Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Elena
#3015543
Dag allemaal,

Onze twee lieve poesjes krijgen nu eindelijk allebei volledige kvv, na eerst BARF en brokjes te hebben gegeven. Ze smullen er allebei van en voor mij werkt dit het beste.
Ik geef ze nu 3 verschillende soorten kvv door elkaar: Naturis, Carnivoer en Pett.
Daarnaast krijgen ze elke morgen een half tabletje Flea Away en een paar gevriesdroogde pure vlees snoepjes (Cosma snackies), omdat ik met ze train.

Nu zie ik in de kattenbak twee verschillende drollen: pikzwarte en krijtwitte. Ik neem aan van elke poes een heel andere drol. Maar hoe kan dit? Ze krijgen immers precies hetzelfde te eten?

Één van de twee, Ravel, is trouwens niet zo happig op de Flea Away (eerst wel); de ander heeft er geen problemen mee. Is dit gewoon een kwestie van smaak of geeft haar lijfje duidelijk aan dat ze dit niet moet eten?

Alvast bedankt!

Elena
#3015579
Een verse witte drol wijst dacht ik op teveel bot.
Wat is op te vangen door wat extra spiervlees toe te voegen.
Mijn katten kregen het ook van 1 bepaald merk, even nagekeken en ja hoor daar zat meer bot in.
Dus dat merk krijgen ze niet meer. En nu zijn  er geen problemen meer.
Door K&D
#3015580
Overigens wil dezelfde kvv bij dieren niet zeggen dat ze het identiek verteren. De ene hier heeft met dezelfde rol Carnibest een andere kleur ontlasting dan de andere. Blijkbaar neemt de ene meer calcium op, of verteert orgaan beter.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door