Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lettie
#3017358
Onze Barzoi pup van 5 maanden heeft vorige week haar voorpoot gebroken  :-\
Het herstelt goed lijkt het en de eerste week hebben we haar aardig rustig kunnen houden maar nu begint ze toch wel erg springerig en rennerig te worden en dat is nou net wat je niet wilt natuurlijk.
Hebben jullie ervaring met homeopatische of andere natuurlijke middelen om je hond een beetje rustig te houden?
We doen al allerlei hersenwerkjes en andere bezigheidjes maar ze moet 12 weken rustig aan doen en de dagen duren nu al zo lang  ;)
#3017381
Ik heb ervaring met Groene Os Rust Compositum Extra. Heel tevreden over maar het is wel prijzig. Daarom ben ik overgestapt op een combinatie van deze kruiden http://www.babsruitersport.nl/product.php?id_product=14 (die maal ik eerst fijn)
en L-tryptophaan.

Dat heb ik aan mijn hond gegeven toen ze erg prikkelbaar was door haar teenblessure en niet goed kon slapen daardoor.
Ik heb er capsules van die ik open maak, om de juiste dosering te kunnen geven. Ze werd er veel kalmer door en sliep veel langer (eerst alleen 's nachts 11 uurtjes, nu zo'n 17 uur per etmaal).

Nu geef ik het in het weekend ook, wegens beginnende vuurwerkstress.

Ik weet niet of het een goede oplossing is hoor, maar dit schoot mij te binnen.
Door charmed
#3017468
We hebben ooit een sheltiepup gehad met gebroken voorpoot. Mooie buggy gekocht voor 12.50 en haar een mooi plekje gemaakt, ze ging gewoon mee op de wandeling, veelal liggend en was thuis lekker rustig omdat ze van alle indrukken moe was.

Of gewoon hersenspelletjes doen, daar worden ze ook moe van :)

Een gezonde pup zou ik geen middelen geven om rustig te worden.
Gebruikersavatar
Door Lettie
#3017545
Ja hersenspelletjes doen we al een groot deel van de dag.
Het wicht is nagenoeg onvermoeibaar.

Ze was voor ze haar poot brak bijna de hele dag met haar grote vriend aan het spelen die ook nog maar net 16 maanden is dus ze dagen elkaar de hele dag uit. ( is niet de oorzaak)

Natuurlijk slapen ze ook wel eens een uurtje tussendoor maar Barzois zijn rare springers en dat is nou net wat ze niét moet doen  ::) maar, al heb je haar aan een kort lijntje om te plassen, nog steeds wel doet...

Ze is al aardig groot dus in een wandelwagen past ze niet meer. ( ze is groter dan onze herders)
Ik geef haar ook liever niets maar nog liever heb ik dat haar poot goed herstelt en ze straks zoals het een windhond betaamt weer als een wervelwind kan rennen.

Gelukkig is het vanaf een uur of 17.00 rustig maar ja van 7.00 tot 17.00 is een flinke periode en we moeten haar nog 11 weken zien rustig te houden
Gebruikersavatar
Door nova
#3017547
Krijgt ze pijnstilling? Zo ja, dan zou ik dat weglaten. Klinkt  een beetje gemeen, maar als honden pijn voelen,  dan  blijven ze vanzelf rustiger.

12 weken lijkt me ook  wel een erg lange  termijn ,  als de breuk genezen is, en dat is vaak binnen een week of 6, dan  denk ik  dat ze echt wel weer aan de lijn mee mag. Misschien  elders ook eens info opvragen

Bij kinderen met ongecompliceerde breuken is het leed ook meestal binnen 4 weken geleden  ;)
Gebruikersavatar
Door Lettie
#3017556
Nee ze krijgt geen pijnstilling.
Op zich is ze er wel voorzichtig mee met lopen maar ze heeft wilde buien en maakt echt rare capriolen en daarna dus weer meer last :(

Omdat ze zich zo rustig moet houden heeft ze per dag steeds meer wilde momenten
Als je even niet oplet springt ze op de bank en meteen er weer af en scheurt dan door het huis. We hebben nu overal traphekjes gemaakt zodat ze niet kan scheuren.

Ze mag na vier weken wel aan de lijn mee 15 minuten. En na twee weken 5 minuten. En nu om te plassen en zo. Eigenlijk maar 3x per dag maar dat gaat niet ze gaat er zeker 7 à 8 x per dag uit.
Maar ja daar wordt ze natuurlijk niet echt moe van, ja de eerste dagen na de operatie maar nu niet meer  ;)

Haar beide botten zijn dwars doormidden.
Haar fokker kwam met een verhaal van een een Barzoi pup die te vroeg teveel had gedaan en het hele spul lag weer doormidden en dan ben je echt verder van huis.
Ze hebben zulke kwetsbare spillebeentjes
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3017602
Geen tips qua rustgevende middelen. Wel ervaring met een hond rustig houden na een bekkenkanteling. Wij waren heel gemeen, maar wij deden dus niets. Ook niet de alom geadviseerde hersenspelletjes ed. Gewoon 2 keer per dag voeren en 2 keer per dag wandelen en verder in je hok en kop houden.
(wij mochten maar 5 minuten per keer wandelen, maar Oscar was een grote klier met plassen en poepen door de pijn en dan waren we wel drie kwartier bezig. Dus daarom gingen we maar 2 keer per dag, dan moest ie zo nodig dat het wat sneller en makkelijker ging. Ook heel gemeen, maar het was nou eenmaal heel erg behelpen)

Elke keer als we hem toch wat wilden laten doen aan hersenwerkjes ofzo, werd ie druk. Gefrustreerd omdat ie eigenlijk meer en andere dingen wilde. Het gaf alleen maar gedoe. Dus waren we hard en deden we niets. Ook aandacht gaven we niet veel, alleen rondom de momenten dat ie eten kreeg of uit moest. En dan natuurlijk wel flink, lekker een dikke knuffel en een goede aai. Maar daarna weer heel streng: rust.

Leuk was het niet, het was ronduit naar. Maar hier het enige wat werkte. Ik weet niet of het bij jullie zal werken, maar ik geef het toch maar mee.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3018139
Ik vind 12 weken ook wel heeeeel lang. Kimo heeft met 13 weken zijn achterpoot gebroken (dijbeen). Ik mocht na 4 weken alles al gaan opbouwen, juist om het sterker te laten worden. Mijn DA gaf ook aan dat ik beter zelf iets fysieks met hem kon gaan doen, dan dat hij uit drukte gekke dingen ging doen. Dus achter een balletje aan, zwemmen, rechtdoor hardlopen enzo...
Gebruikersavatar
Door Lettie
#3018200
Ja inmiddels heb ik ook besloten dat ik beter wat langer met haar kan lopen scharrelen en laten snuffelen dan dat ze gefrustreerd in huis rondstuitert en dat werkt goed.
Verder heb ik haar gisteren toen ze echt als een bommetje ontplofte een Healing Touch behandeling gegeven en was ze verder de hele dag ( en nacht) helemaal Zen, niet suf maar tevreden en rustig.

Ze mag ook wel opbouwen maar heel rustig aan, niet rennen en springen dus. Dat blijft natuurlijk wel lastig voor een jonge hond.
Zodra de wond goed dicht is wil ik haar zo nu en dan laten zwemmen in een hondenzwembad.

Fijn dat jullie meedenken  :)
Laatst gewijzigd door Lettie op zo 09 nov 2014, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#3018628
Kaela schreef: Geen tips qua rustgevende middelen. Wel ervaring met een hond rustig houden na een bekkenkanteling. Wij waren heel gemeen, maar wij deden dus niets. Ook niet de alom geadviseerde hersenspelletjes ed. Gewoon 2 keer per dag voeren en 2 keer per dag wandelen en verder in je hok en kop houden.
(wij mochten maar 5 minuten per keer wandelen, maar Oscar was een grote klier met plassen en poepen door de pijn en dan waren we wel drie kwartier bezig. Dus daarom gingen we maar 2 keer per dag, dan moest ie zo nodig dat het wat sneller en makkelijker ging. Ook heel gemeen, maar het was nou eenmaal heel erg behelpen)

Elke keer als we hem toch wat wilden laten doen aan hersenwerkjes ofzo, werd ie druk. Gefrustreerd omdat ie eigenlijk meer en andere dingen wilde. Het gaf alleen maar gedoe. Dus waren we hard en deden we niets. Ook aandacht gaven we niet veel, alleen rondom de momenten dat ie eten kreeg of uit moest. En dan natuurlijk wel flink, lekker een dikke knuffel en een goede aai. Maar daarna weer heel streng: rust.

Leuk was het niet, het was ronduit naar. Maar hier het enige wat werkte. Ik weet niet of het bij jullie zal werken, maar ik geef het toch maar mee.
Precies mijn ervaring. Hoe meer ik deed (wellis waar lichamelijk niet belastend), hoe meer mijn hond over de kook ging. 6 weken lang heeft ze alleen maar korte poep en piesrondes gehad. Toen haar knie weer genezen was, langzaamaan meer opbouwen. In die 6 weken helemaal niks doen.
Gebruikersavatar
Door Lettie
#3020247
Van de week zijn we voor controle naar de d.a geweest en zijn er foto's gemaakt.
Het ziet er goed uit, er is nieuwe botgroei.
Advies is zo doorgaan, dus dat doen we dan maar.
Ze past zich goed aan aan de situatie en houdt zich over het algemeen rustig. ( genoeg)
Wat goed werkt is vaste routines in ons geval.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door