Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Debbie123
#3017255
Hallo allemaal,

Na lang mee te hebben gelezen word het toch eens tijd om me voor te stellen.
Mijn naam is debbie en heb 3 honden.
Een boxer van 10 een jackhussel van 4 en een chihuahua van 7 maanden.

8 maanden geleden begon mn boxer er slecht uit te zien, zeer doffe vacht kale plekken heel veel drinken en heel veel scheten en poepen. Ben me toen gaan verdiepen in dr eten, ze kregen brokken, en kwam op deze site terecht. God wat een verademing..... Zoetjes aan begonnen met kvv en brok. Na 4 weken ging het nog steeds goed dus de brokken weggegooid en volledig over op verschillende kvv. De chihuahua pup is hier meteen begonnen met kvv.

Mijn man zag het allemaal niet zo zitten,maar nu 8 maanden later staat er een extra vriezer bij :) en ziet nu ook dat de honden er zo veel beter uitzien. Geen doffe vacht meer kale plekken zijn zo goed als weg. Poept nog maar een keer op een dag en drinkgedrag is ook normaal.

Ze krijgen sinds kort ook kippennekjes en eendenekken erbij, heerlijk om te zien.
Nu ben aan het bekijken om volledig te gaan barfen, maar mn maag he :-[pfff. Had laatst pens staan knippen en dat ging redelijk, ook dat zal best goed komen.

Voorlopig lees ik nog lekker mee en leer steeds meer alhoewel mn hersens overuren maken :D

Gr debbie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3017258
Welkom! Fijn dat je honden zo snel opknapten en ook dat je man "om" is. Dat is vaker een struikelblok dan je denkt  :biggrin2:

En die pens e.d.......geloof me, alles went  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3017300
Een boxer! Een boxer! Fotooooooo!!! :dribble:

Hartelijk welkom hier! Enne, als pens knippen 'redelijk ging', dan heb je het ergste al achter de rug. Als je leren barfen ziet als autorijlessen nemen, is omgaan met pens het rijexamen. :biggrin2:
Door Cathelijn
#3017316
Welkom! Leuk om zo'n succesverhaal te lezen.
En wat de pens betreft, als hij niet ontdooid is, ruikt hij ook echt wel minder en wordt het niet zo'n blubber  ;)
Door Debbie123
#3017321
Dank je wel,

Oke als pens het examen is ben ik wel geslaagd haha, ik bleef repen knippen , jaah de droger heb ik hier ook ondekt.
Had hem buiten op tafel gezet, en dacht wat staat ie toch raar... Hadden de honden de bovenkant eraf gekregen en het bovenste rooster leeg gegeten ;D ;D weer wat geleerd.

Ben nog even aan het puzzelen hoe de foto's erop moeten
Door Ruisje
#3017401
Welkom Debbie!
En inderdaad, als je al regelmatig pens knipt dan heb je bijna het ergste gehad. ;) Komt helemaal goed, succes!!

[quote="Anne in Duitsland"]
Een boxer! Een boxer! Fotooooooo!!! :dribble:

Hartelijk welkom hier! Enne, als pens knippen 'redelijk ging', dan heb je het ergste al achter de rug. Als je leren barfen ziet als autorijlessen nemen, is omgaan met pens het rijexamen. :biggrin2:
[/quote]
Vrachtwagenrijbewijs: hele geitjes en lamskoppen in je vriezer -- rijbewijs voor gevaarlijke stoffen: zelf de darmen uit hele prooidieren halen. :biggrin2:
Door Lida. S
#3017432
Welkom. Barfen is echt leuk, en bijna alles went. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk om zalmkoppen doormidden te snijden.
Mijn grote honden krijgen daarom altijd een hele kop en de kleintjes krijgen gewoon geen kop, maar een stuk zalmlijf
Gebruikersavatar
Door pike
#3018416
Welkom Debbie! Wat herken ik veel in jouw verhaal. En wat is dat toch dat de mannelijke wederhelft het nooit zo ziet ziiten in het begin. Ik lees dat hier heel erg vaak. Bij mij ging dat net zo. Inmiddels, even rekenen hoor, 8,5 jaar later,  staan hier voor de honden drie vriezers te draaien. En wat zegt mijn man: Hier komt geen brok meer in huis  ;D Al zet je het hele huis vol met vriezers!  ;D  ;D Mijn hersens maakten toen ook overuren, en de pc ook  :biggrin2: Veel leesplezier, veel succes met je drie musketiers!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door