Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door S
#3014848
Mijn hond, nu bijna 6 maanden oud, gebruikt nooit zijn poten wanneer hij eet. Tenzij wanneer het echt een snackje is, zoals een bullepees of gedroogde kophuid ofzo. Maar zelfs met hele karkassen zit hij er met te worstelen zonder gebruik van de poten. Soms maak ik me daar wel wat zorgen over omdat hij het hele ding dan achterover gooit in zijn mond en zo probeert te verschuiven... Is dit normaal? Of moet ik er toch extra met oppassen?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3014881
Appie gebruikt, volgens mij, ook zn poten er niet bij....... De karkassen die ik geef, zijn niet zo groot, kip/konijn......... Hij neemt een stukje in zn bek, kauwt erop en dan pakt ie het gewoon weer met zn bek.... Zal eens goed kijken hoe die het doet  ;)........
Door Martine-Tom
#3014924
Er zijn heel veel honden die hun vlees maar jakkiebah vinden om aan te raken  ;D
Tom ligt altijd op de grond met zijn poten wijd naar buiten en zijn voetjes zelfs ook van het vlees weggedraaid...je zal het maar vrijwillig aan moeten raken!!  :o
Door BlissSpirit
#3014981
Ook hier wordt maar zelden het eten aangeraakt met de poten.
Bliss laat zelfs alles netjes in haar bak zitten. Het raakt de grond niet eens.
Spirit gooit eerst haar vleesbot naast de bak, eet dan vlees, groente, eitje op en dan haar botwerk. maar zonder pootjes.
Gebruikersavatar
Door pike
#3015022
Geen van mijn drie honden gebruiken hun poten bij het eten, tenzij het iets heel groots is waar ze lang (en dat is langer dan een half uur) mee bezig zijn. Dan willen ze nog wel eens een poot er op zetten en/of er bij gaan liggen. Karkassen, koppen, bouten, alles wordt normaal gesproken naar achteren geschoven tussen de knipkiezen en van links naar rechts geschoven. Pike doet dit ook bij grotere dingen waar hij lang mee bezig is, zoals hier op deze foto met een halve lamskop. Die is te zwaar en te groot om helemaal beet te nemen, dus het bot blijft hij op de grond liggen, maar hij gebruikt alleen zijn achterste kiezen. En volgens mij komt dit omdat hij als basset zulke korte poten heeft. Hij komt er niet zo gemakkelijk bij :-\

Afbeelding
Door smulpaap
#3015187
Mijn inmiddels overleden JRT  reu ging erbij zitten als hij vleesbot kreeg waar hij wat langer mee bezig was , gebruikte nooit zijn poten.
Mijn JRT teefje gaat er ook bij zitten als ze vleesbot krijgt waar ze langer werk aan heeft , gebruikt nooit haar poten
Mijn jongste Engelse Bull gebruikt nooit haar poten . Gaat liggen bij vleesbot waaraan ze langer werk heeft .
Mijn oudste Engelse Bull gebruikte altijd haar poten . Maar dan vooral om in het vlees(bot) te ""dopen "" en op die manier restjes te bewaren
Als ze de kans kreeg dan smeerde ze hem snel naar haar bed , en daar werd het restje zalig op uitgesmeerd
Zodra het kleed wat op haar bed ligt de was inging was ze heul boos
Ze is inmiddels erg oud en krijgt hapklaar vleesbot , de gekke gewoonte is nu dus over . Scheelt mij dweilen en wassen  :biggrin2:
Door smulpaap
#3015190
Heb er nog een foto van . Hier een restje tussen de tenen
Ik had ook weleens hazenborst , dat was het ergste . Dan doop je alle vier je poten in dat zalige bloederige goedje  :biggrin2:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#3015295
smulpaap schreef: Heb er nog een foto van . Hier een restje tussen de tenen
Ik had ook weleens hazenborst , dat was het ergste . Dan doop je alle vier je poten in dat zalige bloederige goedje  :biggrin2:

Afbeelding
Dat is pas een rare kwiet  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door S
#3015497
Ja die van mij gaat er ook zo onelegant bij zitten en kwakt dan alles achterover en van links naar rechts. Maar goed, nu weet ik dus dat het niet persé abnormaal is haha!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door