Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Envie
#3016654
Vraag me even af....omdat mijn kleine hond veel minder eet dan de grote zou twee eieren per week niet teveel zijn naar verhouding?
Gebruikersavatar
Door pike
#3016671
Hoe klein is klein? Mijn kleine van 11 kg eet 2 eitjes per week (maatje M of L net wat ik toevallig heb).
Een heel klein hondje zou je ook de kleine eitjes maatje S kunnen geven, of desnoods kwarteleitjes.
Gebruikersavatar
Door pike
#3016684
Nou ja, als ik dat vergelijk met mijn vroegere teckeltje van 7 kg, die zou ik ook 2 kleine kippeneitjes per week gegeven hebben. Kan wel hoor.  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3016981
[quote="CindyMayella"]
Appie is 8 kg en krijgt alleen op zaterdag een eitje bij zn kvv; rest van de week barf.....
[/quote]

een ei valt bij mij ook onder barf  :biggrin2:[quote="smulpaap"]
Ik heb ook een kleintje van 7 kg . Voor haar is 1 klein ei voldoende .
Het is even een kwestie van uitproberen
[/quote]

Hoe bepaal je of 1 klein ei in de week voldoende is?
Door Ruisje
#3017075
Hier krijgt Sergi (14 kilo) 2 eieren per week en Lily (6,5 kilo) 1 eitje. Maar vaak krijgen ze ipv eieren eendagskuikens, daarvan krijgen ze er allebei 2 :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3018614
[quote="smulpaap"]


Op meer dan 1 klein eitje krijgt  ze te dunne ontlasting
[/quote]

Ook als je om de drie à vier dagen 1 klein eitje geeft??
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3018623
Cuzco en Kleintje die zo'n 100gr eten, krijgen gemiddeld ook 1,5-2 kuikens per week, Luis eet 160gr en krijgt er zo'n 3.  Ik geef ze dus niet op vaste dagen en soms 2 maal en soms 1 maal per week.
Cuzco is wel wat groter (en dubbel zo zwaar als Kleintje), dus als er toch eentje te verdelen is, of Luis heeft geen zin in zijn extra kuiken, krijgt Cuzco het stuk met de dooier en Kleintje zonder.
Door smulpaap
#3018656
[quote="pike"]
Ook als je om de drie à vier dagen 1 klein eitje geeft??
[/quote]

Ja , ook dan gebeurt het .
Ze heeft het bv ook met vis gehad . Ik gaf haar heel kleine porties . Maar dat verdraagt ze ook niet .
Ik ben om die reden dus gestopt met vis in het menu . Ze krijgt nu visolie en dat gaat goed .
Ze is verder vrij makkelijk met eten . Miepen is hier duidelijk ""dat ligt niet lekker op de maag/darm ""
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door