel echt leeg is...

Heerlijk gewoon !!!
Door Lizzy
#3022
Hoi Esther, cool zeg! Ik ben blij dat jij en jouw honden zo genieten van verse/rauwe voeding! Toppie! DAT is nou precies waarom we dit forum hebben :D!

Wanneer je vaker zelf samen wilt gaan stellen, dan denk ik dat het goed zou zijn wanneer je inderdaad iets gaat doen met bot. Kippennekken zijn goed om mee te beginnen. Die zijn lekker zacht!

En, verder is het altijd goed om zoveel mogelijk af te wisselen en vooral die voedingsmiddelen te gebruiken die niet/nauwelijks in het verslees zitten. Dus, 1 keer per week vis: hartstikke goed! Spiervlees: super! Wanneer je vaker zelf samen gaat stellen zou je ook kalkoenvlees, lamsvlees, geitenvlees, konijn, etc. kunnen gaan geven!

Succes en veel plezier en houd ons op de hoogte, OK?
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door