Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door miekjevdv
#3017484
Ik weet niet of het hier goed staat.

Nelson, beaglepup van 4,5 maand eet veel hout.
Alles is goed. Stukken klimop, stukken andere klimplant, stukken van de paaltjes die in de grond steken, enz ...
Hij bijt er stukken af en eet ze dan gewoon op.
Voorlopig komt het er langs de andere kant nog goed uit.
Wel al 2 keer een stokje uit zijn poepje moeten halen, want er bleef een stukje zitten.

Hij krijgt onderstaande soorten kvv:
kalkoen, geit, fazant, lam, konijn, eend, zalm, rund.
Dus hij krijgt bijna allemaal redelijk magere diersoorten.

Hij weegt 12kg en krijgt 550gr kvv.
Ik heb al horen zeggen dat als een brokkenhond stenen of hout eet. Het wil zeggen dat hij te licht eten krijgt en dat ze hem high performance brokken moeten geven.

Bestaat high performance ook bij kvv?
Welke zijn de vettere diersoorten?
En heeft er iemand nog tips om het hout eten af te leren?
Laatst gewijzigd door miekjevdv op vr 07 nov 2014, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miekjevdv
#3017490
Nog vergeten zeggen.
Het is wel altijd nat of vochtig hout. Ik heb hem nog geen droog hout zien eten.

Zou hij een tekort hebben?
Hij kriigt soms ook nog groenten, manuka honing, yoghurt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3017530
Dat hout eten ligt niet aan je voeding hoor. Dat is gewoon een slechte gewoonte en ook nog een ongezonde. Afleren zal een kwestie zijn van een lange adem hebben en consequent opletten dat hij het niet doet.

Waarschijnlijk zal het na het wisselen wel makkelijker gaan. Tot die tijd zou je 'm sowieso iets anders te knagen kunnen geven. Flink stuk gedroogd vlees oid.
Door miekjevdv
#3017557
Oef ik dacht al dat hij een tekort had door de KVV.
Alé, ik wist wel dat het niet door de KVV kon komen, maar mijn moeder is nog niet helemaal overtuigd door de kvv.
Zij vond dat onze vorige hond het goed deed op brokken en dat dat gemakkelijker was. En zij kan niet geloven dat onze vorige hond zijn nierfalen wel eens door de brokken zouden kunnen gekomen zijn. Alé ik ga nu niet zeggen dat als je KVV of barf geeft je hond geen nierproblemen of andere ziekte meer kan krijgen. Elke hond kan op elke soort voeding ziek worden, maar ik denk toch dat het er iets mee te maken heeft. Maar gelukkig laat mijn moeder mij volledig doen op gebied van opvoeding en voeding voor de hond.

Hij deed het als pup al. Toen was het nog lekker warm weer en stond de deur naar de tuin ook altijd open.
Zo kon hij altijd naar buiten als hij wou en daar is het dan begonnen denk ik.

Wij hebben nog een landschildpad rond lopen en als die achter hem zat en in zijn poten beet, dan begon hij ergens aan te bijten uit pure frustratie.
Hij geraakt gemakkelijk gefrustreerd als iets niet lukt of vlug genoeg gaat naar zijn zin. Dus ik speel veel met hem, ga regelmatig wandelen en laat hem ook bijna elke dag los lopen, dat hij al zijn overtollige energie kwijt kan. En wissel veel af in soorten speelgoed. Maar het is even wennen, van een zeer kalme hond (als pup al) naar nu een heel energieke pup.

Hij krijgt elke dag gedroogd vlees. Meestal wel maar 1 stuk per dag.
Ik weet niet hoeveel je aan een pup mag geven?

Hij krijgt dan afwisselend: pensstaafje, gedroogde lamsoren, gedroogde lamspens, gedroogde lamslong, kalsfpezen, schapenpezen.

Voor de rest heeft hij veel speelgoed liggen.
Zijn tanden zijn inderdaad aan het wisselen. Ik denk dat de meeste al gewisseld zijn. Zijn achterste kiezen zijn nu aan het doorkomen en zijn hoektanden moeten nog uitvallen.
Morgen ga ik de tuin nog eens goed opkuisen zodat alle losliggende stukken hout weg zijn en dan ga ik hem goed in de gaten houden.
Ik moet pas volgende week woensdag terug gaan werken, dus ik kan hem een paar dagen goed in de gaten houden en consequent reageren als hij ergens aan bijt.
Laatst gewijzigd door miekjevdv op vr 07 nov 2014, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door spikkel
#3017634
Een gevulde kong zou je ook eens kunnen proberen, zijn ze meestal ook even zoet mee.
Toch even een waarschuwing, pas op met planten die giftig zijn, dus kijk ook even je tuin na. Klimop is giftig, de bladeren en besjes.
Door miekjevdv
#3017642
Morgen een keertje naar de winkel.
Eens gaan kijken voor een nylabone.
Ik zal maar direct 1 nemen voor stevige bijters.
Want 1 voor pups gaat nog te zacht zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Door Ashena
#3017659
Nylabone krijgen ze niet snel kapot hoor.  Ik ken slopers waarbij ze nog steeds heel zijn ondanks intensief gebruik.  Ze zijn er wel lekker mee bezig
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3017662
Hier ben krijgen ze naast hun vlees en zelfgedroogde snackjes alleen maar Nylabones om te kluiven en spelen ( en er liggen er een  paar al 1,5 jaar inmiddels)
Door miekjevdv
#3018033
Vandaag elke keer mee buiten geweest in de tuin als hij een plasje moest doen.
Elke keer hij aanstalten maakte om op hout te beginnen bijten, heb ik elke keer consequent Nee gezegd.
En het lukte vrij goed. Hij stopte direct met bijten of liet de stok vallen. En bekeek mij dan met zo een blik van: Mag ik dat nu echt niet meer doen. En dan liep hij gewoon verder.

Nu nog een nylabone vinden. Vandaag in 2 dierenwinkels geweest en daar hadden ze het niet.
Eens op internet kijken of ik er daar ergens kan bestellen.
Zou ik er nog 1 voor pups nemen of al 1 voor volwassenen?
Of maakt het niet uit?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door