Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3018330
Hebben jullie ook van die dingen die je niet kunt eten, maar soms toch eet en wat dan zo goddelijk lekker is :P Ik verdraag geen lactose, maar soms, een flinke lepel slagroom op een toetje, of een stukje kaas, oef oef, wat is dat genieten! Als ik toch een genie in een bottle had :P
Door Martine-Tom
#3018333
Ja helaas veel teveel  :-\
Ui, tauge, kaas, chocolade, alles wat uit frietvet komt, varkensvlees...
Opzichzelf gaat bijna alles nog wel, maar als ik een frietje met frikandel eet en ik eet er savonds nog chips of chocolade bij dan gaat het finaal fout...en toch kan ik het af en toe niet laten  :P
Door Martine-Tom
#3018334
Oh zie nu pas dat je in de fokkershoek zit..had vast in de bar gemoeten  :biggrin2:
Door Esther Q
#3018336
Hahaha, en ik zit net een topic te lezen en dacht: 'dat is toch meer iets voor de fokkershoek' :biggrin2: Ja, was in de bar bedoeld...
Door Nadia
#3018342
Ik mag gelukkig alles eten. Enkel op het moment Ivm de borstvoeding geen alcohol. Die mis ik niet. Op advocaat na. Daar hunker ik al vanaf de zwangerschap naar.
Door essie
#3018345
Esther Q schreef: Hebben jullie ook van die dingen die je niet kunt eten, maar soms toch eet en wat dan zo goddelijk lekker is :P Ik verdraag geen lactose, maar soms, een flinke lepel slagroom op een toetje, of een stukje kaas, oef oef, wat is dat genieten! Als ik toch een genie in een bottle had :P
Weet je dat er lactase pillen te koop zijn?
Mijn dochter en ik zijn lactose-intolerant, maar gebruiken af en toe kerutabs en kunnen dan alles eten.
Is echt super hoor, zeker met uit eten of bij andere mensen eten.
Door Esther Q
#3018347
essie schreef: Weet je dat er lactase pillen te koop zijn?
Mijn dochter en ik zijn lactose-intolerant, maar gebruiken af en toe kerutabs en kunnen dan alles eten.
Is echt super hoor, zeker met uit eten of bij andere mensen eten.
Oh, echt? Nee, dat wist ik niet!
Door sella
#3018352
Mijn moeder gebruikt ook al jaren kerutabs.
Zeker als je ergens anders gaat eten, dan ben je vaak de klos en ze werd er zo ziek van.
Nu met de kerutabs kan ze eens een advocaatje met slagroom nemen of gewoon een stukje appeltaart.
Door Borke
#3018355
Esther Q schreef: Oh, echt? Nee, dat wist ik niet!
Klopt, helpen goed.
Ook in een klein handig meeneemblikje wat je in je jas kan bewaren!
Door essie
#3018369
Borke schreef: Klopt, helpen goed.
Ook in een klein handig meeneemblikje wat je in je jas kan bewaren!
Dat is disolact. Die heb ik tenminste in een blikje zitten .
Wij gebruiken het alle 2, kerutabs en disolact.
Kerutabs bij kleine hoeveelheden lactose en disolact bij slagroom en ijs.

Esther, als je googled vind je ze zo denk ik.
Bestel het altijd online.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3018371
Er gaat een wereld voor me open.
Ik ben ook lactose intolerant, én eigenwijs  ::)

Die tabletten, neem je die tegelijk met de lactose die je eet?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3018373
Esther Q schreef: Oh, echt? Nee, dat wist ik niet!
Ik heb ze voor Eddie ook en als hij ze gebruikt kan hij idd met mate (af en toe) wat lactose verdragen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3018374
Kim_S schreef: Er gaat een wereld voor me open.
Ik ben ook lactose intolerant, én eigenwijs  ::)

Die tabletten, neem je die tegelijk met de lactose die je eet?
Ja ervoor of tijdens. Te koop bij de DM Kim: Das Gesunde Plus Laktase Kapseln 60 stuks voor (volgens mij) 1,99...... Esther als je wilt haal ik een paar doosjes en stuur ze op naar je.

http://www.dm.de/de_homepage/dasgesunde ... pseln.html
Door essie
#3018375
Ja, tegelijk. 1-3 per keer,  en je moet zelf inschatten hoeveel je er nodig hebt
Ik bestel altijd per 300 pillen (gratis verzenden dan :D) en doen daar denk ik 2/3 maanden mee.

Maar worden soms ook wel makkelijk met de pillen gebruiken.

In de pillen zit lactase, dat is precies het stofje dat je nodig hebt om de lactose af te breken.
En dat is wat je lichaam niet zelf aanmaakt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door