Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Vena
#3016049
Voor onze border collie van bijna 14 zoek ik een hele zachte (lederen) halsband.
Een halsband die ze altijd om kan hebben met haar penning eraan, gewoon voor de zekerheid. De halsband is dus puur de drager van de penning en moet comfortabel zitten, voor het wandelen heeft ze een tuigje.

Op internet kwam ik de rond-genaaide lederen halsband van hunter tegen, is dat een fijne band, of is een platte halsband zachter?

Iets anders dan leer is ook goed, als het maar fijn is om te dragen.
Door ChantalKrijn
#3016132
De rondgenaaide halsband van Hunter heeft Tyke (met de bijbehorende lijn). Het leer zelf is heel erg zacht en soepel.
De band zelf is wel 'stevig', het is geen flubberdingetje zeg maar. Maar wel nog heel flexibel hoor
Door Vena
#3016135
ChantalKrijn schreef: De rondgenaaide halsband van Hunter heeft Tyke (met de bijbehorende lijn). Het leer zelf is heel erg zacht en soepel.
De band zelf is wel 'stevig', het is geen flubberdingetje zeg maar. Maar wel nog heel flexibel hoor
Oke bedankt, misschien toch verder zoeken dan...want onze dame van 14 brengt haar dag toch grotendeels slapend door en dan is een stevige halsband misschien minder lekker?
Door Vena
#3016137
Els&Flow schreef: Ik gebruik een biothane band, zeer goed zichtbaar en zacht. Biothane heeft de eigenschappen van leer, scheurt niet, kleurvast, slijtvast, blijft soepel maar is gemaakt van kunststof.

http://www.adorit.be/biothane.html
Bedankt, ik heb de link opgeslagen. Ik wil de band alleen wel even in het echt voelen, want de biothane die ook bij paardentuig wordt gebruikt vind ik niet altijd zo zacht.
Door ChantalKrijn
#3016139
Vena schreef: Oke bedankt, misschien toch verder zoeken dan...want onze dame van 14 brengt haar dag toch grotendeels slapend door en dan is een stevige halsband misschien minder lekker?
Als ze erop ligt is hij denk ik wel dik ja.. dan is een platte misschien prettiger
Door sella
#3016142
Ik zou een platte nemen, ik ben niet zo een fan van die ronde.
Ze worden lekker zacht, de leren, door ze goed in te vetten met rapide zadel en teugelvet.
Doe ik ook, ik heb begin van het jaar hele mooie brede halsbanden voor de mannen gekocht, maar die waren stug en hard. Dat was met een paar keer goed insmeren en uitwrijven snel verholpen en de lichaamswarmte maakt ze ook nog sneller soepel.
Door Vena
#3016146
sella schreef: Ik zou een platte nemen, ik ben niet zo een fan van die ronde.
Ze worden lekker zacht, de leren, door ze goed in te vetten met rapide zadel en teugelvet.
Doe ik ook, ik heb begin van het jaar hele mooie brede halsbanden voor de mannen gekocht, maar die waren stug en hard. Dat was met een paar keer goed insmeren en uitwrijven snel verholpen en de lichaamswarmte maakt ze ook nog sneller soepel.
Ik heb dat ook zo met haar vorige band gedaan...maar ben  wel een beetje gaan twijfelen over het gebruik van leerolie....het hangt daarna toch tegen de huid aan. Ook bij de paarden... Zou je leer ook met een natuurlijkere olie kunnen behandelen?
Door sella
#3016149
Ik ben opgegroeid naast de rapide en ik heb altijd de blanke, ik zou niet weten wat ik dan zou moeten gebruiken. Mijn halsbanden zitten zo los dat ze niet tegen de huid aanliggen ook niet als ze liggen.

Maar ik gebruik dus geen olie, echt vet.
Door Vena
#3016248
K&D schreef: Als je een oude band naar mij stuurt, met goede gespen, dan wil ik wel een zachte op maat maken. Ik heb zacht leer genoeg. (voor mijn beadworkarmanden)
Keuze in kleur is beperkt; zwart of beige. ;)
Wat een lief aanbod! Ik stuur morgen een pb.
Gebruikersavatar
Door pike
#3016256
Els&Flow schreef: Ik gebruik een biothane band, zeer goed zichtbaar en zacht. Biothane heeft de eigenschappen van leer, scheurt niet, kleurvast, slijtvast, blijft soepel maar is gemaakt van kunststof.

http://www.adorit.be/biothane.html
Leer kan scheuren, is niet kleurvast en ook niet slijtvast en blijft alleen soepel als je het onderhoudt  ::)

Ik zweer bij goed leer. Een gepolsterde leren halsband is ook heel zacht. Indien nodig maak ik halsbanden en lijnen schoon met zadelzeep en vet het opnieuw met leervet.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3016260
pike schreef: Leer kan scheuren, is niet kleurvast en ook niet slijtvast en blijft alleen soepel als je het onderhoudt  ::)

Ik zweer bij goed leer. Een gepolsterde leren halsband is ook heel zacht. Indien nodig maak ik halsbanden en lijnen schoon met zadelzeep en vet het opnieuw met leervet.
Ik gebruik de biothane band nu anderhalf jaar, ze zwemt er dagelijks mee in zee en hij is nog helemaal heel. Mijn leren banden gaan op den duur allemaal ten onder aan het zoute water. Deze band gaat, als ie heel vuil is, gewoon in de vaatwasser en komt er weer schoon uit.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3016281
Ik heb geen leren halsband voor mij hondje. Wel twee prachtige oude leren club chair's.
Dit leer behandel ik met dove. Eigenlijk voor mensenhuid. Het leer blijft prachtig mooi en zacht.
Misschien kun je haar halsband daar ook mee behandelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door