Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3014851
Hoi,

Ik vraag me iets af.
Stel ik droog eendenvleugels/kippennekken, dat soort dingen, weinig bot, veel vlees. Ik gebruik trainers van orgaanvlees. En ik ga op vakantie en koop daar wat gehakt. Zou je dan een compleet menu hebben?

Waarom wel of waarom niet? Natuurlijk ben ik mij bewust van dat dit niet ideaal is, maar voor een weekje zou het toch best 'compleet' kunnen zijn?
Door Skyline
#3014864
Het zou moeten kunnen
Zou dan wel op max 40 graden drogen ivm vitamine, mineralen en andere voedingsstoffen die verloren gaan bij hogere temperaturen
En natuurlijk zorgen voor genoeg water
Gebruikersavatar
Door pike
#3015029
Voor een weekje kan je ook gewoon vers meenemen in een elektrische koelbox. Ik neem altijd voor 10 dagen mee als we gaan kamperen. Ik maak dan vooraf de maaltijden, seal ze en vries ze in. Op de ochtend van vertrek vul ik de (reeds koude) koelbox.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3015157
Als je toch gehakt wil kopen, dan kun je misschien ook kippenvleugels halen?

voor een weekend gebruik ik ook een elektrische koelbox, een week zou ik met die van mij niet redden denk ik.
Gebruikersavatar
Door pike
#3015298
pluk schreef: Als je toch gehakt wil kopen, dan kun je misschien ook kippenvleugels halen?

voor een weekend gebruik ik ook een elektrische koelbox, een week zou ik met die van mij niet redden denk ik.
Ook dat is een optie, kippenhartjes en levertjes zijn vaak ook nog wel verkrijgbaar, en in de vriesvakken vaak lamshart- of runderhartblokjes. Pakje smuldier pens voor een keertje kan ook geen kwaad. Het zou in elk geval mijn voorkeur hebben boven gedroogd.
Gebruikersavatar
Door Lady_B
#3015935
@pike: Als je tenminste in Nederland blijft ;) Blijft jouw vlees al die 10 dagen goed in die koelbox? Lijkt me toch erg lang, vlees kan je immers ook niet zo lang bewaren in de koelkast.

Bij ons gaat het sowieso niet met de hoeveelheden die ze hier eten  ;D dan moeten we al een vriezer hebben op het vakantie adres.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3015940
Het ging inderdaad over een vakantie in het buitenland. Ik had voor 4 dagen mee en was in de koelbox nog stijfbevroren bij aankomst, maar in een supermarkt de juiste gewichten en verhoudingen zoeken vond ik echt lastig hoor.
Door tt-tjes
#3016091
Dan maak je het jezelf toch makkelijk. In het buitenland schijnt je meer barfspullen in de supermarkt te vinden als hier. Dan voer je wat eenzijdiger maar dat is voor een paar weken toch niet erg.
Je weet toch het gewicht wat je moet voeren.
Kippenpoot, gehakt, orgaan wat je kunt vinden. Eitje erbij of een visje, en klaar is klara.
Gebruikersavatar
Door pike
#3016210
Lady_B schreef: @pike: Als je tenminste in Nederland blijft ;) Blijft jouw vlees al die 10 dagen goed in die koelbox? Lijkt me toch erg lang, vlees kan je immers ook niet zo lang bewaren in de koelkast.

Bij ons gaat het sowieso niet met de hoeveelheden die ze hier eten  ;D dan moeten we al een vriezer hebben op het vakantie adres.
Nee, dat geldt voor het buitenland. Voor de eerste dag neem ik trouwens voor iedere hond een 1/2 kip mee, gedurende de rit staan die onder een bank in de caravan en tegen de tijd dat het avond is zijn ze ontdooid. Na 10 dagen ruiken hun maaltijden nog steeds uitstekend. En dan moet ik eerlijk toegeven, zelfs als het dat niet zou doen dan durfde ik het met een gerust hart te voeren. Maar de koelbox koelt tot 30 graden onder omgevingstemperatuur. Als het buiten 30 graden is dan haalt hij dat maximum niet, maar dat is het in Denemarken niet zo snel  ::). Ik doe die nu al jaren zo en het bevalt ons en de honden prima.
Om een indruk te geven van de hoeveelheid: Het is voor 10 dagen maar wel voor 3 honden. Zo'n 15 kg aan eten. Er zitten dus 30 gesealde zakjes in de koelbox.
Doordat ze geseald zijn komt er geen zuurstof bij en blijft het langer goed. Als het op is haal ik kippennekken of kippenboutjes en lamsgehakt of een stuk runderstoof en kippehartjes -maagjes en -levertjes, alles uit de supermarkt (muv. de kippennekken die zijn er soms in de dierenwinkel, evenals gemalen pens en boekmaag). En een uitstapje over de grens naar Duitsland levert vaak runderhart en -nier op. Zalm uit de vriezer in de supermarkt, wat eitjes en ze komen de vakantie smullend door. Eenmaal thuis krijgen ze de eerste maanden even geen kippenbot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door