Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Thea
#3018329
Bency is aan de riem een zeer agressieve hond naar andere honden aan de riem. :'(
Dus hij heeft hier in de flat een snuitje om en natuurlijk zijn tuig.
Nu stond ik net voor de lift (2 meter ervan af) lift komt mensen met 2 kleine hondjes komen eruit.
Bency gaat uit zijn plaat. ik duw hem tegen de muur. En op onbegrijpelijke reden stap hij uit tuig en snuit verlies hij ook. Vlieg op 1 zo n hondje af. ik roep NEE. Hij kijkt me aan en loop een stukje verder van hondje af. Ik kon hem zo bij zijn nek pakken en een hoek in sturen. Hij bleef heel rustig en ik kon tuig weer aandoen en mensen liepen naar buiten.
Hoe stom het mss ook klink maar ik heb hem geprezen dat het zo n knappe hond is. ;D
En dus eigenlijk was ik toch weer trots op hem. ;)

Ik vind het heel vervelend dat hij alleen zo aan de riem reageerd. Iedere dag lopen we ongeveer 1 1/2 uur en is hij daar zeker een uur los van en is er niets aan de hand. Al doet een andere hond lelijk en ik zeg NEE doorlopen loop hij ook gewoon door.
Ik blijf erop trainen aan de riem en soms gaat het al iets beter, maar geloof nooit dat het ooit helemaal over gaat??? :-\
Door bloemetje
#3018337
Op t moment dat je nee riep was hij toch los  :P ::)

T lag misschien aan de situatie,  t andere hondje, zijn baasje waardoor hij er nu voor koos te luisteren. Wat was er anders dan anders?
Gebruikersavatar
Door Thea
#3018344
bloemetje schreef: Op t moment dat je nee riep was hij toch los  :P ::)

T lag misschien aan de situatie,  t andere hondje, zijn baasje waardoor hij er nu voor koos te luisteren. Wat was er anders dan anders?
Dat hij helemaal los was geen riem niks meer aan zijn lijf.
En mss omdat  het andere hondje ook niets deed. Baasje trok hem wel ff weg, maar zodra ze zag dat Bency niets deed bleef zij ook rustig staan. ;)

Je merk op zo n moment dus dat zodra hij helemaal los is van mij (ons) en het commando Nee krijg  agressie gelijk weg is.
Ik zou haast willen dat ik hem altijd overal los kan laten ;D.
Maar ja dat zou ik nooit durfen en de bekeuringen stromen dan denk binnen ::)
Door Lexus-me
#3018428
Ik wou net als Kaela zeggen 'BAT-training'.

Mijn kleine hond doet precies het zelfde, ook aan de riem valt ze uit naar alle honden, los gaat het veel beter (niet perfect)...
Ik heb haar (samen met mij) opgegeven voor de BAT-training in Zwolle die in januari begint... hoop echt dat het gaat helpen!!
Gebruikersavatar
Door Thea
#3018433
Kaela schreef: BAT Training!

http://www.moniquebladder.nl/bat-voor-h ... uitvallen/

En nee, ik heb geen aandelen  ;D

Overigens vind ik op zo'n moment je hond prijzen volkomen logisch, hij heeft op dat moment gedaan wat je wilde!
Heb gekeken maar a) is veels te ver bij ons uit de buurt en B) op het moment ook te kostbaar.

Wat ik via de filmpjes begrijp is om hem te wennen aan een lange lijn en zelf te laten snuffelen ect en dan evt kijken wat er gebeurt als er een hond (aangelijnt) aankomt. Want zodra andere hond los is is er ook niets aan de hand. Het is echt alleen als beide vast zitten.
Ik ga buiten ook zoveel mogelijk aan andere kant lopen. Soms is 5 meter genoeg en soms is de andere kant van de weg  nog te kort :-[

En ja ik vond ook heel normaal om hem te prijzen, maar kan me voorstellen dat bv die mevr dacht nou wat hij eerst deed was niet goed. Maar ik denk dan ach dat is hij alweer vergeten hihi

En ja ik zal denk nooit een hond loslaten lopen al luisteren ze nog zo goed in woonwijken en waar (drukke) autowegen zijn.
Trouwens zelfs niet bij een fietspad. Hebben het hier in 2 weken tijd 2 x zien gebeuren dat scooterrijders onderuit gingen door loslopende hond. Dus dat baasjes niet goed genoeg oplette, :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3018443
Thea schreef: Heb gekeken maar a) is veels te ver bij ons uit de buurt en B) op het moment ook te kostbaar.
Ze geeft ook lezingen, die zijn goedkoper en ze komt op veel locaties dus mogelijk ook dichterbij.

Wat je bij BAT doet is onderzoeken op welke afstand je hond welke prikkel aankan. Die afstand is vaak veel groter dan je zelf denkt en voor het uitvallen verteld je hond jou allang op allerlei manieren dat hij het spannend vindt. Door daarmee aan de slag te gaan, kun je uiteindelijk de afstand die de hond nodig heeft tot de prikkel steeds meer gaan verkleinen zonder dat je hond uit gaat vallen.

Het lijkt me in ieder geval van belang dat je leert waarom je hond het doet en dát er iets aan te doen valt. Er zijn meerdere oplossingen mogelijk hoor, BAT is niet per see de enige optie. Maar ik vind BAT wel een hele mooie manier van werken.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3018452
Ja meestal merk ik aan Bency dat er bv een hond in de buurt komt. Hij gaat dan blazen en kop en neus omhoog of met achterpoten vegen.
Maar soms is het ook echt uit het niets. Zoals vanmiddag ik stond gewoon lekker zijn oortje te kriebelen terwijl we stonden te wachten op de lift ???

Sommige honden wil hij echt op zo n moment vermoorden. Maar er zijn ook honden die hij gewoon wel erg leuk vind en dan doet hij niets.
Kennissen van ons hebben een puppy van denk noggeen  kg. Eerste x dat hij beestje zag begon hij ff lelijk. Maar hun kennen BEncy ook goed en ze begon gewoon tegen Bency te praten.  Ik zei ook gelijk  dat is Fennie met lief hondje. Pup had ze wel vast ff want ja 1 hap en pup zag je nooit meer. Maar doordat hij merkte dat zei het was vond hij pup ook lief en doet hij zachtjes . Nu zoekt hij bij die flat steeds of hij ze ziet en dan is ie helemaal vrolijk ;D

Het is een hond met gebruiksaanwijzing en sommige vinden echt dat hij vreselijk vals is. Mijns inzien is het onzekerheid en beschermend naar ons toe.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3018485
Thea schreef: Ja meestal merk ik aan Bency dat er bv een hond in de buurt komt. Hij gaat dan blazen en kop en neus omhoog of met achterpoten vegen.
Maar soms is het ook echt uit het niets. Zoals vanmiddag ik stond gewoon lekker zijn oortje te kriebelen terwijl we stonden te wachten op de lift ???

Sommige honden wil hij echt op zo n moment vermoorden. Maar er zijn ook honden die hij gewoon wel erg leuk vind en dan doet hij niets.
Kennissen van ons hebben een puppy van denk noggeen  kg. Eerste x dat hij beestje zag begon hij ff lelijk. Maar hun kennen BEncy ook goed en ze begon gewoon tegen Bency te praten.  Ik zei ook gelijk  dat is Fennie met lief hondje. Pup had ze wel vast ff want ja 1 hap en pup zag je nooit meer. Maar doordat hij merkte dat zei het was vond hij pup ook lief en doet hij zachtjes . Nu zoekt hij bij die flat steeds of hij ze ziet en dan is ie helemaal vrolijk ;D

Het is een hond met gebruiksaanwijzing en sommige vinden echt dat hij vreselijk vals is. Mijns inzien is het onzekerheid en beschermend naar ons toe.
Het zou ook kunnen (en dat kan ik niet beoordelen vanachter mijn beeldscherm!) dat Bency gewoon hartstikke bang is. Angst is de voornaamste reden voor honden om uit te vallen. En aangezien Bency het gedrag nogal pittig en al heel lang laat zien zonder verbetering (je hebt het al vaker gemeld in berichtjes), zou ik het niet onwaarschijnlijk vinden dat ie heel erg bang is. En persoonlijk zou ik daar snel iets aan willen doen, ook al kost dat moeite en geld.

Natuurlijk deed hij dat vanmorgen vanuit het niets. Hij heeft die honden neem ik aan niet aan zien komen? Dan hij schrikt zich de blubber en komt het uit het niets.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door