Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3017950
Ik ga nu iets heel stoms vertellen. Als tiener gestopt met fitness, want ik kreeg ongewenste bespiering, had slapeloze nachten en kreeg na training een kort lontje. Nu zwaar op dieet en verplicht intensief sporten en jawel: ik ben Bekaf, kan na het sporten totaal niet slapen en veel erger ik wordt er "agressief" van. Ben ik nu gek, doe ik wat fout of is dit simpel op te lossen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3017955
Huh? Agressief? Hmm heb meestal gewoon voldaan gevoel, maar wel ook energieker.

Voor het slapen, je sport zeker s'avonds na het eten? Tja dan is het ook een paar uur lang nog moeilijk om te slapen hoor. Dat duurt bij mij ook een paar uur, maar dat is toch logisch met die adrenaline ed die je met sporten aanmaakt. Maar misschien wordt je ook agressief omdat je niet kunt slapen? Maar goed adrenaline kan ook agressiever maken.
Misschien dat een relax theetje oid wat kan helpen?
Door sella
#3017965
Je zou zomaar best hoog in je testestoron kunnen zitten, als je daaraan wat adrenaline aanmaakt is het kassa.
Dat kan je via de huisarts met een bloedonderzoek laten vaststellen.
Wat je daar dan weer aan moet doen zou ik niet weten.
Ik fakkelde juist altijd agressie af met sporten.
Door Martine-Tom
#3017976
Als dat zo zou zijn kan je volgens mij met hormonen dat weer in balans krijgen, bij mensen die zich om laten bouwen doen ze dat immers ook  :)
(Sorry voor de vergelijking  :D)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3017984
Ik zou ook als eerste aan een onbalans in hormonen of een iets als adrenaline-testosteron oid denken. Lijkt me wel dat dat na te gaan is. En wat er dan aan te doen is zal de dokter vast ook wel weten.

Het niet kunnen slapen heb ik ook, als ik sport. Ik ging altijd graag zwemmen, maar ik ga bijna nooit meer. Slapen is een ramp als ik savonds gezwommen heb. Ik hoop eerdaags met een hardloopclubje te beginnen en ik vrees daar ook met grote vrezen voor.
Door sella
#3017999
Ik heb dat nooit gehad, niet kunnen  slapen, maar ik sportte wel heel intensief, ik trainde iedere week 3 keer 3 uur atletiek, en liep iedere dag nog eens 5- 10 km hard.
Laatst gewijzigd door sella op za 08 nov 2014, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door cj
#3018019
Ik heb tot en met mijn 17 topsport gedaan. Turnen op hoog niveau Papendal. Een zwaar ongeluk gehad (verbrijzelde voeten onder een vrachtwagen, ben nu 52 dus lang geleden).
Had ook enorme stemmingswisselingen, kwam door een te hoog testosteron.
Was door topsport te laat ongesteld (eind 16) en het heeft jaren geduurd voordat ik weer normaal was.
Had ook enorme bespiering mn in mijn armen, deed balk, brug en ringen.
Na mijn ongeluk, was ik ook agressief. Na bloedonderzoek, bleek dat ik teveel testosteron aanmaakte.
Gelukkig geen fysieke gevolgen zoals haargroei of andere dingen.
Heb toen een antihormoon gekregen waardoor mijn hypofyse weer reguleerde.
Laat je even goed checken, mn je hypofyse en schildklier.
Saskia
Door Lil
#3018173
Dank voor de antwoorden! Hormonen zijn bij mij mijn hele leven al volledig uit balans en haargroei is een verschrikking, dus dat wordt een rondje huisarts. Wat betreft tijd.... schrik niet als ik thuis kom uit mijn werk, heb ik 10 minuten om te eten, ga ik 1 uur met de honden, ga ik meteen naar de sportschool, kom ik thuis op tijdstip dat ik eigenlijk naar bed zou gaan, laat de honden uit, ga douchen en lig 1 tot 1,5 uur te laat in bed.
Door Lil
#3018174
o wat ik doe is een "imbecielen"programma: 15 minuten fietsen, 15 minuten cross trainer, 15 minuten helling lopen, 40-50 minuten aan de apparaten om de spieren te trainen. Conditie en kracht van een 90-jarige.
Door **Jolanda**
#3018175
Shirley, je moet ook aan echte rust toe komen he. Als je niet genoeg rust neemt, word je vanzelf humeurig en dat kan tot 'agressie' leiden.
Misschien even een weekje wat minder fanatiek zijn? Even een stapje terug.
Door Lil
#3018178
**Jolanda** schreef: Shirley, je moet ook aan echte rust toe komen he. Als je niet genoeg rust neemt, word je vanzelf humeurig en dat kan tot 'agressie' leiden.
Misschien even een weekje wat minder fanatiek zijn? Even een stapje terug.
Weet je ik heb 4 maanden geweigerd om te sporten. 1,5 jaar geleden had ik een flinke burn out en moest ik van een team psychologen stoppen met sporten (deed toen aquajoggen en aquarobics). Maar goed fysiotherapeut (ivm knie) en het afval programma en de ha bleven zeggen dat ik te weinig beweeg (2 uur wandelen en 4 km fietsen per dag wuift men weg als ja maar dat is niets) en dat ik mij van sport beter zou voelen. Daarom ben ik begonnen. Ik moest, voelde als rug tegen de muur. Lag het aan mij, zou ik accuut stoppen Afbeelding Ik fitness altijd gehaat Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3018194
Lil schreef: Dank voor de antwoorden! Hormonen zijn bij mij mijn hele leven al volledig uit balans en haargroei is een verschrikking, dus dat wordt een rondje huisarts. Wat betreft tijd.... schrik niet als ik thuis kom uit mijn werk, heb ik 10 minuten om te eten, ga ik 1 uur met de honden, ga ik meteen naar de sportschool, kom ik thuis op tijdstip dat ik eigenlijk naar bed zou gaan, laat de honden uit, ga douchen en lig 1 tot 1,5 uur te laat in bed. Afbeelding
Dat is toch ook niet om vol te houden? Ik zou het zeker niet kunnen en zou er ook agressief van worden. Zou me echt veel en veel te veel zijn.
Moe zijn helpt overigens ook totaal niet bij afvallen.

Is yoga trouwens niet iets voor jou dan? (even los van de tijd die je hebt) Als ik het goed begrijp is dat ook o.a. spiercontrole
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3018196
2 uur wandelen en 4 km fietsen niets? Hebben die mensen enig idee hoe zwaar jou schema zonder sporten al is? Met je werk, de mantelzorg en dan ook nog een soort van je eigen leven?

Laat je toch in hemelsnaam niet dwingen. Het is JOU leven, het is JOU lijf. Zij hebben er geen last van als jij kapot gaat van slaapgebrek en zo weer een burnout hebt, JIJ WEL.

En als jou hormonen zo uit balans zijn, dan zou dieet en sport wel eens hartstikke slecht en totaal nutteloos voor jou kunnen zijn. Dus ik zou goede begeleiding zoeken en je niet door je huisarts met een kluitje in het riet laten sturen.
Door monster
#3018197
Door mijn nieuwe knieën moet ik ook veel fitness doen. Ik heb bij de lidl een halter gehaald en ik doe een aantal oefeningen gewoon thuis voor de spiegel. Cardio doe je al genoeg met lopen en fietsen. Zaterdag of zondag naar de sportschool is ook een optie.  Ik doe alleen het aquajoggen 's avonds en daar slaap ik lekker op (zit een sauna bij).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door