Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3016657
Wij hebben een dame die nu 13 jaar en 2 maanden oud is  :)
Opoe Noa

Oma barft nog steeds .  8) Maar wel met behulp van vleeshamer en snoeischaar
Karkas word geknipt en als dat nodig is tot moes geslagen
Heel soms heeft oma een gemalen prak-dag . Maar dan is ze boos

Oma vind het in het bos nog erg leuk . Net als polder en park . Zee is tegenwoordig de sahara , alleen maar zand en niets te snuffelen . Dus daar gaat oma niet meer mee naar toe . Terrein waar gras en water is is wel weer leuk . En als het niet te koud is wil oma nog weleens pootje baden  :biggrin2:
Opoe gaat ook graag mee naar de dierenwinkel , elke medewerker heeft een zwak voor opoe . En daar maakt ze dankbaar gebruik van , aai me maar hoor . Heb je ook wat te nassen misschien
Net als de visboer . Hmm een fout stukkie vis lust ik wel hoor  :D :D
Verder staat oma al lange tijd op nummer 1 in de veteranenlijst . En ze woont nu ruim 6,5 jaar bij ons .

Afbeelding
#3016660
Hooli is 14,5 en barft nog steeds met veel plezier!
Max is 14 en krijgt al een paar jaar gemalen prak omdat hij barf wel kan kauwen maar er geen stukken meer vanaf krijgt.

Ze lopen allebei niet heel ver meer, en ze hebben wat ouderdomskwaaltjes, maar ze hebben nog steeds veel lol in het leven, en dat is het belangrijkste!
#3016668
Plukkie is ruim 14
White is ruim 13
Whiskey is net 13
Black wordt overmorgen 12
Het is hier echt een seniorenclubje.
Ze hebben allemaal wel ergens een bultje, maar ze zijn verder gezond. Geen medicijnen oid. White wil geen lange wandelingen maken, maar dat wilde ze 5 jaar geleden -toen ik haar kreeg- ook al niet.
Whiskey is wel aardig doof
Laatst gewijzigd door Lida. S op do 06 nov 2014, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#3016674
Sissy 12 + 2 mnd, Tommy 13,5, Loekie 14,5
Sissy gaat nog mee langs het paard. Tommy staat op novacam en tramadol, maar voelt zich momenteel prima. Loekie op alleen novacam. Alles barft nog, maar voor Loekie moet het worden gemalen. Alles gaat nog graag mee voor een wandeling(etje) door de bossen.
Laatst gewijzigd door doranto op do 06 nov 2014, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#3016689
Hier nog maar één 12+ en die is dan wel bijna 14 nu. Ze eet nog BARF, alles eigenlijk, zonder problemen. (halleluja)

En ze mag nog steeds graag aan de wandel gaan, maar kleine stukjes natuurlijk, hooguit een half uurtje. Dan zie ik aan haar loopje dat ze moe wordt en gaan we huiswaarts. Maar nog wel met de pas erin, gedrentel of gekeutel staat nog steeds niet in haar woordenboek.
Laatst gewijzigd door Angelique op do 06 nov 2014, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#3016710
Pippi, de blonde shih tzu in mijn onderschrift is ni 13 jaar en drie maanden. Ze doet het nog prima, twee maanden geleden voor de zekerheid bloed laten prikken maar alles nog netjes binnen de waardes. Ze wordt wel een beetje doof en af en toe een klein beetje seniel geloof ik, dan gaat ze buiten in een hoop bladeren liggen slapen en omdat ze dovig is hoort ze het niet als we roepen, dan denken we dat ze is weggelopen, grote paniek, komt ze later heel slaperig aanlopen met de bladeren nog op haar rug : huh, zochten jullie mij?
#3016773
oeps helemaal Japie vergeten te noemen  :-[. Zie nu pas dat er ook katten in de topictitel staat.

Japie is (waarschijnlijk) zo'n 17 à 18 jaar nu. Hij voelt zich nog goed, eet en drinkt meestal heel veel (vandaag toevallig een mindere dag), maar is wel broodmager. Zijn nieren doen het niet meer zo goed.
#3016787
Sam is nu 14 jaar en bijna 8 maanden :). Ze doet het weer goed, na van de zomer wat gekwakkeld te hebben. Eten is haar leven, hoewel ze KVV krijgt sinds ze vanaf het voorjaar voor haar rug permanent aan de pijnstilling-met-maagbeschermer zit. Lopen doet ze op haar manier nog vlot: telgang en af en toe een galopje om vóór Bruin thuis te zijn (want etenstijd  :biggrin2:). De grote wandelingen met Bruin gaat ze niet meer mee, maar ik ga nog wel apart met haar naar het bos en dan kuieren we een half uur à drie kwartier op ons dooie gemakkie rond. Verder is ze nog in alles geïnteresseerd (BLAF!) En vindt ze iedereen nog leuk en gezellig (lach!). Mijn heerlijke eigenwijze wijffie  :smitten:.

Afbeelding

Dit is haar WTF-blik als ik de lange ronde wil en zij de korte (want etenstijd  :biggrin2:)

Afbeelding

Dit is haar ik-lust-wel-wat-jij-daar-in-je-hand-hebt-blik (vanwege geen etenstijd).

Afbeelding

Op haar 14-en-halve verjaardag  :-*
#3016803
Onze katten hebben hun eigen senioren clubje.  :biggrin2:

Pebbles is 15 jaar en 6 maanden, Ozzy is 13 jaar en 8 maanden, Casper is 12 jaar en 6 maanden. Jippe is net 12 geworden afgelopen september, zijn precieze geboorte datum is ons onbekend maar hij was ongeveer 5 weken toen we hem kregen.

Ze eten alles eigenlijk nog wel goed, zelfs Pebbles die eigenlijk geen tand meer in haar bekkie heeft  :shy: wel snijden we alles vrij klein voor de katten. Hebben altijd KVV gehad en krijgen nu enkelzijdig KVV met 2x in de week vleesies.
#3016841
Mientje, onze oudste poezel. Tijdens het opruimen van een kast op zolder is haar entboekje van toen boven water gekomen, dus eindelijk weten we hoe oud ze echt is. ;)
Bijna 23,5 jaar, ze is geboren op 22 mei 1991.
Mien is een buitenkat die in geen geval naar binnen wil. Sinds een jaar of 6 staat er daarom voor haar een  hondenhok waar ik een afgeschutte bovenverdieping in heb gemaakt. Drie keer per jaar wordt er vers stro beneden en boven ingedaan en bij kouder weer rolt mevrouw zich daar graag in. Ze is 1 van de 3 katten die nog wekelijks 3 barfdagen krijgt, de andere dagen net als de rest, gemalen barf.

Afbeelding

Ruis wordt eind deze maand 17. Zijn gezondheid is het minst van allemaal met een verminderde nierfunctie en een verwijde en verslapte dikke darm. Met een aangepast gemalen barfdieet (gelukkig is hij dol op pens erdoor) en dagelijkse buikmassage gaat het redelijk.

Bubbles is een jaar jonger en afgelopen september 16 geworden. Dankzij hem zijn we jaren geleden overstapt op vers voeren, nadat hij alvleesklieronsteking kreeg. De enzymenpoeder was geen succes en toen heb ik hem carnibest pancreas (voor honden) gegeven. Bubbles werd weer helemaal beter en is kat twee van de '3x3 barfdagen' en hij is dol op banaan. ;)

Dan komt Gucci, 14,5 jaar. Hij is bij ons komen wonen toen Henny's dochter 7 jaar geleden naar Dubai verhuisde. Hij was toen moddervet en bij ons meteen ziek, waarop leververvetting volgde. Na 3 weken met een spuit voeren krabbelde hij weer langzaam overeind. Hij heeft nu alleen chronisch blaasproblemen waarvoor hij cranberry complex krijgt en er geen last meer van heeft. Gucci is de derde kat van de '3x3 barfdagen'.

Korenna wordt 1 december a.s. 13 jaar. Zij is de meest lastige en langzame eter die ik ooit heb gehad en de 'schande' van onze kattenfamilie. :-[ Ze eet gemalen barf, maarrrrrr er gaat nog heel vaak graanvrij natvoer door anders blieft mevrouw het niet.

En dat waren ze. Boven de 12. Ik vind het eigenlijk zielig voor onze laatste senior poezel als we haar niet noemen. Dus ik doe het toch! ;)
B'Elanna is in augustus 11 jaar geworden. Ook zij was geen makkelijke om over te zetten op rauw, maar dit voorjaar is dat eindelijk voor de volle 100% gelukt en ze smult nu! Helaas werd rond die tijd bij haar een flinke melkkliertumor weggehaald, met een kans dat ie al uitgezaaid was van meer dan 95%. Tot nu toen zien we onze Blaan alleen maar mooier en gezonder worden. :o Ze is eindelijk mooi op gewicht en haar vachtje groeit weer en ze is levendiger dan ooit! Zit ze in die kleine 5%? Denk 't niet. Eten waarvoor ze gemaakt is houdt haar gezond!!
Laatst gewijzigd door Ruisje op do 06 nov 2014, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door