Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3017617
de KVV is inmiddels besteld en komt hopelijk nog aanstaande maandag binnen, zo niet dan komt het die week daar op :) pup lief heeft net iets te kauwen gehad, een simpel botvormig ding van de supermarkt. In het begin leek hem dit niks maar na een tijdje werden de injectienaaldjes erin gezet en is hij mooi lang zoet geweest :) maar dit moet natuurlijk ook gezonder kunnen net als met KVV en brok!

Wat geven jullie zoal als snack waar ze lekker een tijdje op kunnen kluiven, wat ook een beetje pup verantwoord is? :) hertengewei is vaak veel te hard lees ik. Een site die erg veel aanbied is alsa-nature.nl (ervaringen?). Net als met KVV is ook hierin de keuze enorm en advies is altijd welkom :) zal binnenkort eens een album openen (als dat kan) voor de pluizenbol :)
#3017863
Supermarktspul was inderdaad niet meer de bedoeling om te halen :) vandaag met puppycursus intro is verteld dat ze al prima op een runderbot met een beetje vlees kunnen knagen. Ik lees dat hier nergens terug, is dit mogelijk of is dit nog te heftig voor een pup en kan je beter wat anders pakken? Varkersoren en rundersnuiten enzo zie ik ook wel eens voorbij komen.
#3017873
Appie krijgt pensstaafjes, gedroogde kippennekjes of dentalsticks als snack (2x pd, na de middagwandeling en de laatste ronde).... Een paar maanden geleden had ik ook nog oa runderoren/varkensoren, kippenpoten (wit en bruinig) en nog een aantal dingetjes..... We wisselden die af..... Maar die moest ie allemaal niet meer, dus ik heb het bij pensstaafjes/kippennekjes en dentalsticks gehouden....... Miss dat ik weer eens iets anders ga proberen, maar Appie is erg selectief...... Had ie vrij snel eigenlijk al dat ie bepaalde snacks niet moest......
Door Martine-Tom
#3017914
MarkK schreef: Supermarktspul was inderdaad niet meer de bedoeling om te halen :) vandaag met puppycursus intro is verteld dat ze al prima op een runderbot met een beetje vlees kunnen knagen. Ik lees dat hier nergens terug, is dit mogelijk of is dit nog te heftig voor een pup en kan je beter wat anders pakken? Varkersoren en rundersnuiten enzo zie ik ook wel eens voorbij komen.
Lekkere cursus  ::)
Runderbot is per definitie een nogo...tenzij je wil dat je hond zijn tanden vroegtijdig breekt of afslijt  :P

Verder zijn er al heel wat tips gegeven zag ik  ;)
#3017928
Denk dat ik te jong ben voor de uitspraak "Schoenmakers hebben verstand van leesten.", zeg mij niks :P op de cursus voeren ze hun australian shepherds wel die runderbotten waar vaak nog een beetje vlees aan zit. Het is wel de bedoeling dat hij nog ff van zijn tandjes kan genieten :P bedankt voor de tips verder :) ga eens kijken wat we waar kunnen verkrijgen en wat meneer zint :P
#3018368
MarkK schreef: Denk dat ik te jong ben voor de uitspraak "Schoenmakers hebben verstand van leesten.", zeg mij niks :P op de cursus voeren ze hun australian shepherds wel die runderbotten waar vaak nog een beetje vlees aan zit. Het is wel de bedoeling dat hij nog ff van zijn tandjes kan genieten :P bedankt voor de tips verder :) ga eens kijken wat we waar kunnen verkrijgen en wat meneer zint :P
Runderbotten zijn gewoon te hard, ook voor volwassen honden en ervaren barfers. Hun kiezen kunnen erop afbreken, en als ze het toch (deels) wegkauwen kan het tot verstoppingen leiden, runderbot verteert heel slecht.

Hier krijgen ze als snack doorgaans gedroogde konijnenoren. Maar daar doen ze niet lang mee hoor. Zeg maar kort. Misschien is voor de pup geelhaar een goed idee. Dat is nekpees van het rund. Dat kan je zelf drogen, of gedroogd kopen. Maar als je koopt let dan wel op dat het door iemand hier zelf gedroogd is, en dat het niet uit China of zo komt. Dan zit er weer allemaal troep in. Maar ik denk dat een pup best wel een tijdje zoet is met geelhaar.
;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door