Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3016556
Hoi

Ik wil binnenkort andere vis gaan voeren. Gaf een tijdje zalmkoppen, die ik dan verdeelde per week en zo dus meerdere dagen een stukje zalm gaf.
ik heb echter het idee dat zalm door mijn hond niet goed verdragen wordt. Heeft een gevoelig maag/darmsysteem, en buikrommelen lijkt vaker erger na zalm gegeten te hebben.

menu verder is nu itt vroeger vrij mager (toen gaf ik lotgering aangevuld met wat nekken en pens, dus meerendeels kvv), nu krijgt hij haas/gans/eend/fazant/ree, zoveel mogelijk wild.

maar goed, ik wil dus ook graag wat meer vis geven, wat zijn goede opties?

Dank alvast voor de tips!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3016781
Ik voer graag haring, makreel en sardien. Voor Oscar is dan 1 hele vis een leuke portie. Je kan natuurlijk de vissen in kleinere stukken hakken. Ik bestel vis altijd mee bij degomeat, die heeft deze soorten in het assortiment.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3016856
Kaela schreef: Ik voer graag haring, makreel en sardien. Voor Oscar is dan 1 hele vis een leuke portie. Je kan natuurlijk de vissen in kleinere stukken hakken. Ik bestel vis altijd mee bij degomeat, die heeft deze soorten in het assortiment.

zijn deze ook minder vet dan zalm?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3016878
Papalou schreef:
zijn deze ook minder vet dan zalm?
Ik denk het wel. Echter, als er vervelend op zalm gereageerd wordt, dan is makreel waarschijnlijk ook niet zo'n fijne. Ik zou haring, sardien en sprot eens proberen. En dan geen volle dagporties als vis, maar puur b.v. 1 visje per maaltijd.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3016943
Angelique schreef: Ik denk het wel. Echter, als er vervelend op zalm gereageerd wordt, dan is makreel waarschijnlijk ook niet zo'n fijne. Ik zou haring, sardien en sprot eens proberen. En dan geen volle dagporties als vis, maar puur b.v. 1 visje per maaltijd.
Ja, dat gevoel had ik ook bij makreel. en inderdaad, ga hem eerst net als nu, gewoon een stukje vis geven. Sinds ik ontdekt heb dat mijn bijl prima dienst doet om vlees te hakken, vind ik het verdelen helemaal niet zo erg meer....maar goed...ik doe ook nog steeds niet echt barf..die gehakte fazantkarkasjes, eendenekjes en kalkoennekjes naast de kvv die gehakt wordt valt wel mee...op naar het echte werk..zo'n zin in...

sinds de nieuwe vriezer staat ineens een zee van ruimte hier in de schuur, en al aan het nadenken dat ik nu ook daar kan gaan verdelen ipv de keuken...jaja..binnekort..langzaam langzaam nieuwe dingen toevoegen...lastig hoor met al die lekkere dingen die ik in gedachte heb..
Gebruikersavatar
Door Lady_B
#3016950
Zalm reageerde een van onze honden ook niet best op, hij ging er van braken. Sprot gaat prima en vind hij lekker  8) andere vissoorten niet geprobeerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door