Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3014884
Dag allen,

Mijn reu heeft sinds vrijdagavond een bult ter grootte van een forse grapefruit op z'n ribben zitten. We zijn er zaterdag mee naar de dierenarts geweest en hij denkt dat het een bloeduitstorting is of dat hij gekneusde ribben heeft. Tevens had hij koorts en de bult was/is erg gevoelig. Als de bult of koorts niet af zou zakken, dan moesten we terug komen voor foto's.
De koorts is gelukkig wel weg, maar de bult en pijn nog niet. Binnen wat voor tijdsbestek zou het langzaam aan moeten weg trekken?
Ik had gehoopt dat het al wel wat weg zou trekken of ben ik nu veel te ongeduldig? ???

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door pike
#3015037
Tja dat is lastig. Een bloeduitstorting kan (bij de mens) enkele dagen tot een paar maanden duren. Kan je aan de huid een verkleuring waarnemen, zoals een blauwe plek bij een mens? Weet je of hij ergens tegenaan geknald is? Gekneusde ribben zijn erg pijnlijk en dat gaat niet met een paar dagen over. Ik neem aan dat dat bij een hond ook zo is. Ik vind een grapefruitgrote bult wel erg groot  :-\ Ik zou zelf een foto laten maken.
Door renate1985
#3015041
Basco heeft ook een flinke bult gehad door een bloeduitstorting. Bij basco was die zo groot als een halve tennisbal. Als hij opzij gebogen staat voel en zie je nog steeds een bobbel. Die zal niet meer wegtrekken. Bij basco is dit nu ruim een jaar geleden gebeurd.

Hij was kaine aan het pesten en kaine was het beu en hapt opzij. Helaas heeft een rottweiler hele sterke kaken dus dat zwol meteen op.
Gebruikersavatar
Door pike
#3015131
[quote="renate1985"]
Basco heeft ook een flinke bult gehad door een bloeduitstorting. Bij basco was die zo groot als een halve tennisbal. Als hij opzij gebogen staat voel en zie je nog steeds een bobbel. Die zal niet meer wegtrekken. Bij basco is dit nu ruim een jaar geleden gebeurd.

Hij was kaine aan het pesten en kaine was het beu en hapt opzij. Helaas heeft een rottweiler hele sterke kaken dus dat zwol meteen op.
[/quote]

Zit die bobbel op een rib? Waarom trekt die niet weg? Wat zit er dan? (Ben beetje nieuwsgierig)
Door Bakker01
#3015191
Morgen kunnen we in ieder geval weer terecht bij de dierenarts voor foto's. We hebben net nog even gebeld, aangezien hij opeens aan het overgeven is, diarree heeft en geen eetlust heeft. Dit kan komen door de pijnstillers, dus die gaan we maar even niet geven.
Ik heb foto's proberen bij te voegen, ik hoop dat ze een beetje duidelijk zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door renate1985
#3015355
[quote="pike"]
Zit die bobbel op een rib? Waarom trekt die niet weg? Wat zit er dan? (Ben beetje nieuwsgierig)
[/quote]

Nee die zit in zijn flank op een spier. Ik vermoed dat er ook een spierscheuring bij geweest is maar zeker weten doe ik het niet.

Jee zeg wat een bult  :o heel veel succes vandaag!
Door Bakker01
#3015439
Het is inderdaad een flinke bult!
Maar ik heb ook geen idee of dit 'normaal' is voor een bloeduitstorting. We hebben in ieder geval weer om 14.00 uur een afspraak bij de dierenarts, dus ik ben heel benieuwd. De bult was vanmorgen wel een stukje zachter, maar qua grootte nog altijd hetzelfde.

Wat betreft de traumeel, goede tip, bedankt!!
Door charmed
#3015455
Mijn sheltie had ook zo'n bloeduitstorting ergens zitten heel pijnlijk en ook koorts achteraf en dat was een mammatumor. Dus ik zou hem maar laten onderzoeken als ik jou was.
Door Bakker01
#3015550
Net terug van de dierenarts en zoals het er nu uitziet zit er een fikse ontsteking in de bloeduitstorting. De komende tien dagen krijgt hij antibiotica pilletjes en na de tien dagen moeten we weer even terug voor controle. 

De dierenarts gaf ons als advies mee dat we nu het beste hem drie keer per dag kleine beetjes licht verteerbaar eten moeten geven om de maag een beetje rustig te houden.
Hij krijgt nu 1x per dag KVV en zijn hem langzaam aan aan het wennen aan Barf. Dus geven hem nu onder andere in combinatie met KVV kippennekjes, karkasjes etc.
Wat kan ik het beste doen met het advies van de dierenarts qua licht verteerbaar voedsel?
En kan ik gewoon van één keer eten naar drie keer overschakelen zonder dat zijn maag daar van overstuur is?

Alvast bedankt!
Door Bakker01
#3015921
Gisteren heeft de dierenarts trouwens een stukje haar bij de bult weg geschoren om te zien hoe het er uit zag. Deze zijn van vanmorgen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De plekjes waar hij bloed heeft geprikt blijven overigens bloeden. Is dat normaal?
Door Ike
#3015927
Wat ziet dat er heftig uit zeg  :(
Ik zou echt ff de da bellen met deze vraag!!
Heeft de da geen biopt genomen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3015928
[quote="Bakker01"]
Gisteren heeft de dierenarts trouwens een stukje haar bij de bult weg geschoren om te zien hoe het er uit zag. Deze zijn van vanmorgen;

Dat ziet er behoorlijk heftig uit  :(

De plekjes waar hij bloed heeft geprikt blijven overigens bloeden. Is dat normaal?
[/quote]

Geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat als de bloeduitstorting nog "loopt" (dus groeit) er bij een uitgang ook bloed uit blijft lopen. Immers is een bloeduitstorting een onderhuidse bloeding, dus die bult zal voor een groot deel uit bloed bestaan. Ik zou sowieso traumeel geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door