Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3016863
Hoi

Omdat in het lijntje van komende week geen haasspiervlees geleverd wordt, even een vraag over vervanger lamavlees.

Mucho krijgt nu  wild (gans, haas, eend)  en daarbij kalkoen/fazant/hert (niet echt wild) ivm overgevoeligheid voor oa granen (krijgt dus ook geen organen waar dat in kan zitten), kip/rund/schaap/konijn/paard/geit

nu zou ik ipv haasspiervlees lamaspiervlees kunnen geven..wel een mooie afwisseling...maar hoe zit het met lama...hoe reageren de meeste honden daarop?

heeft het wel nog nooit gehad, maar goed, krijg dan wel direct 10kg...


andere optie is om kielzebrink hazenvlees gemalen te bestellen..

hoor graag wat tips, dan kan ik vanavond/morgen jess laten weten of ik wel/geen vlees wil

BEDANKT!!!!
Door Ruisje
#3016887
Ik heb geen allergiehonden- of katten natuurlijk, dus niet echt een vergelijk voor jou. Maar als het wilde lama (guanaco) is, dan vinden ze het hier allemaal verrukkelijk en het is mooi mager, donkerrood spiervlees.

Gaat het bij jou toch niet zo goed, dan wil ik het wel overnemen als ik je nieuwe vriezer kom bewonderen. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3016905
[quote="Ruisje"]
Ik heb geen allergiehonden- of katten natuurlijk, dus niet echt een vergelijk voor jou. Maar als het wilde lama (guanaco) is, dan vinden ze het hier allemaal verrukkelijk en het is mooi mager, donkerrood spiervlees.

Gaat het bij jou toch niet zo goed, dan wil ik het wel overnemen als ik je nieuwe vriezer kom bewonderen. :biggrin2:
[/quote]

De guanaco die hier op de markt komt is niet wild maar komt van farms uit Zuid-Amerika.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3016933
[quote="Ruisje"]
Ik heb geen allergiehonden- of katten natuurlijk, dus niet echt een vergelijk voor jou. Maar als het wilde lama (guanaco) is, dan vinden ze het hier allemaal verrukkelijk en het is mooi mager, donkerrood spiervlees.

Gaat het bij jou toch niet zo goed, dan wil ik het wel overnemen als ik je nieuwe vriezer kom bewonderen. :biggrin2:
[/quote]

Supertof!!!
Heb ook persoonlijk berichtje van Jess gekregen, en ga het er maar op wagen. En als het dan niet lukt, dan hoor jet het!
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3016938
[quote="pike"]
De guanaco die hier op de markt komt is niet wild maar komt van farms uit Zuid-Amerika.
[/quote]

Ja, dat dacht ik ook..maar goed...hopen dat dat dan goed gaat...het hazenspiervlees wat ik anders bij kielzebrink/dego zou bestellen, is ook niet inheems, leerde ik eerder van jou...
Door Ruisje
#3016944
[quote="pike"]
De guanaco die hier op de markt komt is niet wild maar komt van farms uit Zuid-Amerika.
[/quote]
;D ;D Op het moment dat ik op enter drukte bedacht ik al dat er een reactie op zou komen. ;) Je hebt helemaal gelijk!! Al zijn het wel behoorlijke farms, waar dieren veel ruimte hebben. Een broer van een vriendin van mij heeft zo'n guanaco-farm.
Door Ruisje
#3016949
[quote="Papalou"]
Ja, dat dacht ik ook..maar goed...hopen dat dat dan goed gaat...het hazenspiervlees wat ik anders bij kielzebrink/dego zou bestellen, is ook niet inheems, leerde ik eerder van jou...
[/quote]
Nee, dat komt van dezelfde soort farms als de guanaco. ;)
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3017135
Gaat het bij jou toch niet zo goed, dan wil ik het wel overnemen als ik je nieuwe vriezer kom bewonderen. :biggrin2:
[/quote]

En haha..als ik me meer in had verdiept hoe ik hieronder een foto kon plaatsen, had ik allang een foto erbij gedaan..wat ben ik er blij mee zeg....zoveel fijner een langere vriezer...overzichtelijker...nu nog dan...al druk bezig om na te denken hoe ik eea ga inrichten als die zo vol ligt met vlees voor 8 a 10 maanden......vandaag al stickertjes bij de bruna gehaald met meerdere kleuren...eens kijken of ik een mooi merk systeem kan bedenken voor verschillende vleessoorten en verschillende spier/orgaan pakketjes:)

Gelukkig heb ik nog even de tijd, want ben langzaamaan aan het omschakelen ivm zijn algehele gevoeiligheid:)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3017193
Ik ging gewoon lekker die lama halen!  :biggrin2:

Een allergie-hond gaf ik geen gemalen vlees. Omdat je gewoon niet 200% zeker weet wat erin zit.
Heb je 10 kilo lama liggen en hij kan er niet tegen, dan zet je het op bp en ben je er binnen een dag weer vanaf hoor!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door