Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3018115
Verliefd tussen haakjes ja, want ik weet wel dat het niet verliefd is, maar krijg er geen beter woord voor gevonden.

Gijs is nu inmiddels ruik een week aan het huilen 's nachts en onrustig. Met vlagen ook overdag, zoals nu. Vanaf dinsdag gaf ik hem bach druppels, woensdagnacht voor het eerst weer een nacht doorgeslapen. Donderdagnacht ook, en vrijdagnacht weer huilen. Vandaag ook erg onrustig, en soms stopt hij gewoon niet met huilen al zit ik naast hem.

Ik snap dat het gedrag is, maar ik woon ook in een rijtjes huis, en een newf heeft een aardige klankkast natuurlijk. Afgelopen week al veel meer met hem gelopen dan normaal, naar het bos waar toch wel minder hondenluchtjes zijn dan op de uitlaatstrookjes hier.

Vandaag heeft hij ook zijn eten niet op, en het stukje brood met bach druppels eet ie ook niet meer. (Kan ik de druppels zo in zijn bek doen?)

Hoe hiermee om te gaan? Spreek hem toe als hij huilt, maar ik vraag me af of dat juist niet meer onrust veroorzaakt (want ooooh nu is mijn baas ook nog kwaad!)

Toen hij afgelopen donderdag even zijn rust gevonden had was hij ook echt moe. Hangende rode oogleden...helemaal afgetobt.

Afgelopen woensdag ben ik met hem naar de dierenarts geweest en die verklaarde hem verder gezond.

Ik had dit ook al in Wat heb je enz. gezet maar wellicht lezen er hier nog meer mensen met goede ideeën mee.
Ik heb in Wat heb je enz ook al tips gevraagd, en daardoor oa met bach gestart, maar wellicht lezen er hier nog meer mensen mee met goede ideeën.
Door sella
#3018119
Ja je kan de druppeltjes zo in zijn bek doen.
Maar ik zou toch overwegen om puur geslachtsdrift en hopcapsules voor hem te halen.
Daar heb je nu niet veel meer aan met deze loopse lola, maar mogelijk wel om de scherpte er in de toekomst af te halen.
Maar met steekje los en castreren in een zin ben ik je even kwijt.
Dit gedrag is voor de reu ook niet fijn, ik heb er 2 reuen volledig van het padje van zien raken, tot en met angstig aan toe.
Ik ben blij dat ik die reuen heb laten castreren. De rust in de kop dat is voor mij ontbetaalbaar gebleken.
die castraten vacht tja, dat moet dan maar, de rust in de kop is voor mij belangrijker.
Shay is juist een hond die ik niet castreer omdat hij juist onzeker is en dan lijkt me castratie juist tegenwerken, hij is heel vocaal alleen niet met loopse lola's
Door Martine-Tom
#3018120
Heb je ooit wel eens een GT ingeschakeld?
Misschien is dat een idee, die kan dan misschien wat met je meedenken in hoeverre het "een steekje los" is en hoeveel ervan hormonaal is...
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3018121
Lastig  :-\

Ik zou de druppels gewoon zo geven. Zo te lezen helpt het wel wat.
Ook zou ik niet boos worden, volgens mij geeft dat inderdaad nog meer stress en onrust voor hem. Hoewel ik ook heel goed begrijp dat hij niet dag en nacht kan huilen als je ook nog buren hebt  :-X

*Kim is heel blij met geen buren*

Is hij wel echt echt echt verliefd? Ik vind het zo raar dat hij van het ene op het andere moment zo van slag is. Of zijn er inderdaad loopse teven in de buurt?
Castreren zou ik met een onzekere hond ook niet gauw doen. Dan misschien eerst een implantaat proberen.
Door eelke
#3018122
Kan ik toelichten :)

Gijs had altijd al een steekje los zeg maar. Maar hij heeft voorheen nooit omgekeken naar een teef uberhaupt. Ja, een keer heeft het interesse gehad in een gecastreerde teef, op oudjaarsdag 2 jaar geleden. En dat weet ik nog zo goed omdat het echt de enige keer was. Hij heeft naast net nog niet, of net niet meer loopse teven gestaan en reageerde er niet op.

Wel heel veel andere dingen die niet relaxt aan hem zijn. Hij is angstig. Voor paarden, kinderen, geluid, soms voor mensen (soms is er dan een aanleiding, soms ook echt niet. Ik weet niet of Vivianne hier nog meeleest maar op haar reageerde hij ook eens heel zenuwachtig, terwijl zij toch ook echt wel een hondenmens is) en aan de luchtjes licht het denk ik ook niet want hij is ook regelmatig meteen in love met een hele boel mensen met honden. Hij was als de dood voor het pupje van mijn zusje van 1,8 kilo. Als hij door het klepraamje boven de deur naar buiten had gekunnen had hij het gedaan.

Hij heeft verlatingsangst (gehad? Hij kan nu een paar uur alleen zijn, samen met Joep). In het bos moeten we bv niet bedenken dat mijn vriend en Joep een ander pad in lopen want dat is PANIEK.

Hij is zenuwachtig en kan compleet 'over de zeik' raken. Met heel veel dingen gaat het inmiddels een stuk beter / ik ken m inmiddels en weet er mee om te gaan.
Aan de andere kant kan hij wel 'bullebakken'; als hij merkt dat een andere hond bang is gaat hij opjagen en jennen. Mij heeft hij al een aantal keer gebeten om echt niet heul boeiende dingen zoals niet naar binnen willen als hij buiten ligt.

Ik vind hem geen stabiele hond en ik ben als de dood dat dit allemaal verergerd, mannelijke hormonen brengen toch ook nog wel iets van dapperheid met zich mee zeg maar, en die kan hij meestal goed gebruiken.
Door eelke
#3018125
Kim_S schreef: Lastig  :-\

Ik zou de druppels gewoon zo geven. Zo te lezen helpt het wel wat.
Ook zou ik niet boos worden, volgens mij geeft dat inderdaad nog meer stress en onrust voor hem. Hoewel ik ook heel goed begrijp dat hij niet dag en nacht kan huilen als je ook nog buren hebt  :-X

*Kim is heel blij met geen buren*

Is hij wel echt echt echt verliefd? Ik vind het zo raar dat hij van het ene op het andere moment zo van slag is. Of zijn er inderdaad loopse teven in de buurt?
Castreren zou ik met een onzekere hond ook niet gauw doen. Dan misschien eerst een implantaat proberen.
Druppels net inderdaad zo gegeven, lastig doseren dan wel...  :-\

Loopse teven....ik gok maar dat er altijd wel iets loops is hier in de buurt. Woon in een woonwijk vol met rijtjeshuizen en labrador's (en heel veel andere rassen, maar even voor de beeldvorming ;-) )
Maar inderdaad raar, Gijs reageerde dus eigenlijk zo goed als nooit. Soms een beetje klappertanden bij een luchtje. Nooit puspiemels ofzo...
Martine-Tom schreef: Heb je ooit wel eens een GT ingeschakeld?
Misschien is dat een idee, die kan dan misschien wat met je meedenken in hoeverre het "een steekje los" is en hoeveel ervan hormonaal is...
Ja dat zou ik inderdaad eerst doen! Maar vind dat nu zo snel, zo de eerste keer. En ik wil graag weten wat ik nu kan doen, want ik voel me enigszins een beetje wanhopig, al probeer ik zo veel mogelijk relaxt te doen.


Raar ook dat de altijd hitsige Joep nergens op reageert.
Door Martine-Tom
#3018126
Ik zou juist nu een GT inzetten, nu is het nog niet uit de klauwen gelopen, en als er iets bij te sturen is ben je er vroeg bij  ;)
Door Borke
#3018127
Bel eens met Sita vd Munnik: www.homeo-natura.nl
Op de site staan de tijden dat je haar kan bereiken.

Zij heeft mij meermalen met gedragszaken kunnen helpen, zowel met katten al met honden, daar waar de DA het ook niet wist.

Borke ging opeens huilen,hormonen.
Hij was verder heel stabiel, maar dat gehuil in de nacht is niks.
Medicatie van haar en binnen 24 uur was het over, ongelofelijk...
Die vrouw is echt geweldig!
Met Sofi helpt ze mij ook fantastisch  8)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3018130
Gijs lijkt erg op Sien.
Sien heeft een 'gedoseerd' (niet teveel gekke dingen achter elkaar) leven gekregen, in duidelijke vakjes. Veel structuur dus. En niet pushen, veel lief. Dat heeft geholpen, want ze is er weer goed bovenop gekomen toen ik ineens niet thuis was en met een minimens weer terug kwam.
Bepaalde dingen gaan er niet meer uit, maar voor andere mensen is het eigenlijk een hele gewone kat.

Niet dat je daar nu zoveel aan hebt, want Gijs is een hond en ook nog eens een hele grote.
Ik denk dat een goede en lieve GT je wel iets kan bieden. Voor Sien heb ik dat niet gedaan, want voor katten is er maar weinig kennis en de kennis die er is, heb ik zelf ook wel.

Heeft Gijs een sterker gehoor dan Joep? Hier wordt al weer zo af en aan met knalvuurwerk geklapt. 
Door eelke
#3018131
Dit dus...  :-\



Bedankt voor de link Borke! Dat is inderdaad iets voor maandag. Al hoop ik nog ergens dat de bachdruppels weer even in moeten werken (het duurde vd week immers ook 2 dagen voordat die wat deden) en dat dat rust geeft.
Martine-Tom schreef: Ik zou juist nu een GT inzetten, nu is het nog niet uit de klauwen gelopen, en als er iets bij te sturen is ben je er vroeg bij  ;)
Heb je zeker ook een punt!

Oké, dan gaan we nu maar gewoon de tijd uitzitten en proberen zijn gehuil om te buigen, ipv te straffen. Ik denk dat dat het minst schadelijk is zeg maar?
Vannacht maar op de bank slapen denk ik. En morgen weer een flinke wandeling!
Door eelke
#3018134
koekje schreef: Gijs lijkt erg op Sien.
Sien heeft een 'gedoseerd' (niet teveel gekke dingen achter elkaar) leven gekregen, in duidelijke vakjes. Veel structuur dus. En niet pushen, veel lief. Dat heeft geholpen, want ze is er weer goed bovenop gekomen toen ik ineens niet thuis was en met een minimens weer terug kwam.
Bepaalde dingen gaan er niet meer uit, maar voor andere mensen is het eigenlijk een hele gewone kat.

Niet dat je daar nu zoveel aan hebt, want Gijs is een hond en ook nog eens een hele grote.
Ik denk dat een goede en lieve GT je wel iets kan bieden. Voor Sien heb ik dat niet gedaan, want voor katten is er maar weinig kennis en de kennis die er is, heb ik zelf ook wel.

Heeft Gijs een sterker gehoor dan Joep? Hier wordt al weer zo af en aan met knalvuurwerk geklapt.
Ik weet niet of hij beter hoort. Tot nu toe hebben ze zich al die jaren niks aangetrokken van vuurwerk, ze vinden het eerder leuk dan eng. Hij kan natuurlijk wel ergens van geschrokken zijn ofzo.
Al begint het huilen meestal in de vroege ochtend, niet echt een tijd dat het vuurwerk afgestoken wordt.
Door eelke
#3018137
Borke schreef: Borke heeft overigens na die ene periode nooit meer gehuild.
Maar toen had hij ieder jaar wel 2 dekkingen, misschien dat dat ook scheelt?
Ja dat schoot ook wel even door mijn hoofd bij de dierenarts; nou, hd foto's laten maken dan maar...(ik vind Gijs geen goede vader dus nee hoor)

Ik denk zeker dat dat kan schelen. Hoe oud was Borke toen hij dat voor het eerst deed, en hoe was zijn gedrag daarvoor?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door