Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door PinkyPie
#3015021
Binnenkort gaan wij een weekje weg. Het lijkt me niet zo handig om voor een week vers vlees mee te nemen, ook omdat we een stukje moeten reizen. Heeft iemand een goede tip hoe dit op te lossen ? ::)
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3015024
Waar ga je naartoe en heb je een vriesvakje tot je beschikking?
Ik koop gewoon barf op locatie en neem voor de eerste dag zelf even wat mee.

Wij waren afgelopen zomer in Tsjechië. Daar verkopen ze gewoon eendenmaagjes, eendennekken, lever, hart, konijnkarkas, geit etc in de supermarkt. Barfparadijs  :biggrin2:
Door renate1985
#3015031
Ik neem alles diepgevroren mee in een koelbox.
Ik neem ook bakken mee en zet het vlees diepgevroren in de koelkast in een afgesloten bak. Dit gaat prima maar wij gaan dan ook voor maar 5 dagen.

Ook neem ik altijd detol mee om de koelkast daarna goed schoon te maken. Wel zo prettig voor de volgende die in het huisje komt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3015036
Wij nemen voor een week kvv mee in een koelbox die ook koelt. Dan blijft het lang genoeg bevroren. Indien er een vriesvakje is kunnen de rollen voor de laatste dagen daar dan in.

Of we kopen barf in de supermarkt. Kippenpoten en rundvlees oid en de hond komt de week wel door. Een weekje eenzijdig voeren is helemaal geen probleem.
Door Martine-Tom
#3015057
[quote="PinkyPie"]
Ik heb een vriesvakje. We gaan niet heel ver of zo.. Maar ik weet niet of ze daar in de buurt ook KVV verkopen..
[/quote]Smuldier, Rodi, Carnibest zijn bijna overal wel te krijgen, de eerste 2 mss niet top maar ik voer iig nog liever dat dan brok  ;)
En anders idd barfen, soepkippen/braadkuiken, kippenpoten, wat kalkoen of rundvlees en dan kom je de week wel door  ;)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3015084
Voor een weekje kan je, als je geen ingevroren spul mee wilt/ kunt nemen, ook ziwipeak of renske oid mee nemen. Van dat gestoomde buiten de koeling houdbare spul.
Of ter plaatse bij een slager wat barf artikelen halen, spiervlees hebben ze overal wel en evt wat kip-onderdelen, of beginnerswerkjes.  Voor naar het buitenland; neem een woordenboekje mee!
Door Martine-Tom
#3015108
[quote="Els&Flow"]
Voor een weekje kan je, als je geen ingevroren spul mee wilt/ kunt nemen, ook ziwipeak of renske oid mee nemen. Van dat gestoomde buiten de koeling houdbare spul.
Of ter plaatse bij een slager wat barf artikelen halen, spiervlees hebben ze overal wel en evt wat kip-onderdelen, of beginnerswerkjes.  Voor naar het buitenland; neem een woordenboekje mee!
[/quote]Neeeeeeeeee geen woordenboekje, alles met handen en voeten proberen uit te leggen....en een partner die dit alles filmt graag!  :biggrin2:
Door M@rina
#3015155
Ik neem altijd gewoon kvv mee, als er maar een vriesvak/vriezer aanwezig is.

Gewoon in een normale koelbox, kvv er in, als je de box niet vol is zoveel mogelijk aanvullen met koelelementen of andere bevroren spullen. Het spul blijft wel 12 uur bevroren en als je de box buiten kan laten staan in de kou dan nog wel langer, zo min mogelijk open maken.

Doen we al jaren zo en de doggies zijn mee geweest naar Duitsland, Denemarken en Frankrijk
Gebruikersavatar
Door Stacey1987
#3015205
Carnis heeft vleesworsten die buiten de koeling te bewaren zijn tot openen. Ik heb deze ook voor als we een weekendje weg gaan of een dagje bij anderen zijn met de hond.
Door RTMZ
#3019720
Ik ben net 2 weken op vakantie geweest in Noorwegen, en had voor de heenweg een gekoelde koelbox met 3 dagen KVV. Daarna heb ik K9 gevriesdroogd voer gegeven waar ik erg over te spreken was. Ja, het is duur, maar naar mijn ervaring het geld waard. Ik week het een nacht in de koelkast en prak het 's ochtends fijn en dat verdeel ik dan over de maaltijden die hij krijgt. Omdat het toch vrij eenzijdig is heb ik wel af en toe wat kip gegeven e.d.
Door hamada
#3019724
In Zweden heb ik de afgelopen jaren steeds KVV kunnen kopen. Momenteel erg tevreden met het Noorse merk VOM.
En in Nederland zijn er meestal wel verschillende soorten, inderdaad Rodi en Smuldier te koop. En voor een weekje zou je ook wat rund en/of kip kunnen kopen met wat orgaanvlees, groente, joghurt, eitje e.d. In zo'n korte tijd krijg je volgens mij geen tekorten bij je hond.
Gebruikersavatar
Door kyradiesel
#3021582
Wij zitten inderdaad ook aan dit probleem te denken als we volgend jaar op vakantie gaan, vorig jaar hebben wij gewoon onze brokken meegenomen, die hadden we toen nog over en konden we hier mooi op maken, maar geef ze toch liever barf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door