Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathy
#3017926
Mijn reu Yuma heeft het een paar jaar super gedaan op de Homeopathie , maar deze zomer en nu is het echt prut , hij ziet er niet uit  :'(, heb nu net  een hogere potentie gehad.
Kan een hond in een keer ook een voedsel allergie er bij  krijgen ? Yuma is nu 8 jaar .
Laatst gewijzigd door Cathy op za 08 nov 2014, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathy
#3018051
tt-tjes schreef: Volgens mij kan dat wel. Heeft hij verder altijd alleen atopie gehad? Heb je iets in zijn voeding veranderd?
Hij heeft het vanaf 1 jaar , heb alleen andere merken toe gevoegd .
Door Lizzy
#3018053
Alles kan.
Ik weet niet, misschien heb je merken toegevoegd waar net iets in zit dat jouw hond niet kan verdragen? Is het een idee om even terug te gaan naar je oude vertrouwde merk?
Door Cathy
#3018073
Lizzy schreef: Alles kan.
Ik weet niet, misschien heb je merken toegevoegd waar net iets in zit dat jouw hond niet kan verdragen? Is het een idee om even terug te gaan naar je oude vertrouwde merk?
Dank voor het antwoord , heb nog liggen , zijn gelukkig wel genoeg diersoorten .

Geef ook visolie , kan ik nog iets anders geven ?
Door Lizzy
#3018074
Ik vind het lastig. Sommige honden hebben juist weer last van visolie. Ik zou even niks anders doen dan terug gaan naar je vertrouwde merk. Je moet ook niet teveel willen doen in 1 keer. Anders weet je niet meer wat wat heeft gedaan.
Door Cathy
#3018082
Lizzy schreef: Ik vind het lastig. Sommige honden hebben juist weer last van visolie. Ik zou even niks anders doen dan terug gaan naar je vertrouwde merk. Je moet ook niet teveel willen doen in 1 keer. Anders weet je niet meer wat wat heeft gedaan.
Oke doe ik .
Door Gittje
#3018187
Ergens heb ik gelezen dat van de 20 % honden die atopie hebben, er in die groep 30 % een voedselallergie hebben.

Onze Igor heeft de laatste maanden ook problemen met zalmolie. Als ik na een paar weken terug probeer om het te geven, krijgt hij binnen de 2 dagen meer jeuk. Ook met z'n vaste voeding moet ik nu meer opletten dan in de eerste helft van het jaar  :(

Onze regulieren DA heeft het altijd over een jeukdrempel, die bij elke hond verschilt en die uiteraard ook gekoppeld is aan hoeveel soort allergenen de hond allergisch is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3018227
Ik ging eens terug naar het menu waar hij het goed op deed.
Niets anders dan dat, en dan eerst kijken of het beter gaat. Als alles weer rustig is zou ik één voor één weer toevoegen wat je hebt liggen, als laatste de visolie. Misschien kom je er dan ook achter waar hij niet tegen kan.
Door Cathy
#3018248
Hope schreef: Ik ging eens terug naar het menu waar hij het goed op deed.
Niets anders dan dat, en dan eerst kijken of het beter gaat. Als alles weer rustig is zou ik één voor één weer toevoegen wat je hebt liggen, als laatste de visolie. Misschien kom je er dan ook achter waar hij niet tegen kan.
Dat ga ik ook doen , dat wordt dan enkel Degomeat .
Gebruikersavatar
Door Hope
#3018468
Cathy schreef: Dat ga ik ook doen , dat wordt dan enkel Degomeat .
Super!
Heb je verder in huis ook niets veranderd? Geen ander was- of schoonmaakmiddel, luchtverfrisser, kussen(hoezen), hondenshampoo, tussendoortjes, entingen, vlooienspul?
Misschien een overbodige vraag hoor, maar ik denk maar even mee  ;)
Door Cathy
#3018489
Entingen krijgt hij vanaf zijn eerst jaar niet meer .

De vloer heb ik een paar keer gedweild met iets wat ik vorig jaar niet gebruikt heb , ga nu maar enkel  met water doen .

Gebruik al jaren het zelfde was middel dus dat kan het niet zijn .

Ja hondenshampoo ? omdat ik het aan mijn rug ( schouder ) is hij in Aug voor het eerst naar de trimsalon geweest , hij stonk toen echt naar hond , nou ben ik echt niet voor het wassen van een hond , maar daar is hij gewassen met een goede shampoo en daarna goed door geborsteld , hij verhaarde toen heel erg , maar dat verharen doet hij nog steeds  >:( en hij zit onder de bijtplekken , letterlijk van kop tot kont  :(

Vlooienspul heeft hij in Juni 1 keer gehad , daarna niet meer , dat geef ik nu ook niet meer .

Hij slaapt in een Biabed kaal .

Ben er blij mee  dat er mee gedacht word  :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3018501
Ik ben juist wel voor wassen. Wel met een echt goede shampoo, maar je houdt de vacht vaak wel beter in conditie als er huid/vachtproblemen zijn.

Dr. Vroom (dermatoloog) adviseerd de vloeren te dweilen met vloeibare groene zeep, dat geeft geen allergische reacties zegt ze.
Kan je hem niet eens flink ontgiften met groene leem?
Door Cathy
#3018507
De vloer met groene zeep klinkt goed , Yuma is op advies van Westerhuis gewassen met groene zeep , maar dat  heeft niet echt geholpen .

Groene leem heb ik nog nooit gebruikt , ga het is opzoeken en lezen van hoe en wat .

Ik zie grof en fijn poeder en pasta , welke kan ik het beste kopen ?
Laatst gewijzigd door Cathy op zo 09 nov 2014, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door